[2k3] Astromid
[2k3] Astromid
===============================================================
-- -- --
TYTUŁ: Astromid
WERSJA: Demo
GATUNEK: Zręcznościowa/Logiczna
SILNIK: Rpg Maker 2k3
JĘZYK: PL
ROZMIAR 23,6 MB
DODATKOWE INFO Nie wymaga RTP!
-- -- --
[Link aktywny po zalogowaniu]
[Link aktywny po zalogowaniu]
===============================================================
Witajcie. W dniu dzisiejszym udostępniam demo mojej kolejnej gry pt. Astromid. Nad którą pracowałem już jakiś czas.
Tytuł ten. całkowicie prezentuje się w stylu GBS, gdzie chciałem zbliżyć grę, tak by wyglądała jak te które były wydawane na konsolach
za starych dobrych czasów.
Astronauta, wysłany przez ziemską stacje kosmiczną. przemierza galaktyczne ścieżki, aby odnaleźć planetę. Na której w przyszłości
możliwe będzie osiedlenie przez ludzi, by wyzbyć się korporacyjnych firm, które zapanowały nad ziemią.
W trakcie podróży, niestety trafia on na deszcz asteroid, niszczących rakietę Conestoga 1620.
Zmuszony on zostaje do lądowania na najbliżej znajdującej się planecie. Nie mający pojęcia, co go na niej czeka.
Astronauta, musi odnaleźć stacje kosmiczną, aby odzyskać łączność z ziemią, oraz zebrać części rozbitego statku, celem jego naprawy
i wydostania się z nieznanej mu planety.
//
Gra Podzielona jest na Poziomy, w których znajduje się po kilka aren.
Każdy z poziomów różni się od siebie i wymagane będą od gracza, nowe zadania do wykonania.
Głównym celem, jest przejść arenę od początku do końca i dotrzeć do końcowego punktu mapy.
Zbierając punkty, przedostając się przez pęknięte szczeliny w ziemi, czy przesuwając obiekty tak,
aby każdy z nich znalazł się w odpowiednim miejscu.
Każda arena ma przypisane wymagania, oraz tablice wyników, gdzie wskazane są informacje, jaką ilość punktów musi zdobyć grać
by mógł zająć konkretne miejsce. Coś na wzór Agry Birds. (Gracz zdobędzie 100pkt - dostaje 1 gwiazdkę, Gracz zdobędzie 200pkt - dostaje 2 gwiazdki, Gracz zdobędzie 300pkt - dostaje 3 gwiazdki).
Ogólnie w Demie, będziemy mieli okazję zagrać w poniższe rodzaje wyzwań:
[1.] Unikanie wrogów i zbieranie punktów.
[2.] Szczeliny na które można wejść tylko raz, bez możliwości powrotu.
[3.] Przesuwanie boxów do wyznaczonych miejsc (losowe boxy do losowego miejsca oraz konkretny box do konkretnego miejsca)
[4.] Zbieranie butelek tlenu tak by przetrwać do wyjścia z podziemi.
[5.] Potyczka z Bossem, mający trzy różne fazy w trakcie potyczki.
Oraz dodatkowo, po przejściu wszystkich aren - Gracz odblokowuje Próby czasowe. - gdzie może przejść wszystkie areny od nowa,
z tą różnicą, że zamiast zdobycia konkretnej ilości punktów, musi zmieścić się w odpowiednim czasie, kończąc arenę.
Aby rozgrywka nie była nudna. Wprowadziłem skórki, które pozwolą zmienić wygląda gracza, tak by nie biegać, tylko jednym charsetem kosmonauty.
Do każdej skórki przypisane są konkretne wytyczne, które trzeba spełnić, aby móc jej używać. A cały spis, można sprawdzić w specjalnym "dzienniku zadań" W opcjach gry.
Mała informacja. W dniu premiery, gdy szykowałem się do wystawiania gry demo. Spostrzegłem że w samym projekcie zaczęły szwankować
"typowe zdarzenia". W sensie, nie wywoływały się one poprawnie, oraz w samych zdarzeniach. Przełączniki nie funkcjonowały tak jak powinny.
Starałem się wszystko wyłapać i poprawić. Jednak gdyby jakaś usterka się trafiła. Dawajcie znać, to uporam się z tym jak najszybciej. Grę, przeszedłem. Póki co nic mi nie wywaliło - ale sami wiecie jak to jest z makerem =].
Jakby co pisać! - poprawię i wrzucę aktualizacje.
Serdeczne podziękowania kieruje do wszystkich, którzy w większym lub mniejszym stopniu wykazali zainteresowanie projektem. Zawsze, był to dla mnie dodatkowy kopniak, by wytrwać przy nim i go dokończyć.
--> Reptile - za wszelkie wsparcie techniczne, złożenie tilesetów, przygotowanie grafiki systemowej.
--> Rekkimaru - za wsparcie mentalne i kopniaki w tyłek by brać się za robotę!
--> McLaren - za pomoc przy ekranie tytułowym i wskazówki co do odcieni graficznych.
--> Tepe - za udzielnie wskazówek technicznych.
--> Dominik "Sawik" Sawicki - za udzielenie głosu do filmu promującego.
--> HGS - za pomoc przy liczniku, który był wykorzystany w Bit Manie i który posłużył mi również w Astromidzie.
Oraz za wsparcie w odnalezieniu aktorów głosowych =]
--> Wszyscy uczestnicy konkursu, którzy wykonali charsety do gry!
Jak wcześniej wspominałem - został ogłoszony konkurs na wykonanie charseta, który będzie miał szanse trafić do gry. [Wymagane logowanie]
Nie ukrywam że jestem bardzo, bardzo, bardzo zadowolony, że wzieliście udział w konkursie. I pojawiło się tyle prac!
Jednak niestety do wersji demo mogły trafić tylko trzy prace, które według mnie - były najlepsze.
Miejsce 1 - Krisuroku - (nazwa charu: Krisuromid)
Miejsce 2 - Nirwanda - (nazwa charu: Somethign)
Miejsce 3 - Tepe - (nazwa charu: Tepemid)
[Link aktywny po zalogowaniu]
Myślę że na ten moment tylę mogę napisać. Dawajcie koniecznie znać jeśli coś byłby nie tak. Przyznam, że byłem przekonany że praca nad grą zajmi mi sporo mniej czasu niż przewidywałem. Jednak, może i bym ją planowo ukończył jak wspominałem wcześniej w zapowiedzi. Jednak
przez duży natłok pracy i spraw w życiu. Sami wiecie jak to jest
Zatem gra jest już dostępna - więc zachęcam do pobrania i zagrania. Mam nadzieje że nic po drodze w trakcie gry nie napotkacie. A jeśli tak,
to dawajcie znać - a postaram się jak najszybciej naprawić usterkę!
Astromid wyrusza rakietą na zagraniczne strony RM! - Od teraz Posiada dwie wersje językowe: Polską i Angielską
[Link aktywny po zalogowaniu]
[Wymagane logowanie]
[Link aktywny po zalogowaniu]
-- -- --
TYTUŁ: Astromid
WERSJA: Demo
GATUNEK: Zręcznościowa/Logiczna
SILNIK: Rpg Maker 2k3
JĘZYK: PL
ROZMIAR 23,6 MB
DODATKOWE INFO Nie wymaga RTP!
-- -- --
[Link aktywny po zalogowaniu]
[Link aktywny po zalogowaniu]
===============================================================
Witajcie. W dniu dzisiejszym udostępniam demo mojej kolejnej gry pt. Astromid. Nad którą pracowałem już jakiś czas.
Tytuł ten. całkowicie prezentuje się w stylu GBS, gdzie chciałem zbliżyć grę, tak by wyglądała jak te które były wydawane na konsolach
za starych dobrych czasów.
Astronauta, wysłany przez ziemską stacje kosmiczną. przemierza galaktyczne ścieżki, aby odnaleźć planetę. Na której w przyszłości
możliwe będzie osiedlenie przez ludzi, by wyzbyć się korporacyjnych firm, które zapanowały nad ziemią.
W trakcie podróży, niestety trafia on na deszcz asteroid, niszczących rakietę Conestoga 1620.
Zmuszony on zostaje do lądowania na najbliżej znajdującej się planecie. Nie mający pojęcia, co go na niej czeka.
Astronauta, musi odnaleźć stacje kosmiczną, aby odzyskać łączność z ziemią, oraz zebrać części rozbitego statku, celem jego naprawy
i wydostania się z nieznanej mu planety.
//
Gra Podzielona jest na Poziomy, w których znajduje się po kilka aren.
Każdy z poziomów różni się od siebie i wymagane będą od gracza, nowe zadania do wykonania.
Głównym celem, jest przejść arenę od początku do końca i dotrzeć do końcowego punktu mapy.
Zbierając punkty, przedostając się przez pęknięte szczeliny w ziemi, czy przesuwając obiekty tak,
aby każdy z nich znalazł się w odpowiednim miejscu.
Każda arena ma przypisane wymagania, oraz tablice wyników, gdzie wskazane są informacje, jaką ilość punktów musi zdobyć grać
by mógł zająć konkretne miejsce. Coś na wzór Agry Birds. (Gracz zdobędzie 100pkt - dostaje 1 gwiazdkę, Gracz zdobędzie 200pkt - dostaje 2 gwiazdki, Gracz zdobędzie 300pkt - dostaje 3 gwiazdki).
Ogólnie w Demie, będziemy mieli okazję zagrać w poniższe rodzaje wyzwań:
[1.] Unikanie wrogów i zbieranie punktów.
[2.] Szczeliny na które można wejść tylko raz, bez możliwości powrotu.
[3.] Przesuwanie boxów do wyznaczonych miejsc (losowe boxy do losowego miejsca oraz konkretny box do konkretnego miejsca)
[4.] Zbieranie butelek tlenu tak by przetrwać do wyjścia z podziemi.
[5.] Potyczka z Bossem, mający trzy różne fazy w trakcie potyczki.
Oraz dodatkowo, po przejściu wszystkich aren - Gracz odblokowuje Próby czasowe. - gdzie może przejść wszystkie areny od nowa,
z tą różnicą, że zamiast zdobycia konkretnej ilości punktów, musi zmieścić się w odpowiednim czasie, kończąc arenę.
Aby rozgrywka nie była nudna. Wprowadziłem skórki, które pozwolą zmienić wygląda gracza, tak by nie biegać, tylko jednym charsetem kosmonauty.
Do każdej skórki przypisane są konkretne wytyczne, które trzeba spełnić, aby móc jej używać. A cały spis, można sprawdzić w specjalnym "dzienniku zadań" W opcjach gry.
Mała informacja. W dniu premiery, gdy szykowałem się do wystawiania gry demo. Spostrzegłem że w samym projekcie zaczęły szwankować
"typowe zdarzenia". W sensie, nie wywoływały się one poprawnie, oraz w samych zdarzeniach. Przełączniki nie funkcjonowały tak jak powinny.
Starałem się wszystko wyłapać i poprawić. Jednak gdyby jakaś usterka się trafiła. Dawajcie znać, to uporam się z tym jak najszybciej. Grę, przeszedłem. Póki co nic mi nie wywaliło - ale sami wiecie jak to jest z makerem =].
Jakby co pisać! - poprawię i wrzucę aktualizacje.
Serdeczne podziękowania kieruje do wszystkich, którzy w większym lub mniejszym stopniu wykazali zainteresowanie projektem. Zawsze, był to dla mnie dodatkowy kopniak, by wytrwać przy nim i go dokończyć.
--> Reptile - za wszelkie wsparcie techniczne, złożenie tilesetów, przygotowanie grafiki systemowej.
--> Rekkimaru - za wsparcie mentalne i kopniaki w tyłek by brać się za robotę!
--> McLaren - za pomoc przy ekranie tytułowym i wskazówki co do odcieni graficznych.
--> Tepe - za udzielnie wskazówek technicznych.
--> Dominik "Sawik" Sawicki - za udzielenie głosu do filmu promującego.
--> HGS - za pomoc przy liczniku, który był wykorzystany w Bit Manie i który posłużył mi również w Astromidzie.
Oraz za wsparcie w odnalezieniu aktorów głosowych =]
--> Wszyscy uczestnicy konkursu, którzy wykonali charsety do gry!
Jak wcześniej wspominałem - został ogłoszony konkurs na wykonanie charseta, który będzie miał szanse trafić do gry. [Wymagane logowanie]
Nie ukrywam że jestem bardzo, bardzo, bardzo zadowolony, że wzieliście udział w konkursie. I pojawiło się tyle prac!
Jednak niestety do wersji demo mogły trafić tylko trzy prace, które według mnie - były najlepsze.
Miejsce 1 - Krisuroku - (nazwa charu: Krisuromid)
Miejsce 2 - Nirwanda - (nazwa charu: Somethign)
Miejsce 3 - Tepe - (nazwa charu: Tepemid)
[Link aktywny po zalogowaniu]
Myślę że na ten moment tylę mogę napisać. Dawajcie koniecznie znać jeśli coś byłby nie tak. Przyznam, że byłem przekonany że praca nad grą zajmi mi sporo mniej czasu niż przewidywałem. Jednak, może i bym ją planowo ukończył jak wspominałem wcześniej w zapowiedzi. Jednak
przez duży natłok pracy i spraw w życiu. Sami wiecie jak to jest
Zatem gra jest już dostępna - więc zachęcam do pobrania i zagrania. Mam nadzieje że nic po drodze w trakcie gry nie napotkacie. A jeśli tak,
to dawajcie znać - a postaram się jak najszybciej naprawić usterkę!
Astromid wyrusza rakietą na zagraniczne strony RM! - Od teraz Posiada dwie wersje językowe: Polską i Angielską
[Link aktywny po zalogowaniu]
[Wymagane logowanie]
[Link aktywny po zalogowaniu]
- KorHabas93
- Posty: 57
- Rejestracja: pn sty 24, 2022 11:54 pm
Re: [2k3] Astromid (demo)
Prima Aprilis jak nic!
Re: [2k3] Astromid (demo)
Spokojnie. Czarnym paskiem stać się nie zamierzam. Gra będzie jak najbardziej wydana
To tylko niefortunny przypadek z datą, iż zapowiedź wleciała 01.04.
To tylko niefortunny przypadek z datą, iż zapowiedź wleciała 01.04.
Re: [2k3] Astromid (demo)
Jeżeli to się okaże żartem, to jak matkę kocham kopnę cię w dupę Rubin
Spoiler:
Re: [2k3] Astromid (demo)
Coś tam mi Rubin dawno temu pokazywał, ale pamiętam to jak przez mgłę, więc owego żartu na Prima Aprilis wykluczyć nie można xD
Re: [2k3] Astromid (demo)
Jak pisałem wcześniej. Jedynym żartem jaki mógłbym zrobić to dać informacje iż będzie to robione w 3D. Tak jak zrobiła to jedna ekipa w roku ubiegłym.
Na szczęście, projekt jest już grywalny i tak jak pisałem w głównym wątku. Są wymienione rzeczy które mam jeszcze do zrobienia. Mam nadzieję że szybko się s tym uwię =]
Na szczęście, projekt jest już grywalny i tak jak pisałem w głównym wątku. Są wymienione rzeczy które mam jeszcze do zrobienia. Mam nadzieję że szybko się s tym uwię =]
Re: [2k3] Astromid (demo)
Widziałem to coś ponieważ czytam newsy na twierdzy niezależnie od mojego stanu możliwości pisarskich na forum. Drażnią mnie te newsy o tym, że ktoś sobie coś dodał do zapowiedzi, bo mnie osobiście takie informacje spływają i w ogóle nie obchodzą. Sam fakt, że zapowiedź się zaczyna wydłużać kolejnymi postami autorow z featuresami to znak, że taki temat przestane sledzic predko.
Ogólnie nie będę kłamał. Poczułem jakiś wewnętrzny szacunek do twojej osoby łudząc się przez chwilę, że powstanie gra w koncepcji GB, ale może w końcu fabularna i zarazem bardziej złożona niż jakieś przeróby pacmana XD Liczę, że wróci duch JRPG w grach zarazem obudzi się kreatywność i powstana ciekawe gry fabularno interaktywne ktore zaangazuja umysl i oderwa od szarej rzeczywistosci i zabiora w inne swiaty.
Ogólnie nie będę kłamał. Poczułem jakiś wewnętrzny szacunek do twojej osoby łudząc się przez chwilę, że powstanie gra w koncepcji GB, ale może w końcu fabularna i zarazem bardziej złożona niż jakieś przeróby pacmana XD Liczę, że wróci duch JRPG w grach zarazem obudzi się kreatywność i powstana ciekawe gry fabularno interaktywne ktore zaangazuja umysl i oderwa od szarej rzeczywistosci i zabiora w inne swiaty.
Re: [2k3] Astromid (demo)
To cię zmartwię bo to nie będzie gra fabularna. Zarys fabularny będzie jedynie tutaj mini dodatkiem a sama gra będzie czymś na podobe do Pac-Mana bo będziesz przechodzić areny i zbierać punkty. Przejdziesz jedna arenę dostajesz możliwość wejścia do drugiej.
Poza tym nie skupiam się tak mocno na tej grze bo jak pisałem jest to projekt bardziej traktowany jako dodatek i w zasadzie nie mam zamiaru jakoś mocno nad nim pracować niż poza wydaniem wersji demo
.
Jeśli grałeś w przygody szkielecika Zombika to właśnie będzie taka gra. Szybka, bez zbędnych ceregieli.
A co do pisania newsów z zapowiedzi. No o czymś pisać trzeba, a warto wspierać każdego twórcę który zamieszcza informacje o swoim projekcie. Warto każdemu dać jakiegoś kopniaka do działania chociażby takim właśnie newsem z informacją. Więc nie stękaj tylko sam może zrób jakąś grę i pokaz klasę. Bo od narzekania to mogę ci wskazać kierunek na jakie forum powinieneś się udać
Może ktoś przeczyta na cmentarzu tego typu wysrywy.
Poza tym nie skupiam się tak mocno na tej grze bo jak pisałem jest to projekt bardziej traktowany jako dodatek i w zasadzie nie mam zamiaru jakoś mocno nad nim pracować niż poza wydaniem wersji demo
.
Jeśli grałeś w przygody szkielecika Zombika to właśnie będzie taka gra. Szybka, bez zbędnych ceregieli.
A co do pisania newsów z zapowiedzi. No o czymś pisać trzeba, a warto wspierać każdego twórcę który zamieszcza informacje o swoim projekcie. Warto każdemu dać jakiegoś kopniaka do działania chociażby takim właśnie newsem z informacją. Więc nie stękaj tylko sam może zrób jakąś grę i pokaz klasę. Bo od narzekania to mogę ci wskazać kierunek na jakie forum powinieneś się udać
Może ktoś przeczyta na cmentarzu tego typu wysrywy.
Re: [2k3] Astromid (demo)
Ja osobiście mam dość gier nie-rpgowanych i niefabularnych w rpgmakerze dlatego, że to program do rpgów i to środowisko, które powinno rpgować i fabularyzować rzeczy. to nam umożliwa rpgmaker i w jakiś sposób może jeszcze łączyć ludzi. nic nie stoi na przeszkodzie robić gier z elementami rpg, ale na własnych zasadach. kojarzenie programu do gier jrpg z czym popadnie co się wyłączy po 5 minutach i o tym zapomni moim zdaniem to droga donikąd. Można robić krótkie gry RPG nawet półgodzinne i można ograniczyć statyttyki do elementów rpg, albo nawet je wyeliminować skupić się na opowieści (!) na własnych zasadach dynamicznie intensywnie i ciekawie.
Absolutnie przeciwnie. Wspierać powinno się osoby, które zrobiły gry. Dawać im uwagi - negatywne, ale zarazem szczerze punktować rzeczy, z których człowiek się cieszy grając dając motywacje do tworzenia. Wspierać wszystko co daje jakaś szczerą radochę z grania. zapowiedzio-tłuki, które nie kończą na jednej wiadomości o tym, że robią grę z datą tylko walą kolejne posty, że coś dorobili do zapowiedzi. Absolutna plaga, która nic nie prezentuje sobą - bo nie robi gier - moim zdaniem tępić. Jeden post zapowiedź z informacjami zasługuje na odpowiedzi, ale jeśli ktoś zaczyna przesadzać i wali kolejne posty do swojego tematu i nie są one odpowiedziami lub dyskusją na temat pierwszego posta - moim zdaniem do eliminacji. Rozumiem jeśli autorzy, którzy zrobili już gry coś takiego by robili w tematach z gotowymi grami - przynajmniej było by o czym gadać.
Absolutnie przeciwnie. Wspierać powinno się osoby, które zrobiły gry. Dawać im uwagi - negatywne, ale zarazem szczerze punktować rzeczy, z których człowiek się cieszy grając dając motywacje do tworzenia. Wspierać wszystko co daje jakaś szczerą radochę z grania. zapowiedzio-tłuki, które nie kończą na jednej wiadomości o tym, że robią grę z datą tylko walą kolejne posty, że coś dorobili do zapowiedzi. Absolutna plaga, która nic nie prezentuje sobą - bo nie robi gier - moim zdaniem tępić. Jeden post zapowiedź z informacjami zasługuje na odpowiedzi, ale jeśli ktoś zaczyna przesadzać i wali kolejne posty do swojego tematu i nie są one odpowiedziami lub dyskusją na temat pierwszego posta - moim zdaniem do eliminacji. Rozumiem jeśli autorzy, którzy zrobili już gry coś takiego by robili w tematach z gotowymi grami - przynajmniej było by o czym gadać.
Re: [2k3] Astromid (demo)
Nie ma to znaczenia czy autor tworzy jRPG czy RTS czy strategie czy co innego liczą się jego szczere chęci i pobudki do RPG Makera. Nie ma znaczenia czy ktoś zrobi sobie inny gatunek niz jRPG do którego przypisany jest maker. Liczy się radocha z grania i radocha z tworzenia.
Najważniejsze źe powstaje cokolwiek, bo nie oszukujmy się, społeczeństwo jest na tyle martwe a drugie leniwe. Źe teraz każda nowość jest ogromnym zaskoczeniem. I jak ktoś będzie miał ochotę, to może sobie nawet zrobić bieganie z punktu A do punku B.
Liczą się chęci autora. A nie każda gra musi być dla każdego i nie wszystkim musi się podobać.
Trzeba uszanować pracę twórcy i chociażby z jego poświęconego czasu docenić jego ciężka pracę jaką włożył w projekt.
Najważniejsze źe powstaje cokolwiek, bo nie oszukujmy się, społeczeństwo jest na tyle martwe a drugie leniwe. Źe teraz każda nowość jest ogromnym zaskoczeniem. I jak ktoś będzie miał ochotę, to może sobie nawet zrobić bieganie z punktu A do punku B.
Liczą się chęci autora. A nie każda gra musi być dla każdego i nie wszystkim musi się podobać.
Trzeba uszanować pracę twórcy i chociażby z jego poświęconego czasu docenić jego ciężka pracę jaką włożył w projekt.