[ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 233
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Rubin »

Tak jak wspominałem na czacie. Napiszę i tutaj.
Ustaw mapę pod klawisz, aby była zakryta, a gracz udając się w skrawek obszaru, będzie ją odkrywał.
Udostępniając mapkę w trakcie gry, odbierasz graczowi element zaskoczenia i zabijasz w nim chęci eksplorowania obszaru.
To nie jest Diablo (hack n slash), gdzie goni cię czas i musisz jak najszybciej dobiec do bossa, by go zasiekać. Lecz przygodowy "RPEG". Gdzie
gracz ma czerpać frajdę z oglądania i zwiedzania lokacji, które będą przepełnione, zagadkami, dialogami, kontaktem z NPCem, oraz walkami z wrogami.

Zrób mapę pod klawiszem, która będzie zakryta, a gracz np: idąc w te zablokowane zakamarki, będzie odblokowywał obszar na grafice.
Oczywiście możesz zrobic kilka map, np. Lasu/Zamku/Miasteczka. Gdzie gracz, np dostanie/znajdzie jakiś skrawek mapki i odblokuje mu pewien obszar na grafice pod klawiszem. Dając tego zastosowanie, masz już dużo większy wachlarz możliwości, by urozmaicić minimapką rozgrywkę, niżeli zrobić minimapkę jako gotowy skrypt w trakcie gry, gdzie gracz dostanie wszystko na tacy.

Awatar użytkownika
Loyni
Posty: 127
Rejestracja: czw sie 27, 2020 10:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Loyni »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz maja 23, 2021 10:05 am
Problem w tym, że to nie jest futurystyka, ale gra opierająca się naturalnym środowisku. Jeśli sam gracz nie będzie rozwijał zmysłu orientacji a będzie korzystał z pokazu klocków tileseta w takim settingu ala gps zniszczy to wg. mnie immersje. nieważne jak to nazwiesz i jak to określisz to nie pełni innej roli niż wspomaganie się telefonem komórkowym.
Ustosunkowując się do odpowiedzi w związku z Minimapą. Chłopaki co pisali wcześniej, mają raczje. Nie rób tego jako skrypt który będzie pokazywany cały czas w trakcie gry w rogu ekranu, dający dostęp do całej mapy, bo może to zniwelować element zaskoczenia.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz maja 23, 2021 10:05 am
Jeśli chodzi o symulację papieru to uratuj to. Zrób tę mapę na guzik jako forma zbliżenia na punkt na papierowej mapie, w której znajduje się gracz, ale kosztem braku wyświetlania ruchu w czasie rzeczywistym. To totalnie uratuje ten patent.
Też o tym myślałem. Coś jak w gothicu, a jeśli chodzi o makera to coś takiego widziałem w pogromcy. Albo do tego efektu zbliżone.
Podgląd mapy z poziomu przedmiotu, która pokazuje część obszaru.

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Akser »

Jak idzie z projektem?
Czy czarny awatar autora przerodzi się w czarny pasek i zakryje Anvocun, czy bedzie mozna zagrac w demo do konca 2021 roku, bo z tego co wiem tak
PInroz pisal że do poziomu grywalnego wyrobi sie do konca roku, no ciekaw jestem. Z tego co wiem pomagal tutaj hgs i sie nie dziwie bo chlop ma glowe na karku robi dobre gry ktore mnie wciagaja i on sam ma pelno pasji do rpg makera.
Jednak widze ze pieroz poszedl w JuTuby to chyba slawa jest wazniejsza i kabza z donejtow niz projekt rpg makera. Szkoda. Chodz nie ukrywam ze w Fame MMA zobaczyc PIeroza. Cudna by byla sprawa. (tak troche przesmiewczo i zartem) nie bierz tego do siebie.
Licze na te gre i nie chce by stalo sie z nia to, ze temat zostnie zamkniety i biedzie zbieral kurze w dole na forum.

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 137
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt cze 08, 2021 7:42 am
Jak idzie z projektem?
Projekt cały czas żyje AXERku. To że nagrywam na YouTube nie znaczy że zaniedbuję projekt. A ty już chciałbyś walnąć czarny pasek na zapowiedź, bo jak twórca regularnie nic nie publikuje i nie ma możliwości pogrania w demo to już projekt na czarnej liście... a czy demo się pojawi w tym roku to tego na 100% nie jestem pewien. Staram się by tak było.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt cze 08, 2021 7:42 am
Jednak widze ze pieroz poszedl w JuTuby to chyba slawa jesr wazniejsza i kabza z donejtow niz projekt rpg makera. Szkoda. Chodz nie ukrywam ze w Fame MMA zobaczyc PIeroza. Cudna by byla sprawa. (tak troche przesmiewczo i zartem) nie bierz tego do siebie.
Dla mnie najważniejsze że nie traktujesz mojego projektu tak, jak projektu KateRio, bo częste wypominanie że z tej gry nic nie będzie i że trzeba temat zamknąć jest słabym posunięciem. :roll:

Więc zwieję wszystkie wątpliwości odnośnie Anvocun: GRA POWSTAJE, MA SIĘ ŚWIETNIE I NIE ZAMIERZAM PORZUCAĆ PROJEKTU :ugeek: :ugeek: :ugeek:

Awatar użytkownika
Aria
Posty: 10
Rejestracja: wt mar 30, 2021 12:57 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Aria »

No to czekamy :)

Awatar użytkownika
Teo
Posty: 114
Rejestracja: pt wrz 25, 2020 8:46 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Teo »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt cze 08, 2021 10:05 am
Projekt cały czas żyje AXERku. To że nagrywam na YouTube nie znaczy że zaniedbuję projekt. A ty już chciałbyś walnąć czarny pasek na zapowiedź, bo jak twórca regularnie nic nie publikuje i nie ma możliwości pogrania w demo to już projekt na czarnej liście... a czy demo się pojawi w tym roku to tego na 100% nie jestem pewien. Staram się by tak było.
Czy się pojawi w tym roku, czy w kolejnym. Ważne jest żeby się wgl gra pojawiła niezależnie czy będzie to forma demo czy pełniak.
Również podzielam zdanie innych, że fajnie od czasu do czasu opublikować coś na forum skoro autor zdecydował się na napisanie zadzwieni.
Jednak jak mawia stare przysłowie "są granice dobrego smaku" i nie warto z tego żartować. Bo za dużo może okazać się niezdrowym.

Awatar użytkownika
M-E-I
Posty: 74
Rejestracja: sob sty 30, 2021 9:43 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: M-E-I »

Spoiler:
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt cze 08, 2021 10:05 am
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt cze 08, 2021 7:42 am
Jak idzie z projektem?
Projekt cały czas żyje AXERku. To że nagrywam na YouTube nie znaczy że zaniedbuję projekt. A ty już chciałbyś walnąć czarny pasek na zapowiedź, bo jak twórca regularnie nic nie publikuje i nie ma możliwości pogrania w demo to już projekt na czarnej liście... a czy demo się pojawi w tym roku to tego na 100% nie jestem pewien. Staram się by tak było.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt cze 08, 2021 7:42 am
Jednak widze ze pieroz poszedl w JuTuby to chyba slawa jesr wazniejsza i kabza z donejtow niz projekt rpg makera. Szkoda. Chodz nie ukrywam ze w Fame MMA zobaczyc PIeroza. Cudna by byla sprawa. (tak troche przesmiewczo i zartem) nie bierz tego do siebie.
Dla mnie najważniejsze że nie traktujesz mojego projektu tak, jak projektu KateRio, bo częste wypominanie że z tej gry nic nie będzie i że trzeba temat zamknąć jest słabym posunięciem. :roll:

Więc zwieję wszystkie wątpliwości odnośnie Anvocun: GRA POWSTAJE, MA SIĘ ŚWIETNIE I NIE ZAMIERZAM PORZUCAĆ PROJEKTU :ugeek: :ugeek: :ugeek:
Bardzo się cieszę że trawają pracę nad grą i rozwijasz ją, bo wyczekuję Anvocun tak samo jak i Wiedźmina. W zasadzie to są dwie najbardziej wyczekiwane projekty z forum dla mnie ze względu na to, że wydawać się będą długim gameplayowo tytułami, przy których posiedze kilka godzin, no ale wiadomo że pierw będzie wersja demo a dopiero potem pełna, natomiast liczę że pozytywnie się zaskoczę i od razu ktoś wrzuci pełną wersję. :!:
Niemniej, wyczekuję bardzo i trzymam kciuki w wytrwałości w pracy nad grą.

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 137
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

Pora pochwalić się co udało mi się do tej pory stworzyć, jak i wprowadzić do Anvocun... hmm może pokażę coś więcej... o tak :mrgreen: Cóż projekt doczekał się sporej liczby zmian, więc podtrzymuję przekonanie że gra ma się świetnie i jest cały czas tworzona... no i oczywiście nie zamierzam porzucić projektu :D Przede wszystkim zależało mi na podmianie większej części screenów, gdyż Anvocun nabrał już kształtów na tyle pożądanych, że postanowiłem dążyć do ich udoskonalenia. Pierwsze co się rzuca w oczy, jak odpalicie pierwszą stronę tematu, to zmiana logo gry. Stworzona na specjalnej stronie, która umożliwia takie bajery. Jest o wiele bardziej estetyczne niż to co miałem do tej pory i co najważniejsze jestem z niego zadowolony. Na zmianę treści posta przyjdzie jeszcze czas, gdyż fabuła jak i świat gry też uległo paru zmianą. Ale o tym na razie nie teraz. Co do zmian:
:idea: ZMIANA WYGLĄDU MENU :idea: Tutaj zaszły spore zmiany. Chciałem by menu w mojej grze było bardziej czytelne i przyjazne dla oka i co najważniejsze by nie było za bardzo ciemne. Poważnie za każdym razem jak testowałem to i owo, strasznie gryzło mnie w oczy i cały czas czułem że czego mi brakuje. I tak udoskonaliłem je do tego stopnia że wygląda ono teraz tak:

Spoiler:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak pewnie zauważyliście zmieniły się też ikonki przedmiotów, postanowiłem by wyglądały one w ten sposób, bez ramek i tła. Oprócz tego jest jeszcze widoczna na sreenach zmiana o której opowiem poniżej.

:idea: MECHANIKA ROZBUDOWANEGO OPISU PRZEDMIOTÓW I ZDOLNOŚCI :idea:
Nie ukrywam, że strasznie wnerwiało mnie ograniczone miejsce, na opis przedmiotów i zdolności. Dzięki pomocy Axera, którego serdecznie pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas... stworzył dla mnie skrypt który umożliwia mi bardziej rozbudowane okno opisu przedmiotów i zdolności. Działa to na takiej zasadzie, że będąc w zakładce ''Ekwipunek'', ''Rynsztunek'', ''Zdolności'', ''Sklep'' a nawet w zakładce ''Skrzynia'' która już od dłuższego czasu jest zaimplementowana do gry, ale jeszcze jej nie dopracowywałem (jest to po prostu okno z którego możemy zabrać lub włożyć przedmioty do skrzyni.). No cóż wygląda to miej więcej tak:

Spoiler:
Obrazek

Wystarczy we wcześniej wymienionych zakładkach nacisnąć przycisk ''D'' by włączyć okienko opisu przedmiotu lub zdolności. Można też bez problemu przełączać się między przedmiotami lub zdolnościami wystarczy używać strzałek.

:idea: SYSTEM CIEMNOŚCI JASKIŃ :idea:
Mechanika o której już wspominałem, jednak teraz chcę pokazać screeny. System jest cały czas rozwijany i zanim rozpocznę tworzenie kombinacji graficznych do przedmiotu jakim jest kaganek, muszę dokładnie przemyśleć jak będzie on dokładnie działał. Na chwilę obecną wygląda to miej więcej tak, że gracz po założeniu Kaganka jako ''Dodatek'' trzyma w ręce owy przedmiot. Jednak żeby Kaganek oświetlał nam jaskinię trzeba posiadać przedmiot który będzie zasilał naszą latarenkę. Po upływie wyznaczonego czasu ów paliwo się zużywa i jeżeli nie posiadamy jego zapasów Kaganek przestaje świecić. Całości towarzyszy przyciemniony obrazek który nadaje efektu ciemności w jaskini. Wygląda to tak:

Spoiler:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sposób używania Kaganka może ulec zmianie, gdyż mam na to jeszcze kilka pomysłów.

:idea: USUNIĘCIE MINI MAPY :idea:
No i znowu rezygnuję z tego rozwiązania :roll: Za radą kilku osób postanowiłem całkowicie z tego zrezygnować gdyż w sumie zgadzam się że może to zepsuć radość z eksploracji. Używam mini mapy do tworzenia lokacji... polega to na tym że mini mapa wyłapuje miejsca na danej mapce na której źle jest ustawiona blokada. Bardzo przydatny patent :ugeek:

I na chwilę obecną to na tyle. Moimi głównymi zajęciami na tę chwilę to dopracowywanie mechaniki kaganka, doskonalenie menu i innych jego aspektów oraz tworzenie lokacji. Obecnie przerabiam wioskę do której gracz ma trafić na samym początku gry. Przy dobrych wiatrach może uda mi się wydać to demo jeszcze w tym roku... POZDRAWIAM ;)

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 233
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Rubin »

Wow! co za potężna aktualizacja. :idea: :idea:
Menu wygląda bardzo ciekawie, mroczny klimacik jak sama gra, wygląda świetnie!
Statystyki, ekran ekwipunku, bardzo starannie zrobiony, mogę się mylić ale zaleciało mi pogromcą 2 (nie bij Pinroz) :D
i co najbardziej mi wpadło w oko to opis każdego przedmiotu. Więc będzie zróżnicowanie pomiędzy nimi, wszelkiego rodzaju statystyki i efekty, które będą mogły nanieść na przeciwnika, lub uchronić bohatera.
System jaskiń jak najbardziej na +. Mimo że kojarzy mi się to z pokemonami Fire Red, gdzie nie mogłem znaleźć ataku HM - Flash i latałem całą jaskinie z dwoma poziomami z widokiem na milimetr, więc po zobaczeniu Twoich screenów powróciły moje złe duchy z przeszłości :D
:idea: USUNIĘCIE MINI MAPY :idea:
Hmm, fajnie że wziąłeś pod uwagę nasze rady które pisaliśmy wcześniej na forum.

Gra zapowiada się świetnie, podkręciłeś teraz Hype na nią i to ostro!

Awatar użytkownika
Natan Zuckerkandl
Posty: 146
Rejestracja: ndz gru 13, 2020 3:18 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Natan Zuckerkandl »

Petarda! PInroz to wygląda wystrzałowo!

ODPOWIEDZ