[RMXPA]Eden Universe

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
HGS
Posty: 373
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden Universe

Post autor: HGS »

Cóż mogę powiedzieć. Wielkie studia tworzą głównie z myślą czy to się opłaca. Ja nie mam takiego nastawienia. Owszem dobrze jest zarobić parę groszy ale głównym założeniem jest stworzyć ciekawą grę.

Jeśli chodzi o Eden cóż... Koncepcja tej gry ma bardzo proste założenia. Jest to coś co pod względem produkcyjnhm przerasta większość twórców RPG Makera jeśli chodzi o możliwości samego narzędzia. Nie oznacza to że gra będzie pozbawiona wad - tego raczej nie uniknę, ale na pewno jest to kompletny produkt jeśli chodzi o mechaniki. Teraz skupiam się tylko na poprawkach tego co może być niejasne lub niedopracowane. Gra pod względem mechaniki jest prawie kompletna. Brakuje naprawdę niewielu elementów z czego głównymi z nich jest dobry balans ekonomiczny i skrypt na SI wieśniaków. Nawet już nie ma za bardzo co dodawać bo pod tym względem gra jest w zasadzie kompletna.


Mogę zapewnić że wkrótce pojawi się naprawdę obszerne info.

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 373
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXPA]Eden Universe

Post autor: HGS »

Obrazek
Witajcie!

13 grudnia 2020 roku o godzinie 03:23 strefy czasowej UTC+02:00 (Polska) na forum Twierdza RPG Maker Polska pojawił się temat pewnej tajemniczej gry pod roboczym tytułem "Voluptatis". Mało osób wtenczas rozumiało znaczenie tego słowa. Niektórzy doszukiwali się w nim drugiego - głębszego znaczenia co było dość zabawne z uwagi na fakt, że jestem dość nietuzinkową, miescami kontrowersyjną postacią z Polskiej sceny RPG Maker. Słowo, które zapoczątkowało Eden Universe jest wyrazem, które oznacza po prostu przyjemność, rozkosz, satysfakcję. Jest to wyraz pochodzący z łaciny, co nie powinno być dla niektórych zdziwieniem patrząc na obraną przeze mnie w większości tematykę moich gier.

Mam do Was zatem pytanie...
Czy zastanawialiście się jak to jest być bogiem? Obrazek Pytanie to zadaję nie bez przyczyny ponieważ z dumą chcę ogłosić, że w tym roku ukaże się wersja demonstracyjna mojej gry Eden Universe. Jeszcze nie wiem jak duże ono będzie, ale będzie. Po intensywnym roku ciężkich prac nad grą myślę, że dysponuję na tyle stabilnym konstruktem, że bez cienia wstydu będę mógł go Wam zaprezentować. Oczywiście jeszcze przede mną długa droga zanim ukaże się pełna wersja gry, ale jeśli testy przebiegną sprawnie, a po nich wersje demo nie wykażą żadnych problemów to cóż... MAMY TO!

Zaraz, zaraz... dlaczego wspomniałem o wersjach demo, a nie o wersji demo? Z prostej przyczyny. Omówię to na przykładzie innej mojej gry - Talus Odyssey. Tamta produkcja już miała wiele grywalnych wersji. Mniej lub bardziej udanych, ale miała. Na ich podstawie, na zebranych opiniach jest teraz dopinana na ostatni guzik wersja pełnoprawna - ostateczna Full Game. Eden z uwagi na swoją specyfikę i charakter rozgrywki, oraz liczne problemy na początku produkcji musiał najpierw przejść surowe testy techniczne i optymalizacyjne. Musiałem sprawdzić czy na późniejszym etapie produkcji moja gra nie napotka problemu, który uniemożliwi jej dalszy rozwój bez rozgrzebywania jej ponownie. Kiedy wydaje się grę komercyjnie kluczowe jest to, by zachować pewną ciągłość aktualizacji i to się właśnie będzie działo w przypadku Eden Universe.

Z chwilą, gdy kliknę guzik "publikuj na Steam" będę niejako zobligowany ze społecznością, by wydawać sukcesywnie mniejsze lub większe poprawki do gry w ramach wczesnego dostępu, bo nie wiem czy jesteście świadomi, ale tworząc tę grę obiecałem przede wszystkim sobie i społeczności, że jak tylko pojawi się wersja demo, to wczesny dostęp będzie tuż za rogiem. Plan jest następujący:

Etap 00
Udostępnić wersję demo zamkiniętej grupie kontrolnej tuż przed publikacją wersji demonstracyjnej A

Etap 01
Wydać wersję demonstracyjną w wersji A - zbadać czy nie ma błędów w grze (u podstaw mechanik czyli cuda, budowanie, ekonomia) na Land01 - jeśli się pojawią (załatać i przygotowywać Land02 do publikacji)

Etap 02
Wydać wersję demonstracyjną w wersji B - zbadać czy nie ma błędów w grze (zaawansowane czyli: AI przeciwników i Avatara) tu pojawi się Land02 - Jeśli pojawią się błędy załatać.

Gdy etap wersji demonstracyjnych zostanie zakończony powodzeniem zacznie się implementacja znacznie szerszej zawartości Land03, Land04 i Land05 - Wczesny dostęp. Na tym etapie Eden Universe będzie można kupić za ułamek pierwotnej ceny z uwagi na grę w wersji WIP. Pojawią się pierwsze osiągnięcia steam i będziecie mogli cieszyć się już grą w szerszym zakresie. Od tego momentu gra będzie stale aktualizowana do czasu wydania pełnej wersji gry.
Obrazek
Dlaczego tworzenie gry tyle zajmuje nie da się szybciej?
Odpowiedź brzmi - nie. Bardzo chciałbym przyspieszyć proces produkcji, ale mam też życie osobiste i zawodowe, które nie mogę stawiać ponad projekt, chociaż zawodowe akurat mi mocno nie koliduje. Długo czekałem na skrypty od Suruska, który odpowiada za sztuczną inteligencję mieszkańców Eden Universe. Skrypt jest dość rozbudowany i zaawansowany jak na to co się spotyka w RPG Makerze.

Ile wysp będzie posiadała wersja demo?
Demo w wersji A - 1 wyspę, natomiast pełnoprawne demo w wersji B już 2. Jest to tak naprawdę samouczek podstaw gry oraz awatara.

Czy gra w wersji demo będzie posiadała limity czasowe jak np. Anno Pax Romana od Ubisoft?
Nie. Eden w wersji A i B to wersje demo, które pozwalają cieszyć się grą do woli. Oczywiście tak długo jak się wam nie znudzi.

Ile boskich mocy będzie w wersji Demo?
Tego jeszcze nie wiem na 100%. Demo też będzie miało to trochę zmienione względem pełnej wersji. Będzie bardziej okrojone nawet na wyspie 1 i 2.

Czy demo zawiera epickie cuda?
Nie. Dwie pierwsze wyspy to samouczek. Nie ma potrzeby dawać najlepszego kawałka tortu w wersji pokazowej, która ma być przedsmakiem pierwotnego dania głównego.

Demo będzie posiadało fabułę?
Tak wersja Demo będzie posiadała fabułę chociaż nie wiem czy dubbing będzie dostępny od samego początku, czy nie trzeba będzie chwilę poczekać na implementację.

Jaka będzie cena gry?
Cena za pełną wersję gry będzie wynosiła coś około 50-60 PLN. Wczesny dostęp będzie można dostać taniej myślę w przedziale 30 PLN. W skład pełnej wersji wchodzi również potencjalne DLC do gry, które jest w planach. Więc warto będzie rozważyć zakup Eden Universe, zwłaszcza na premierę wczesnego dostępu, bo taniej nie będzie.

To tyle słowem wstępu, jeśli chodzi o moją grę. Zapewne jesteście ciekawi co się zmieniło z perspektywy rozgrywki. Przede wszystkim rozpoczęły się prace nad systemem walki podobnym jakim dysponowała gra HOM&MIII. Nad skryptem pracuje Surusek. Jest to jeszcze na bardzo wczesnym etapie prac, ale mogę wam zdradzić, że walki będą bardzo ciekawe. Jest to połączenie rzeczywistego przemieszczania wojsk w świecie Edenu z mapą walki w trybie TBS. Gdy armia lub flota napotka przeciwnika uruchamia się pole bitwy i gra przechodzi w system TBS, gdzie na dedykowanej planszy toczy się potyczka z wojskami. Wojska, flotę i Awatara można przemieszczać z poziomu oddalonego widoku mapy. Jest to bardzo wygodny system.

Obrazek Przebudowałem system oświetlenia w grze na ten sam, którym dysponuje Talus Odyssey. Dzięki temu gra wygląda na doświetloną, można bawić się kolorami, a zabawa kulą ognia cóż... jest jeszcze bardziej satysfakcjonująca. Dodatkowo doszła cała masa nowych drzew, elementów otoczenia, kilka nowych cudów, możliwości interakcji cudami, opisy do każdego obiektu, przebudowane panele w tym nowy panel budowy i znacznie, znacznie więcej. Największym sukcesem jest zdjęcie limitów budowy konstrukcji na mapach, co pozwala na jeszcze lepsze zarządzanie miastami. Awatar może jeszcze skuteczniej reagować na to co się wokół niego dzieje, a nawet doszła możliwość karmienia go z pomocą grzybów, zwierząt i czegoś jeszcze :P. Pożary stały się bardzo niebezpieczne, a wychowanie awatara bardziej kluczowe, ponieważ ten złodupiec uczy się wszystkiego co zobaczy i będzie powielał zachowania. Dlatego trzeba bardzo uważać, żeby nie nauczył się czegoć, co jest dla nas nieodpowiednie, bo może skończyć się tak, że z naszej wioski zostaną zgliszcza.
Obrazek
Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ