[CCG - Gra karciana] - Duel Cards

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 331
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

[CCG - Gra karciana] - Duel Cards

Post autor: Rubin »



-- -- --
TYTUŁ: Duel Cards
PLANOWANA PREMIERA: 2024 rok
PRZESUNIECIE DATY: 2025/2026 rok
GATUNEK: CCG - (Gra karciana)
JĘZYK:PL/ENG
__________________________________________________________
Obrazek

Chciałbym zaprezentować zapowiedź, mojej już 4 gry pt. "Duel Cards", nad którą
pracuje od jakiegoś czasu, a pomysł na sam projekt zrodził się w 2021 roku.

Jakże jestem wielkim fanem gier karcianych, nie mogło być po prostu inaczej, i postanowiłem również, że i ja spróbuję swoich sił i postaram się moją wizję przelać na Makera, i stworzyć projekt, w gatunku karcianki, gdzie zwyczajnie na Polskiej, jak i zagranicznej scenie makerowej, brakuje.
Spoiler:
"Ci, co mnie znają, wiedzą nie od dzisiaj, że jestem wielkim fanem karcianek. A wszystko, zaczęło się za dzieciaka, gdzie miałem tyle szczęścia i trafiłem na emisję anime Yu-Gi-Oh (z tego co mnie pamięć nie myli, ok 2000roku, w TV Polsat), którego świat i cała otoczka, zaszczepiła we mnie miłość do karcianek. Spowodowało to, że jako dorosły, nie raz wracałem do oglądania pierwszej serii anime i z gęsią skórką na ciele, śledziłem poczynania Yugiego, próbującego uratować dusze swojego dziadka, strzeżoną przez Maximilliona Pegasusa.
W między czasie, oglądałem Duel Masters, grałem w karcianki na emulatorach GBA i w końcowym rezultacie, poznałem grę Hearthstone, która do dzisiaj jest jedną w moim TOP, jeśli chodzi o karciane serie."

Obrazek
Zasady gry, nie będą niczym innym niż tym, co można spotkać w karciankach, jeśli w jakieś zdarzyło wam się kiedykolwiek zagrać.

Pole gry, składa się z miejsc gdzie można wywołać stworzenia, a te będą atakować wrogów, i w zależności od posiadanych statystyk, różnica punktów będzie, odejmowana od punktów życia, gracza lub wroga.

Gracz, jak i przeciwnik posiadają, wcześniej stworzoną talię kart, a karty z niej, co turę będą dobierane do ręki.
Żeby daną kartę z ręki wywołać (położyć na pole), gracz, jak i przeciwnik, muszą mieć zgromadzoną konkretną ilość punktów many, odnawianej co turę z dodatkowym ładunkiem.

Potyczka kończy się w momencie, jeśli punkty życia, gracza lub wroga spadną do zera, lub skończy się czas gry.

Obrazek
W Duel Cards, gracz będzie mógł używać różnych typów kart.
Każda z kart, będzie posiada swój:
Typ (określa czy karta jest potworem, czy kartą magiczną)
Rodzaj (określa rzadkość karty)
Przypisanie (pod jaki żywioł karta jest przypisana)
Klasę (wskazuje jaką klasą jest karta z danego przypisania)

Każda karta zawiera wyszczególnione informacje:
Nazwa: - Kolor określający przypisanie, - Obrazek określający klasę.
Statystyki: pnk. Życia, pnk, ataku. - Pnk Many (cenę karty),
Właściwości: Jeśli dana karta posiada szczególny efekt.

Obrazek
Duel Card będzie pierwszą moją grą, która będzie stale aktualizowana i rozwijana.
Poprzednie moje gry, były tworzone i dalej zaprzestawałem je rozwijać (z wyjątkiem aktualizacji, niwelujących bugi)

Duel Cards, będzie pierwszą moją grą, do której będą tworzone dodatki, aktualizacje, i będzie stale ona rozwijana.

Zaplanowane Wydania:
- Wersja wczesnego dema (dająca dostęp, do bardzo mocno okrojonej wersji gry, przed wydaniem dema)
- Wersję demo (w zasadzie, by sprawdzić czego gra będzie jeszcze potrzebować, co ulepszyć, co usprawnić, wyłapać ewentualne błędy
- Pełną wersję (dającą dostęp do pełnej zawartości gry).
- Aktualizacje pełnej wersji gry.

Obrazek
Na ten moment zostało stworzone ok:
- 100 kart (zakodowanych do gry: 0)
- Powstały panele menu.
- Powstało pole gry
- Stworzono postacie do gry, z którymi gracz będzie mógł toczyć potyczki
- Rozpisano decki dla wszystkich postaci, które będą dostępne w demie (wydanie: 2)
- Rozpisano statystyki, właściwości, przypisanie, rodzaj, grafiki do ok: 100 kart.
- W trakcie: powstaje grywalna potyczka między graczem a wrogiem
- Powstaje menu budowania talii
- Powstaje menu potyczki (wyboru przeciwnika)

Obrazek
- Zaprogramowanie kilkunastu kart
- Zbudowanie pola gry
- Zaprogramowanie jednego grywalnego przeciwnika
- Wstępny samouczek.

Obrazek
- Menu wyboru przeciwnika
- Menu budowania talii
- Menu pakietów kart do zdobywania
- Menu sklepu kart
- Rozbudowanie budowania talii
- Rozbudowanie pola gry
- Opcje gry
- Samouczek
- Rozpisanie informacji o grze
- I wiele, wiele, więcej.

Obrazek
Jest to jeden z najważniejszych dla mnie punktów tej zapowiedzi.
Bardzo zależy mi byście dali odzew, napisali, czy tutaj na forum, na kanałach doscord lub w bezpośredniej wiadomości do mnie, czy komentarzach pod filmem na moim kanale, z Duel Cards, co byście chcieli zobaczyć w grze, czego wam zawsze w grach karcianych brakowało, co byście dodali do swojej gry, gdybyście tworzyli własną grę karcianą, jak wyobrażacie sobie grę karcianą, co byście chcieli, by takowa gra posiadała.

Niezmiernie mi zależy na waszych opiniach, więc będę bardzo wdzięczny za odzew.

Obrazek
Czego możecie być pewni, to tego, że gra Duel Cards będzie moim pierwszym projektem, który będzie stale dopracowywany i rozwijany.
Duel Cards, szykowany jest pod projekt komercyjny a co za tym idzie?,
Będę celować również w zagraniczy gamedev, a projekt zostanie wydany na jak najbardziej możliwie szeroką skalę.

Planowanie wydanie gry:
Do końca Grudnia 2024 roku.

Pozostałe wydania/dodatki/aktualizacje:
Od Stycznia 2025 roku.

Wersja Językowa:
Polska/Angielska
Obrazek

Wszelkich informacji o grze, udzielane będą, w komentarzach pod postami gdzie zapowiedź została opublikowana, kanał YouTube, Discord, skrzynka pocztowa.

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 331
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [CCG - Gra karciana] - Duel Cards

Post autor: Rubin »

Powitał.
Jak dobrze wiecie, co raz dziele się mniejszymi/większymi nowościami na kanale discord i coś tam z progresu prac nad karacianką pokażę.
Zważając na fakt, że zwyczajnie przez obowiązki zawodowe, i ciągłą obecność w pracy, w 2024 nie dam rady wyrobić się ż premierą gry Duel Cards.

Jest mi bardzo źle z faktem, bo od wydania moich poprzednich gier: BIt Mana, Astromida i Commandera. starałem się wydać jedną grę w roku.
Niestety, Duel Cards, z zamyśle ma być większym projektem, więc pracę się wydłużają.
Na ten moment nie chcę dokładnie podawać ram czasowych kiedy możecie spodziewać się premiery gry. Nieustannie w wolnych chwilach, staram się e coś dłubać, więc, prędzej czy później Duel Cards, będzie mieć swoją premierę =]
Przepraszam za przesunięcie premiery, no ale wiecie, mówiąc wprost po chłopsku. Siła wyższa, a $ na życie zarabiać trzeba =].
Bądźcie cierpliwi =]

~ Rubin

Awatar użytkownika
Reptile
Posty: 24
Rejestracja: pn cze 01, 2020 1:01 pm

Re: [CCG - Gra karciana] - Duel Cards

Post autor: Reptile »

Nie ma co się śpieszyć... Ważne by być systematycznym i brnąć do przodu ;)
Chociażby nawet małymi kroczkami.

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 331
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [CCG - Gra karciana] - Duel Cards - AKTUALIZACJA

Post autor: Rubin »

Obrazek Witajcie. Jakoże właśnie dzisiaj jest rocznica od ogłoszenia zapowiedzi mojej gry Duel Cards - z racji okragłego roku i faktu, że zdawkowo dzieliłem się informacjami na temat postępami nad grą. Postanowiłem że napisze oficjalny post na forum właśnie z tej okazji =]
Od dłuższego czasu dzielę się z Wami cząstkowymi informacjami na Discordzie dotyczącymi Duel Cards, dlatego dziś chciałbym przedstawić pełniejsze podsumowanie dotychczasowych postępów nad moją nadchodzącą grą.

Obrazek
Od początku dużą wagę przykładam do tego, aby Duel Cards miało własny, rozpoznawalny styl wizualny. Na dziś:

- karty potworów i magiczne – pełne grafiki i ich integracja zarówno w menu, jak i w samej rozgrywce,
- animowane wejście do gry wraz z dynamiczną prezentacją logotypu i efektami wizualnymi,
- menu główne – animowane, zawierające opcje: nowa gra, wczytanie, autorzy i inne,
- menu gry (po ekranie startowym) – kompletne grafiki, spójny layout,
- menu budowania i wyboru talii – estetyczne, przejrzyste i funkcjonalne,
- arena pojedynku (pole gry) – miejsce, gdzie rozgrywają się starcia kartami, zaprojektowane z dbałością o czytelność i klimat,
- podgląd kart w ręce gracza wraz z dokładnymi opisami właściwości (dotyczy zarówno własnych kart, jak i kart przeciwnika),
- ikony właściwości kart – aby efekty i zdolności były czytelne na pierwszy rzut oka,
- różne rodzaje kart i ich klasy – opracowane wizualnie i opisane,
- animacje potworów na polu gry – postacie nie są statyczne, lecz poruszają się, co dodaje dynamiki,
- panoramy zmieniające się w zależności od kontekstu fabuły,
- grafiki postaci i przeciwników.

Obrazek
Duel Cards to nie tylko system karciany, ale także świat, który gracz może odkrywać:
- Historia świata – spisana i uporządkowana, stanowi fundament całej gry,
- Miniwątek fabularny – przygotowany na pierwsze wydanie gry, aby gracz od początku mógł wejść w klimat,
- Dialogi między postaciami – gotowe, by budować atmosferę i więź z bohaterami,
- Lista przeciwników – każdy z własnym wyglądem i talią,
- Kategorie przeciwników – podział na poziomy trudności, dzięki czemu gra nabiera progresji,
- System nagród – pakiety z kartami, które można zdobywać, poszerzając swoją kolekcję,
- Tła fabularne i scenerie – podkreślają klimat poszczególnych wydarzeń i etapów gry.

Obrazek

Trzon Duel Cards to oczywiście rozgrywka karciana. Na ten moment udało się stworzyć i zintegrować:
system budowania talii – gracz sam wybiera karty do swojego zestawu,
system pojedynków – pełen cykl rozgrywki: dobieranie kart, wywoływanie ich na pole, aktywacja efektów,
efekty specjalne kart – różnorodne działania, które potrafią odwrócić losy pojedynku,
liczniki i wskaźniki – śledzenie posiadanych kart w ręce, w talii, a także efektów w trakcie gry,
system obliczania statystyk – dynamiczne kalkulacje ataku, obrony i efektów dla gracza oraz przeciwnika,
system zapisu gry – wraz z podsumowaniem postępów i statystykami,
mechaniki ukryte – dodatkowe zdarzenia i funkcje wspierające balans rozgrywki

Mam wiele pomysłów na to, w jakim kierunku będzie rozwijała się gra Duel Cards i jak ostatecznie będzie wyglądać jej pełna wizja. Już w pierwszym wydaniu planuję wprowadzić dwa główne aspekty rozgrywki, które będą ze sobą współgrały i wzajemnie się uzupełniały. Z jednej strony gracze otrzymają możliwość toczenia klasycznych pojedynków karcianych z różnorodnymi przeciwnikami, których talie i poziom trudności będą stopniowo wzrastać, pozwalając doświadczyć pełnej dynamiki starć i sprawdzić swoje umiejętności strategiczne na coraz wyższym poziomie. Z drugiej strony do gry zostanie dodany miniwątek fabularny, który został zaplanowany w zupełnie innym modelu gatunkowym niż same pojedynki. Ma on na celu wprowadzenie graczy w klimat świata Duel Cards, stworzenie narracyjnego tła dla toczących się walk i zarysowanie historii, która w przyszłości może stać się fundamentem dla dalszych odsłon gry. Choć na ten moment fabularna część ma charakter wprowadzający, liczę, że uda się ją w pełni rozwinąć w kolejnych aktualizacjach, tak aby stała się pełnoprawnym i ważnym elementem całej produkcji. Moim celem jest, aby Duel Cards nie było jedynie grą karcianą skupioną na mechanice, lecz także doświadczeniem, które połączy emocje wynikające z rywalizacji z wciągającą historią, pozwalającą graczom jeszcze głębiej zanurzyć się w stworzony przeze mnie świat.

Obrazek
Wszystkie karty dostępne w grze zostały zapisane w osobnym pliku, który zawiera szczegółowe informacje obejmujące statystyki, właściwości, przynależność do klasy i rodzaju, a także ich powiązania fabularne. W tym samym pliku znajduje się również kompletny spis talii przeciwników – każdy z nich został starannie opracowany i przypisany do unikalnego zestawu kart, tak aby rozgrywka była różnorodna i odpowiednio zbalansowana. Rozważam udostępnienie pliku z pełnym zestawem kart przy okazji premiery gry, natomiast kwestia ewentualnego ujawnienia talii przeciwników pozostaje nadal otwarta.

Jednocześnie pragnę podkreślić, że podczas budowania własnej talii gracz będzie miał możliwość podejrzenia pełnych statystyk poszczególnych kart w specjalnie przygotowanym, animowanym podglądzie. Każda karta zostanie zaprezentowana wraz ze wszystkimi szczegółowymi informacjami dotyczącymi jej parametrów, a także z indywidualnymi opisami właściwości. Dodatkowo opisy te zostaną uzupełnione o czytelne, graficzne ikony symbolizujące poszczególne efekty, co pozwoli w prosty i przejrzysty sposób zrozumieć ich działanie. Dzięki temu budowanie talii nie będzie polegało jedynie na mechanicznym wyborze kart, lecz stanie się częścią strategicznego procesu, w którym każdy detal może przesądzić o zwycięstwie lub porażce w pojedynku.

Obrazek
nagrano kwestie głosowe postaci – część z Was mogła je usłyszeć w materiale zapowiadającym Duel Cards w 2024 roku, oraz
planowane jest stopniowe rozszerzanie dubbingu o dodatkowe postacie i wydarzenia.

Obrazek
Poniżej grafiki 4 kart potworów: [1] Dobroć - [2] Szlam - [3] Strażnik Czasu - [4] Klocki - [5] Płomień - [6] Przywołanie z Many - [7] Wirus
Na ten moment o samych kartach nie chce więcej się rozpisywać. Pozostawiam wam grafiki do własnej interpretacji. =]
Z których możecie wywnioskować jakimi potwory będą Typami. Oraz Jak widzicie potwory są różnorodne, co może wskazywać iż każdy potwór będzie miał swoją klasę, oraz przypisanie =] Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Spoiler:
(wybaczcie za zoom, nie chciało mi się już robić grafik na nowo w większej wersji, więc przekonwertowałem je na większe rozmiary co miało przełożenie na jakość '/
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek
Obrazek
Na ten moment nie podaję dokładnej daty premiery. Projekt wciąż wymaga dalszych prac, testów i poprawek, aby finalna wersja była dopracowana i satysfakcjonująca. Wolę poświęcić więcej czasu na jakość, niż spieszyć się kosztem efektu końcowego.

[Co planuje zrobić i jakie mechaniki wdrożyć - i co bym chciał aby jeszcze zostało dodane do gry]
Na pewno, będę chciał aby wszystko zostało zapisywane w statystykach:
- statystyki po zakończonym meczu z przeciwnikiem
- ogólne statystyki całej gry
- możliwość zapisywania talii i wczytywania jej
- indiwidualne animacje dla poszczególnych kart w trakcie gry
- tryb online (jednak na silniku 2k3 raczej mogę o tym zapomnieć) =]
- wyzwania w zależności od czasu spędzonego w grze / rzeczywistej pory czasowej
- skórki do kart
- specjalne tryby gry (walka losową talią) | specjalne ograniczenia w budowie talii

*Tak jak już wielokrotnie wspominałem - Duel Cards będzie moim jedynym projektem na ten moment iż pomimo wydania gry. Będzie ona cały czas sukcesywnie aktualizowana i rozwijana. Nie przewiduje w związku projektem Duel Cards, po premierze, zaprzestać rozwijać go. Lecz aktualizować, dodawać nowe karty, oraz tryby - tak by w pierwszej kolejności rozwinąć grę do pełnoprawnej Pełnej Wersji

Obrazek
Duel Cards to dla mnie ogromne wyzwanie, ale też pasja, którą chcę się dzielić. Udało się już stworzyć:
unikalny system karciany, pełen zestaw grafik i animacji, rozpisaną fabułę i wątki narracyjne, fundamenty mechaniczne i techniczne.
Przede mną kolejne etapy – balansowanie rozgrywki, dopracowanie fabuły, testy i przygotowanie do wydania. Wasze wsparcie i zainteresowanie projektem są dla mnie ogromną motywacją, by nie zwalniać tempa.

Dziękuję, że jesteście częścią tej podróży!

ODPOWIEDZ