[2k3] BIT MAN
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Gratulacje ukończenia gry w pełnej wersji.
Jest nesowo, jest klimat, dobra muza. cut scenki, przez areny aż do dynamicznych bossów.
Widać tutaj inspiracje wieloma grami z nes o czym również wspominałeś, że to będzie zlepek kilkunastu pomysłów które podejrzałeś i chyba się udało.
Grało mi się przyjemnie, jeszcze tylko trochę doszlifować i będzie cacy. Kopie Pacmana w połączeniu z megamanem i jeszcze jednego nesowego wyjadacza którego tytułu nie zdradzę, uważam za udaną.
Jest nesowo, jest klimat, dobra muza. cut scenki, przez areny aż do dynamicznych bossów.
Widać tutaj inspiracje wieloma grami z nes o czym również wspominałeś, że to będzie zlepek kilkunastu pomysłów które podejrzałeś i chyba się udało.
Grało mi się przyjemnie, jeszcze tylko trochę doszlifować i będzie cacy. Kopie Pacmana w połączeniu z megamanem i jeszcze jednego nesowego wyjadacza którego tytułu nie zdradzę, uważam za udaną.
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Jest klimat, grafika i dobra muza.
Recepta na przejście: Zielony, Czerwony, Niebieski, Różowy, Zółty.
Podobnie jest i w megamanie na którym widać że się inspirowałeś, że trzeba przejść najlepiej w odpowiedniej kolejności światy, bo na bosach, można się przejechać. Np. Przejście egyptmana bez przyśpieszenia i osłony graniczy z cudem. To samo z oceanmanem. Trzeba mieć przyśpieszenie po zielonym żeby można było szybko wcisnąć przełączniki i złapać bosa.
Ogólnie gra jest prosta. Areny jak to areny, robimy to samo, ale są zróżnicowane pod względem ustawienia.
W bonusach, udało mi się tylko za pierwszym razem przejść różowy. Bo reszta też całkiem ciężka.
Fajne było zaskoczenie z ostatnim bosem, jak zobaczyłem jego moce i całkiem inny pasek u góry. Całkiem sporo się tam dzieje, ale jakoś się udało go dorwać. Nawet fajnie są zrobione napisy końcowe i te zmiany panoramy.
Jak pisałeś w opisie widoczne były inspiracje wieloma grami z nesa: pac-man, scenki z ninja gaiden lub Samurai Pizza Cats, mega-man, koncept z bossami i menu, kunio, itd. No całkiem tego sporo, ale nie będę wszystkiego wymieniać. Fajnie to wszystko zostało połączone i wyszło coś ciekawego.
Gratuluję ukończenia gry.
Recepta na przejście: Zielony, Czerwony, Niebieski, Różowy, Zółty.
Podobnie jest i w megamanie na którym widać że się inspirowałeś, że trzeba przejść najlepiej w odpowiedniej kolejności światy, bo na bosach, można się przejechać. Np. Przejście egyptmana bez przyśpieszenia i osłony graniczy z cudem. To samo z oceanmanem. Trzeba mieć przyśpieszenie po zielonym żeby można było szybko wcisnąć przełączniki i złapać bosa.
Ogólnie gra jest prosta. Areny jak to areny, robimy to samo, ale są zróżnicowane pod względem ustawienia.
W bonusach, udało mi się tylko za pierwszym razem przejść różowy. Bo reszta też całkiem ciężka.
Fajne było zaskoczenie z ostatnim bosem, jak zobaczyłem jego moce i całkiem inny pasek u góry. Całkiem sporo się tam dzieje, ale jakoś się udało go dorwać. Nawet fajnie są zrobione napisy końcowe i te zmiany panoramy.
Jak pisałeś w opisie widoczne były inspiracje wieloma grami z nesa: pac-man, scenki z ninja gaiden lub Samurai Pizza Cats, mega-man, koncept z bossami i menu, kunio, itd. No całkiem tego sporo, ale nie będę wszystkiego wymieniać. Fajnie to wszystko zostało połączone i wyszło coś ciekawego.
Gratuluję ukończenia gry.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: pn mar 22, 2021 3:28 am
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Hej no serio jak ten owoc podnieś? U mnie tak przelatuje na wielu planszach i nie da się ich skończyć.
Wiem już o co chodziło z tymi save'ami - u mnie te save'y są zapisywane w momęcie gdy kursor jest na wyjdź z gry i prawdopodobnie po wciśnięciu enter na właściwym pliku rpg maker pamięta, że został wciśnięty enter i wychodzi z gry - jak szybko po załadowaniu gry nacisnę strzałkę to mogę użyć save'a.
Plus jeszcze kilka błędów:
1 - ten błąd z podwójnym napisem co zgłaszałem napotkałem jeszcze raz - związany jest on z pojawieniem się numeru 9 na planszy i potem on zostaje w menu.
2 - w walce z aquamanem nie zawsze po wciśnięciu 3 przycisków dostawałem brońkę
3- popsuła mi się gra i ładowała od pewnego momętu tylko 2 przeciwników na poziom
4- po wejściu na arenę do walki z piramidogłowym charset postaci nie pojawiał się - pojawiał się dopiero po straceniu 1 życia
Spoiler:
Plus jeszcze kilka błędów:
1 - ten błąd z podwójnym napisem co zgłaszałem napotkałem jeszcze raz - związany jest on z pojawieniem się numeru 9 na planszy i potem on zostaje w menu.
Spoiler:
3- popsuła mi się gra i ładowała od pewnego momętu tylko 2 przeciwników na poziom
Spoiler:
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2021 12:02 pm przez TymczasowyKomentator, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Spoiler:
- Da się skończyć tylko nie potrafisz. Owoce na bonusach łapiesz w momencie kiedy na nich STANIESZ, a jak przelatujesz to ich nie złapiesz. To celowy zabieg i trzeba (znać) odpowiednią ścieżkę:U mnie tak przelatuje na wielu planszach i nie da się ich skończyć.
Spoiler:
- zerknę na to.2 - w walce z aquamanem nie zawsze po wciśnięciu 3 przycisków dostawałem brońkę
- nic ci się nie popsuło, tylko na erenie z Egyptmanem jest tylko 2 przeciwników i on jako Boss jest tym trzecim.3- popsuła mi się gra i ładowała od pewnego momętu tylko 2 przeciwników na poziom
Gdybym tam dał 3 przeciwników, uwierz, przejście go graniczyłoby z cudem.
to mi się nie zdarzyło, ale również przetestuję.4- po wejściu na arenę do walki z piramidogłowym charset postaci nie pojawiał się - pojawiał się dopiero po straceniu 1 życia
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Pacman i megaman na sterydach. Przyjemnie się śmiga.
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Recenzję już ktoś do tej gry napisał?
- mickul7682
- Posty: 119
- Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Nadrabiam zaległości z forum. Praca i rodzina swoje robią. Nie wiem czemu tylu ludzi znajduje tak sporo błędów, ale mi się niektóre z nich nie przytrafiły. Może to kwestia kolejności map? Bardzo chciałbym zobaczyć jakąś bardziej rozwiniętą wersję Twojej gry Rubin. Widać w niej duży potencjał i nie dziwota, że ludzie widzą w niej pokrewieństwo z Bit Questem. Muszę przyznać, że Twoja gra ma jednak nieco fajniejszą oprawę w mojej ocenie. Oczywiście o gustach się nie dyskutuje.
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Ja bardziej widze pokrewienstwo do gier z nesa. PacMan, MegaMan i wiele innych Specjalnie zagralem w 8bit od xtecha zeby faktycznie sprawdzic czy jest pokrewienstwo i ja tutaj tego nie widze Jedna i druga maja do siebie podobne elementy czyli zbieranie punktow uzywanie umiejetnosci ale roznica w nich jest
8 bit jest bardziej dynamiczny tam sie skupiasz na nawalaniu po arenach zbieraniu punktow jak dziki uzywanie wzmocnien i uciekanie przed szkieletami az do skutku
tutaj jest bardziej spokojniej mniej dynamiczniej ale jest fabula i w bitmanie skupiasz sie na bossach ktorych trzeba pokonac a zwykle lewele to tylko dodatek aby przebyc droge do nich.
oglnie wyglada to tak ze jesli chcesz sobie dynamicznie ponapierdzielac to odpal 8bita jesli chcesz fabule i spokojniejsza gre odpal bitmana Tak to postrzegam
8 bit jest bardziej dynamiczny tam sie skupiasz na nawalaniu po arenach zbieraniu punktow jak dziki uzywanie wzmocnien i uciekanie przed szkieletami az do skutku
tutaj jest bardziej spokojniej mniej dynamiczniej ale jest fabula i w bitmanie skupiasz sie na bossach ktorych trzeba pokonac a zwykle lewele to tylko dodatek aby przebyc droge do nich.
oglnie wyglada to tak ze jesli chcesz sobie dynamicznie ponapierdzielac to odpal 8bita jesli chcesz fabule i spokojniejsza gre odpal bitmana Tak to postrzegam
Re: [RPG - ME] BIT MAN
Szukam w tej grze megamana i poza go dizzy go jakoś megamana tu nie znalazłem. jedynie wybór planszy sugeruje megamana. szkoda ~!!!!
Re: [RPG - ME] BIT MAN
X-teszko, ale ja nie wspominałem nigdzie że "ej kopiuje megamana, on bedzie", tylko. Że w grze zobaczycie pewne znamiona z nesówek, a to różnica =][Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]pt kwie 02, 2021 6:06 pmSzukam w tej grze megamana i poza go dizzy go jakoś megamana tu nie znalazłem. jedynie wybór planszy sugeruje megamana. szkoda ~!!!!