[RMXP]Talus Odyssey
Re: [ZAPOWIEDŹ - RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
Dobra. Pora nieco przybliżyć kilka fajnych informacji. Gotowi?
- W demo pojawią się domy! Tak... Miało ich nie być, ale stwierdziłem, że skoro obiecałem, to muszą być i tyle. Dla mnie nie ma wymówek i lenistwo nie jest żadnym usprawiedliwieniem, a demo ma być bogate w zawartość i tyle
- Kolejną rzeczą jest NOWE mistrzostwo "Technika". Skupia się ono na blokach, spowalnianiu reakcji przeciwników oraz parowaniu ciosów za pomocą broni. Oczywiście wszystko odbywa się pasywnie, by nie obciążać waszych palców
- Talus będzie posiadał swojego wiernego towarzysza - sokoła.
- Arsenał powiększył się o pułapki. W grze jest póki co tylko jedna zwana "Plujką". Będzie można je wytwarzać przy stołach rzemieślniczych.
- W grze pojawiły się słonie, które były obiecywane tak wiele razy. Pomogli mi z nimi McLaren i Alicja za co bardzo serdecznie dziękuję
- System ABS stał się jeszcze bardziej dynamiczny.
- Pojawiły się prowizoryczne uniki. Wystarczy odpowiednio szybko odsunąć się od przeciwnika, by ten nie zdołał nas zranić.
- Kartagina została rozbudowana o nowy obszar z otwartą pustynią, na której dzieją się anomalie.
- Dodano osiągnięcia, oraz nowe minigry.
Co do pytań, które mogą się pojawić:
Czy posiadanie domu jest konieczne?
Nie. Moja gra nigdy nic na nikim nie wymusza. Co najwyżej sugeruje, że jest taka opcja i można z niej skorzystać.
Czy dom posiada jakieś funkcje?
Owszem ma. W jednej z aktualizacji dodałem do gry system zapobiegający pomijanie dni. Zmęczenie regenerujemy w ekwipunku klikając na pory dnia lub w łóżku. Można wynająć pokój w karczmie za 100 denarów lub zainwestować w dom [najtańszy] za 1500 denarów i śpiąc w łóżku leczyć więcej statystyk. Dodatkowo kilka dekoracji oferuje dostęp do darmowej wody, jedzenia i opatrunków. Na przykład budując zlew można napoić Talusa bez zużywania cennej butelki z wodą, która może się przydać podczas podróży. Każdy dom posiada również pola uprawne, więc można sadzić rośliny i nimi hadlować.
Kiedy premiera oficjalnej wersji demo?
W tym roku na pewno
Czy gra jest trudna?
Początek przeraża lecz gra wytłumaczy wszystko co niezbędne
Jak dużo jest aktywności w grze?
W ciul i więcej. Pełno zadań. Praktycznie na start dostajesz kilka wątków fabularnych, które się spinają na samym końcu. Do tego cała masa minigierek, zadań pobocznych, dungeony i kilka innych atrackji.
Nie pogubię się w tym wszystkim? Gra wydaje się być mega rozbudowana. Nie za dużo tego wszystkiego?
Jeśli podejdziesz do niej jak do zwykłej gry survivalowej okraszonej fabułą i rozwojem postaci z bardzo rozbudowanym systemem gameplay'u to nie. Moja gra to multum wszystkiego co najlepsze z różnych gier. To tak jakbyś powyciągał najlepsze aspekty z każdej gry po trochu i spiął to w jedną, spójną całość. Początki są trudne lecz gra jest tego warta. Nie wiem, czy na polskiej scenie inna makerówka oferuje tak dużo aktywności jak na grę RPG. Co ważne nie jest to jRPG więc fani tego gatunku po prostu mogą uderzyć głową w mur jeśli spodziewają się takiej specyfiki rozgrywki w Pogromcy II.
- W demo pojawią się domy! Tak... Miało ich nie być, ale stwierdziłem, że skoro obiecałem, to muszą być i tyle. Dla mnie nie ma wymówek i lenistwo nie jest żadnym usprawiedliwieniem, a demo ma być bogate w zawartość i tyle
- Kolejną rzeczą jest NOWE mistrzostwo "Technika". Skupia się ono na blokach, spowalnianiu reakcji przeciwników oraz parowaniu ciosów za pomocą broni. Oczywiście wszystko odbywa się pasywnie, by nie obciążać waszych palców
- Talus będzie posiadał swojego wiernego towarzysza - sokoła.
- Arsenał powiększył się o pułapki. W grze jest póki co tylko jedna zwana "Plujką". Będzie można je wytwarzać przy stołach rzemieślniczych.
- W grze pojawiły się słonie, które były obiecywane tak wiele razy. Pomogli mi z nimi McLaren i Alicja za co bardzo serdecznie dziękuję
- System ABS stał się jeszcze bardziej dynamiczny.
- Pojawiły się prowizoryczne uniki. Wystarczy odpowiednio szybko odsunąć się od przeciwnika, by ten nie zdołał nas zranić.
- Kartagina została rozbudowana o nowy obszar z otwartą pustynią, na której dzieją się anomalie.
- Dodano osiągnięcia, oraz nowe minigry.
Co do pytań, które mogą się pojawić:
Czy posiadanie domu jest konieczne?
Nie. Moja gra nigdy nic na nikim nie wymusza. Co najwyżej sugeruje, że jest taka opcja i można z niej skorzystać.
Czy dom posiada jakieś funkcje?
Owszem ma. W jednej z aktualizacji dodałem do gry system zapobiegający pomijanie dni. Zmęczenie regenerujemy w ekwipunku klikając na pory dnia lub w łóżku. Można wynająć pokój w karczmie za 100 denarów lub zainwestować w dom [najtańszy] za 1500 denarów i śpiąc w łóżku leczyć więcej statystyk. Dodatkowo kilka dekoracji oferuje dostęp do darmowej wody, jedzenia i opatrunków. Na przykład budując zlew można napoić Talusa bez zużywania cennej butelki z wodą, która może się przydać podczas podróży. Każdy dom posiada również pola uprawne, więc można sadzić rośliny i nimi hadlować.
Kiedy premiera oficjalnej wersji demo?
W tym roku na pewno
Czy gra jest trudna?
Początek przeraża lecz gra wytłumaczy wszystko co niezbędne
Jak dużo jest aktywności w grze?
W ciul i więcej. Pełno zadań. Praktycznie na start dostajesz kilka wątków fabularnych, które się spinają na samym końcu. Do tego cała masa minigierek, zadań pobocznych, dungeony i kilka innych atrackji.
Nie pogubię się w tym wszystkim? Gra wydaje się być mega rozbudowana. Nie za dużo tego wszystkiego?
Jeśli podejdziesz do niej jak do zwykłej gry survivalowej okraszonej fabułą i rozwojem postaci z bardzo rozbudowanym systemem gameplay'u to nie. Moja gra to multum wszystkiego co najlepsze z różnych gier. To tak jakbyś powyciągał najlepsze aspekty z każdej gry po trochu i spiął to w jedną, spójną całość. Początki są trudne lecz gra jest tego warta. Nie wiem, czy na polskiej scenie inna makerówka oferuje tak dużo aktywności jak na grę RPG. Co ważne nie jest to jRPG więc fani tego gatunku po prostu mogą uderzyć głową w mur jeśli spodziewają się takiej specyfiki rozgrywki w Pogromcy II.
Re: [ZAPOWIEDŹ - RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
Kilka aktualności. Dość długo nic nie publikowałem więc... zacznijmy.
W grze został przebudowany system wydobywania surowców. W starym systemie były dwa rodzaje narzędzi [prymitywne i standardowe]. Te pierwsze psuły się na zasadzie losowo generowanej zmiennej, która decydowała, czy narzędzie się psuje, czy też nie. Drugie zaś były totalnie niezniszczalne lecz co za tym idzie, droższe. Aktualnie w grze jest 16 rodzajów kilofów i siekier. Doszły również statystyki wytrzymałości, szybkości wydobywania, tieru surowca jaki można wykopać danym narzędziem, oraz unikalne właściwości
Była również inicjatywa dla społeczności, by zaprojektować narzędzia, które miałyby się pojawić w grze. Spośród kilku propozycji [było ich niestety niewiele] nasz zespół wybrał dwa z nich.
Obsydianowa propozycja narzędzi:
Propozycja narzędzi wykonanych z Solmirium [nowej i wymyślonej rudy, która miałaby właściwości magiczne]
Kolejną sprawą są nowe instancje w grze. Domy kupieckie, burdele, łaźnie. Prócz lokacji typowo fabularnych / eksploracyjnych padła propozycja czegoś na wzór opactwa / świątyni. Jako, że nie jesteśmy obojętni na propozycje społeczności owa lokacja została właśnie ukończona i dodana do miasta Tingis. Wcześniej kapłani stali przed świątynią oferując pomoc medyczną. Teraz można do niej wejść i prócz uzyskania pomocy - pomodlić się do bogów, którzy będą raz na tydzień [w grze] dawać potężne bonusy
W grze został przebudowany system wydobywania surowców. W starym systemie były dwa rodzaje narzędzi [prymitywne i standardowe]. Te pierwsze psuły się na zasadzie losowo generowanej zmiennej, która decydowała, czy narzędzie się psuje, czy też nie. Drugie zaś były totalnie niezniszczalne lecz co za tym idzie, droższe. Aktualnie w grze jest 16 rodzajów kilofów i siekier. Doszły również statystyki wytrzymałości, szybkości wydobywania, tieru surowca jaki można wykopać danym narzędziem, oraz unikalne właściwości
Była również inicjatywa dla społeczności, by zaprojektować narzędzia, które miałyby się pojawić w grze. Spośród kilku propozycji [było ich niestety niewiele] nasz zespół wybrał dwa z nich.
Obsydianowa propozycja narzędzi:
Propozycja narzędzi wykonanych z Solmirium [nowej i wymyślonej rudy, która miałaby właściwości magiczne]
Kolejną sprawą są nowe instancje w grze. Domy kupieckie, burdele, łaźnie. Prócz lokacji typowo fabularnych / eksploracyjnych padła propozycja czegoś na wzór opactwa / świątyni. Jako, że nie jesteśmy obojętni na propozycje społeczności owa lokacja została właśnie ukończona i dodana do miasta Tingis. Wcześniej kapłani stali przed świątynią oferując pomoc medyczną. Teraz można do niej wejść i prócz uzyskania pomocy - pomodlić się do bogów, którzy będą raz na tydzień [w grze] dawać potężne bonusy
- mickul7682
- Posty: 119
- Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am
Re: [RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
@HGS zrobisz materiał o tym całym systemie? Brzmi to ciekawie i ciekawi mnie jak wygląda to w praktyce. Rzeczy opisane wyżej są kozak! Coś jeszcze będziemy dostawać łowiąc wędką? Czy same ryby?
Re: [RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
Najpierw pytania:
Zrobisz materiał o tym całym systemie?
Tak. W najbliższych dniach pojawi się OBSZERNY materiał na temat mojej gry.
Coś jeszcze będziemy dostawać łowiąc wędką, czy same ryby?
Ryby, specjalne skrzynie z nagrodami, pojawią się też unikalne narzędzia nawiązujące do łowienia rybek [dość komiczne], bronie, a nawet zasoby. Będzie też możliwość złowienia kilku unikatowych dekoracji.
Kiedy premiera gry?
Wersja demo powinna ukazać się na święta Bożego Narodzenia. Trzymajcie kciuki i dopingujcie, bo zostało naprawdę niewiele.
Teraz to co tygryski kochają najbardziej! "ZMIANY!"
Usprawniony został system survivalu
Można wytwarzać już wszystkie narzędzia
Dodano zaawansowaną mechanikę pieca hutniczego
Zmiany w grafice [chyba na plus] nie wiem. Proszę o opinie.
Dodano kilka nowych aktywności
Usunięto 12 zbędnych umiejętności survivalu i zostawiono tylko 6, które się same rozwijają.
Dodano możliwość oswajania i łapania zwierząt w klatkę, by móc zarabiać na nich pieniądze. Normalnie ze zabitych zwierząt wypadają tylko surowce.
Dodano podręczną zakładkę wytwarzania przedmiotow
Dodano kilka utworów muzycznych
WIĘCEJ ZDJĘĆ!
Nowa muzyka w grze:
Zrobisz materiał o tym całym systemie?
Tak. W najbliższych dniach pojawi się OBSZERNY materiał na temat mojej gry.
Coś jeszcze będziemy dostawać łowiąc wędką, czy same ryby?
Ryby, specjalne skrzynie z nagrodami, pojawią się też unikalne narzędzia nawiązujące do łowienia rybek [dość komiczne], bronie, a nawet zasoby. Będzie też możliwość złowienia kilku unikatowych dekoracji.
Kiedy premiera gry?
Wersja demo powinna ukazać się na święta Bożego Narodzenia. Trzymajcie kciuki i dopingujcie, bo zostało naprawdę niewiele.
Teraz to co tygryski kochają najbardziej! "ZMIANY!"
Usprawniony został system survivalu
Można wytwarzać już wszystkie narzędzia
Dodano zaawansowaną mechanikę pieca hutniczego
Zmiany w grafice [chyba na plus] nie wiem. Proszę o opinie.
Dodano kilka nowych aktywności
Usunięto 12 zbędnych umiejętności survivalu i zostawiono tylko 6, które się same rozwijają.
Dodano możliwość oswajania i łapania zwierząt w klatkę, by móc zarabiać na nich pieniądze. Normalnie ze zabitych zwierząt wypadają tylko surowce.
Dodano podręczną zakładkę wytwarzania przedmiotow
Dodano kilka utworów muzycznych
WIĘCEJ ZDJĘĆ!
Spoiler:
Nowa muzyka w grze:
Re: [RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
Mam nadzieję że premiera będzie już niedługo i w końcu zagram w Pogromcę.
Bo patrząc na zdjęcia pierwszej części, jest ogromna różnica.
Bo patrząc na zdjęcia pierwszej części, jest ogromna różnica.
Re: [RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
Przeczytałem w newsie jakieś nowe informacje i w sumie jestem ciekaw tego.
Ciekaw jestem jak wyglądają animacje ;]
Czekam na Pogromcę, to będzie jedna z lepszych gier, zdecydowanie.
Ciekaw jestem jak wyglądają animacje ;]
Czekam na Pogromcę, to będzie jedna z lepszych gier, zdecydowanie.
Dodano możliwość oswajania i łapania zwierząt w klatkę, by móc zarabiać na nich pieniądze. Normalnie ze zabitych zwierząt wypadają tylko surowce.
Re: [RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
Bardzo kolorowo i interesująco to wygląda. Czy to będzie fajna gra. Okaże się.
Re: [RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
Z pewnością jest to najbardziej zaawansowana makerówka na polskiej scenie. Czy dobra? Nie wiem. Są gusta i guściki. Gra ma pełno fabuły i zwraca uwagę na rzeczy, które większość gier pomija.[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]ndz paź 25, 2020 8:18 pmBardzo kolorowo i interesująco to wygląda. Czy to będzie fajna gra. Okaże się.
Dziękuję. Sam widzę tę ogromną różnicę jakości w wykonaniu, choć duże nie zawsze znaczy dobre prawda? Do tej pory opinie testerów były pozytywne. Najbardziej się obawiam nadchodzącej wersji z uwagi na to, że zawsze coś mogłem przeoczyć. To gigantyczny projekt. Tu nawet zwykłe proste systemy są mocno powiązane z tymi bardziej zaawansowanymi. Gra jest w pełni modowalna i w każdej chwili mogę kilkoma kliknięciami zmienić dowolne parametry.[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]czw paź 22, 2020 9:22 amMam nadzieję że premiera będzie już niedługo i w końcu zagram w Pogromcę.
Bo patrząc na zdjęcia pierwszej części, jest ogromna różnica.
Portret głównego bohatera. Talus z Lorunu. Ze zmian. Pojawiła się cała masa nowego terenu w grze. Generalnie wywaliłem stare zbugowane mapy i zrobiłem je na nowo od 0.
Efekty tych prac są następujące:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: [RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
O co chodzi z tym obrazkiem i tymi rycerzami ? to jakaś misja ?
Spoiler:
Re: [RMXP]Pogromca II: Złodziej Kamienia
Ten najbardziej dostojny NPC jest kapitanem. Jego rola jest następująca:
Gdy wykonujemy misję i przytrafi się opcja, że bohater zacznie wyzwalać miasto, to wiadomym jest, że obecna władza nie chce się tak szybko usunąć. Żołnierze w mieście zaczną stawiać opór, a dowodzi nimi zazwyczaj taki dostojny jegomość. To co uwypukliłem na obrazku jest przedmiotem, który przywołuje posiłki. Ten NPC w trakcie, gdy szeregi jego kompanów ulegają redukcji [wiadomo, że walka wiąże się ze stratami w ludziach] ten użyje rogu, by wezwać posiłki z garnizonu, który właśnie próbujemy zniszczyć lub odbić.
Kapitanowie są bardzo irytującym rodzajem przeciwnika, ponieważ potrafią jednorazowo zawezwać aż 5 przeciwników, a to bardzo utrudnia wyzwanie zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Im szybciej pokonamy kapitana, tym lepiej dla nas, bo nie wezwie on więcej wojsk do pomocy. Owy róg będzie można również zdobyć jako trofeum, by sobie powiesić na ścianie w domku
Gdy wykonujemy misję i przytrafi się opcja, że bohater zacznie wyzwalać miasto, to wiadomym jest, że obecna władza nie chce się tak szybko usunąć. Żołnierze w mieście zaczną stawiać opór, a dowodzi nimi zazwyczaj taki dostojny jegomość. To co uwypukliłem na obrazku jest przedmiotem, który przywołuje posiłki. Ten NPC w trakcie, gdy szeregi jego kompanów ulegają redukcji [wiadomo, że walka wiąże się ze stratami w ludziach] ten użyje rogu, by wezwać posiłki z garnizonu, który właśnie próbujemy zniszczyć lub odbić.
Kapitanowie są bardzo irytującym rodzajem przeciwnika, ponieważ potrafią jednorazowo zawezwać aż 5 przeciwników, a to bardzo utrudnia wyzwanie zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Im szybciej pokonamy kapitana, tym lepiej dla nas, bo nie wezwie on więcej wojsk do pomocy. Owy róg będzie można również zdobyć jako trofeum, by sobie powiesić na ścianie w domku