[MV] FloppyCat
[MV] FloppyCat
Tytuł: FloppyCat
Gatunek: Platformowa / Idle
Autor: EnterVPL
Silnik: RPG Maker MV
Wersja: 1.0.0
Język: Polski
Pobieranie: [Link aktywny po zalogowaniu]
Instalacja
Do pobrania jest instalator, w którym możemy podać ścieżkę do gry. Instalator stosownie też utworzy skróty do gry na pulpicie i w menu start. Grę należy uruchamiać z tego skrótu lub plikiem FloppyCat.exe, który znajduje się w katalogu z grą.
Słowa wstępu FloppyCat to niezwykła przygoda bez fabuły, gdzie kot mknie przed siebie jak powalony, a my co jedynie możemy zrobić to pomóc mu skakać!!
Czemu on tak sam idzie? Nie wiadomo. Pewne legendy głoszą że ma hemoroidy, a inne, że jest świrnięty! Faktem jest jednak to, że kitek ciągle idzie w prawą stronę.
Liczę, że moja gra spodoba się wielu osobom. Robiłem ją przez ostatnie 2 tygodnie i jestem na jej niemal ukończeniu w procesie tworzenia.
Mechanika i rozgrywka Jak wiadomo, jestem znany z tego, że tworzę gry bez większej fabuły i nie są one RPG
Tutaj jest dokładnie tak samo!
Grę rozpoczynamy i kończymy jako Kiciuś czy albo Kiteł albo Koteł... Każde kocie określenie będzie dobre
Na mapach, kot idzie cały czas w prawą stronę, a my co jedynie możemy zrobić to skakać, omijać pułapki oraz kupować bonusy.
Celem gry jest zbieranie punktów, kupowanie bonusów i przechodzenie do następnych poziomów (których mamy tylko 3)
Aby przejść do kolejnego poziomu należy odblokować portal, kupując na fulla wszystkie dostępne w sklepie bonusy. Oczywiście co poziom staje się to trudniejsze
Punkty zbieramy zbierając to co mamy określone przed wejściem na dany poziom np. kurczaki czy motyle
W nagrodę za przejście danego poziomu dostajemy stały bonus, który oczywiście nam się przyda do wpadania omijania pułapek
Też sterowanie nie powinno nam zrobić problemu, bo sprowadza się do dwóch przycisków myszy lub kilku na klawiaturze:
SKOK - Spacja lub Lewy myszy
MENU - ESC lub Prawy myszy
Aby coś kupić bonusy, należy wejść menu gry i potem wybrać opcję sklep.
Oferta bonusów jest różna i zmienia się co poziom! Także to tyle. To jest prosta, wciągająca gra, którą będzie dało się przejść pewnie mniej niż w 1 dzień.
(skok wiary)
Użyte materiały Grafika
W większości własna, a cała reszta to przerobione albo odrysowane inne grafiki czyli motyle, muchy, kurczaki, elementy mapy, ale to jakie jest tej formie co mam w grze to nigdzie tego nie znajdziecie. Wiele elementów i tak i tak musiałem dorysowywać albo robić od 0.
Muzyka i efekty dźwiękowe
Użyta muzyka to utwory 8 bitowe, w zasadzie jakieś darmówki z netu.
Użyte efekty dźwiękowe w większości pochodzą z RPG Maker MV. Chyba tylko jeden efekt musiałem pobrać
Pluginy / Skrypty
Używam 2 domyślne pluginy dołączone do RPG Makera MV - jedno to na zmianę rozdzielczości, a drugie to na ekran tytułowy (ten o nazwie MadeInMV czy coś takiego).
Od siebie dodałem jakieś 300 linii kodu i oto ta gra zaczęła działać jak trzeba. Też przerabiałem domyślne działanie silnika.
Słowa końcowe To co mi zostało do zrobienia to tak na prawdę przetestować porządnie grę, naprawić błędy i wydać pełniaka lub demo.
Także liczę na to, że przeciągu tygodnia grę dam do pobrania
Podziękowania Chciałbym jeszcze podziękować wszystkie wspierające mnie osoby: czyli tak na prawdę całą redakcję, a szczególności Rubin, który mi regularnie testuje grę
Jak i najbardziej podziękować chcę Rivien-owi - stary pomogłeś mi bardzo z tą grawitacją
Jeśli pominąłem kogoś to proszę się upomnieć
Mrauazie!
Re: [MV] FloppyCat
Bardzo chętnie poskaczę kciusiem
Re: [MV] FloppyCat
Żeby nie było że to zapowiedź czegoś co nigdy nie było testowane i mamy tutaj same obrazki =]
Jestem zagorzałym testerem tej gry i za każdym razem kiedy mam wejść tylko na chwilę i przetestować
mechanikę o jaką poprosił EnterVPL, to zawsze zostaje na dłuuuużej i się zaczynam wciągać.
(świadkowie z czatu głosowego, mogą potwierdzić)
Co do samej gierki. Od razu napiszę co jest do korekty:
1. Sprawdzić działanie wskakiwania kotka na wyższe szczebelki w arenie, bo mimo że Enterowi łapało, ja nigdy wskoczyć na wyższy element nie mogłem. (Enter wspominał że to naprawił, ale mimo wszystko tak w ramach przypomnienia)
2. Latający ognik, który finalnie ma zostać przekształconego w doogo.
3. Postać niekiedy może się zaklinować lub pozostaje w powietrzu.
[ co bym dodał ]
- CZAS w jakim udało mi się przejść każda arenę. Czyli podsumowanie po zakończeniu jednego poziomu i na koniec gry. Liczniki ze wszystkich aren
(coś takiego co jest u Sozana w grze)
- Różnorodność graficzną. Jedna arena dzień, druga południe, trzecia w nocy. Zeby było po prostu ciekawiej. I różniące się tilesety.
Na ten moment tyle mi przychodzi do głowy. Jak coś mi się przypomni, to dopiszę =]
Co do samej gierki, bardzo mi się ona podoba. Jak wspominałem wcześniej. Obecnie na scenie brakuje właśnie takich prostych nieskomplikowanych gier, które nie są pseudo przeintelektualizowane, naćkane w skrypty i mające hudy zawalone na połowę ekranu.
Trzymam kciuki za projekt i muszę nieskromnie przyznać. Że rok 2021 dotychczasowo dla naszej redakcji jest bardzo owocny jeśli chodzi o wydawanie gier. Bo tutaj HGS, zaraz McLaren, w międzyczasie ja coś wydałem i teraz Enter. Z użytkowników, Goblin, Zombik, Katarzyn Pleopucja... No, no, a mamy dopiero połowę roku.
Jeszcze tak aktywnie jak w tym i minionym roku nie było. Niby mówi się że zainteresowanie spada, ale na Twierdzy trzymamy porządnie poziom!
Świetna robota!
Jestem zagorzałym testerem tej gry i za każdym razem kiedy mam wejść tylko na chwilę i przetestować
mechanikę o jaką poprosił EnterVPL, to zawsze zostaje na dłuuuużej i się zaczynam wciągać.
(świadkowie z czatu głosowego, mogą potwierdzić)
Co do samej gierki. Od razu napiszę co jest do korekty:
1. Sprawdzić działanie wskakiwania kotka na wyższe szczebelki w arenie, bo mimo że Enterowi łapało, ja nigdy wskoczyć na wyższy element nie mogłem. (Enter wspominał że to naprawił, ale mimo wszystko tak w ramach przypomnienia)
2. Latający ognik, który finalnie ma zostać przekształconego w doogo.
3. Postać niekiedy może się zaklinować lub pozostaje w powietrzu.
[ co bym dodał ]
- CZAS w jakim udało mi się przejść każda arenę. Czyli podsumowanie po zakończeniu jednego poziomu i na koniec gry. Liczniki ze wszystkich aren
(coś takiego co jest u Sozana w grze)
- Różnorodność graficzną. Jedna arena dzień, druga południe, trzecia w nocy. Zeby było po prostu ciekawiej. I różniące się tilesety.
Na ten moment tyle mi przychodzi do głowy. Jak coś mi się przypomni, to dopiszę =]
Co do samej gierki, bardzo mi się ona podoba. Jak wspominałem wcześniej. Obecnie na scenie brakuje właśnie takich prostych nieskomplikowanych gier, które nie są pseudo przeintelektualizowane, naćkane w skrypty i mające hudy zawalone na połowę ekranu.
Trzymam kciuki za projekt i muszę nieskromnie przyznać. Że rok 2021 dotychczasowo dla naszej redakcji jest bardzo owocny jeśli chodzi o wydawanie gier. Bo tutaj HGS, zaraz McLaren, w międzyczasie ja coś wydałem i teraz Enter. Z użytkowników, Goblin, Zombik, Katarzyn Pleopucja... No, no, a mamy dopiero połowę roku.
Jeszcze tak aktywnie jak w tym i minionym roku nie było. Niby mówi się że zainteresowanie spada, ale na Twierdzy trzymamy porządnie poziom!
Świetna robota!
Re: [MV] FloppyCat
Wezmę to wszystko pod uwagę
1. To skakanie na wyższe szczebelki mam nadzieję że już naprawiłem (dzisiaj dłubałem przy tym i skakałem po mapie przez 2 godziny)
2. Ogniki wywalę, bo to nie wypał i raczej doggo też nie będzie - nie działają jak chcę i nawet to się logicznie nie zachowuje. Za to dodałem coś innego, co z całą pewnością będziesz nazywać od....
3. Poszukałem i ponaprawiałem, aczkolwiek może być tak że coś mi umknęło (potrzeba więcej testów!)
CZAS - dodam
WIĘCEJ GRAFIKI - WINCEJ taaaaak Musi być wincej! Ja dać wincej
1. To skakanie na wyższe szczebelki mam nadzieję że już naprawiłem (dzisiaj dłubałem przy tym i skakałem po mapie przez 2 godziny)
2. Ogniki wywalę, bo to nie wypał i raczej doggo też nie będzie - nie działają jak chcę i nawet to się logicznie nie zachowuje. Za to dodałem coś innego, co z całą pewnością będziesz nazywać od....
3. Poszukałem i ponaprawiałem, aczkolwiek może być tak że coś mi umknęło (potrzeba więcej testów!)
CZAS - dodam
WIĘCEJ GRAFIKI - WINCEJ taaaaak Musi być wincej! Ja dać wincej
Re: [MV] FloppyCat
Mmm kotki Entera atakują
Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na kolejną zacną produkcję. Trzymam kciuki abyś dokończył projekt... Powodzenia
Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na kolejną zacną produkcję. Trzymam kciuki abyś dokończył projekt... Powodzenia
Re: [MV] FloppyCat
Co ja widze, kolejna zapowiedź gry kiedy jeszcze tamta pierwsza nie została ukończona.
Czyli rozumiem że tamten projekt zostal juz wstrzymany lub teraz obie zapowiedzi beda wisialy i zadna gra nie zostanie wydana.
Przejrzalem teraz screeny i przeczytalem temat, wydaj sie spoko luzna gra. Dawno w cos zrecznosciowego nie gral i brakuje mi takich
tytulow ktore nie beda przepelnione dialogami a beda skoczne i dynamiczne. Brakuje mi od dluzszego czasu wlasnie jakies ekspresji w grach
i czegos co mnie zaskoczy i bedzie wymagac zaangazowania. Nie chce kolejnego klikacza klawisza enter w ktorym bede przewijac nudne dialogi. Wyczekuje czegos ekspresyjnego co mnie zaskoczy i zatrzyma. Nie wiem tylko czy ta gra jest robiona ze szczerych checi do rpg makera czy po prostu tak by sobie zrobic projekt i go odchaczyc na liscie. Nad ktorym autor nie mysli i nie analizuje jego mechanik i przebiegu rozgrywki.
Zobaczymy co sie urodzi, cierpliwie czekam. Mam nadzieje zeby tylko moja cierpliwosc sie szybko nie skonczyla
Czyli rozumiem że tamten projekt zostal juz wstrzymany lub teraz obie zapowiedzi beda wisialy i zadna gra nie zostanie wydana.
Przejrzalem teraz screeny i przeczytalem temat, wydaj sie spoko luzna gra. Dawno w cos zrecznosciowego nie gral i brakuje mi takich
tytulow ktore nie beda przepelnione dialogami a beda skoczne i dynamiczne. Brakuje mi od dluzszego czasu wlasnie jakies ekspresji w grach
i czegos co mnie zaskoczy i bedzie wymagac zaangazowania. Nie chce kolejnego klikacza klawisza enter w ktorym bede przewijac nudne dialogi. Wyczekuje czegos ekspresyjnego co mnie zaskoczy i zatrzyma. Nie wiem tylko czy ta gra jest robiona ze szczerych checi do rpg makera czy po prostu tak by sobie zrobic projekt i go odchaczyc na liscie. Nad ktorym autor nie mysli i nie analizuje jego mechanik i przebiegu rozgrywki.
Zobaczymy co sie urodzi, cierpliwie czekam. Mam nadzieje zeby tylko moja cierpliwosc sie szybko nie skonczyla
Re: [MV] FloppyCat
Ruszają testy,
Osoby chętne do przetestowania mojej gry proszę o jakiś odzew na Discordzie (najlepiej napisać prywatnie)
Po testach jeszcze sprawdzę ze 2 razy grę i potem wrzucam pełniaka
Osoby chętne do przetestowania mojej gry proszę o jakiś odzew na Discordzie (najlepiej napisać prywatnie)
Po testach jeszcze sprawdzę ze 2 razy grę i potem wrzucam pełniaka
Re: [MV] FloppyCat
Mało kto - chociaż teraz jest lepiej niż było, ale wciąż - na tyle bawi się mejkerem, że potrafi zrobić mechaniki, co do których z myślą silnik nie został przygotowany.
Platformówki to widok w RM-owym światku niecodzienny. Grałem ponad rok temu w jedną, kozacko zrobioną w RPG2003 (!), więc żeby mnie przekonać, masz trochę wysoki pułap do przeskoczenia.
Jedna rzeczy, która ukłuła mnie w od razu w oczy, to te screeny. Dla człowieka, który jest w miarę wrażliwy na jednolity rozmiar pikseli ten miszmasz grafik boli.
Podchodzę z dawką sceptycyzmu, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Platformówki to widok w RM-owym światku niecodzienny. Grałem ponad rok temu w jedną, kozacko zrobioną w RPG2003 (!), więc żeby mnie przekonać, masz trochę wysoki pułap do przeskoczenia.
Jedna rzeczy, która ukłuła mnie w od razu w oczy, to te screeny. Dla człowieka, który jest w miarę wrażliwy na jednolity rozmiar pikseli ten miszmasz grafik boli.
Podchodzę z dawką sceptycyzmu, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Re: [MV] FloppyCat
PEŁNA WERSJA JUŻ JEST!
Wersja: 1.0.0
Język: Polski
Pobieranie: [Link aktywny po zalogowaniu]
Instalacja
Do pobrania jest instalator, w którym możemy podać ścieżkę do gry. Instalator stosownie też utworzy skróty do gry na pulpicie i w menu start. Grę należy uruchamiać z tego skrótu lub plikiem FloppyCat.exe, który znajduje się w katalogu z grą.
Wersja: 1.0.0
Język: Polski
Pobieranie: [Link aktywny po zalogowaniu]
Instalacja
Do pobrania jest instalator, w którym możemy podać ścieżkę do gry. Instalator stosownie też utworzy skróty do gry na pulpicie i w menu start. Grę należy uruchamiać z tego skrótu lub plikiem FloppyCat.exe, który znajduje się w katalogu z grą.
Re: [MV] FloppyCat
T... to było szybkie.
Fajnie by było, gdyby taki trend się utrzymał, że zapowiedziane gry szybko zostają wydane, z drugiej... po co robić zapowiedź na początek.
Tak samo było z Zombikiem oraz grą Chantlicoatl -- fajnie, zapowiedź, a tu nieco ponad tydzień później pełniaczek. Well, nie wnikam w taktyki 'reklamowe'...
Skrobnę coś, może nawet przypominającego recenzję, gdy nowy laptop dojedzie - teraz, przez problemy techniczne, mam [Link aktywny po zalogowaniu] Linuxa na komputerze.
Fajnie by było, gdyby taki trend się utrzymał, że zapowiedziane gry szybko zostają wydane, z drugiej... po co robić zapowiedź na początek.
Tak samo było z Zombikiem oraz grą Chantlicoatl -- fajnie, zapowiedź, a tu nieco ponad tydzień później pełniaczek. Well, nie wnikam w taktyki 'reklamowe'...
Skrobnę coś, może nawet przypominającego recenzję, gdy nowy laptop dojedzie - teraz, przez problemy techniczne, mam [Link aktywny po zalogowaniu] Linuxa na komputerze.