[MV] FloppyCat

Ostatni etap projektu, czyli praktycznie pełny, grywalny projekt, gotowy do pobrania i grania.
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

[MV] FloppyCat

Post autor: EnterVPL »

Obrazek ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Tytuł: FloppyCat
Gatunek: Platformowa / Idle
Autor: EnterVPL
Silnik: RPG Maker MV
Wersja: 1.0.0
Język: Polski
Pobieranie: [Link aktywny po zalogowaniu]


ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Instalacja

Do pobrania jest instalator, w którym możemy podać ścieżkę do gry. Instalator stosownie też utworzy skróty do gry na pulpicie i w menu start. Grę należy uruchamiać z tego skrótu lub plikiem FloppyCat.exe, który znajduje się w katalogu z grą.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Słowa wstępu
FloppyCat to niezwykła przygoda bez fabuły, gdzie kot mknie przed siebie jak powalony, a my co jedynie możemy zrobić to pomóc mu skakać!!
Czemu on tak sam idzie? Nie wiadomo. Pewne legendy głoszą że ma hemoroidy, a inne, że jest świrnięty! Faktem jest jednak to, że kitek ciągle idzie w prawą stronę.

Liczę, że moja gra spodoba się wielu osobom. Robiłem ją przez ostatnie 2 tygodnie i jestem na jej niemal ukończeniu w procesie tworzenia.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Mechanika i rozgrywka
Jak wiadomo, jestem znany z tego, że tworzę gry bez większej fabuły i nie są one RPG :lol:
Tutaj jest dokładnie tak samo! :D

Grę rozpoczynamy i kończymy jako Kiciuś czy albo Kiteł albo Koteł... Każde kocie określenie będzie dobre :)
Na mapach, kot idzie cały czas w prawą stronę, a my co jedynie możemy zrobić to skakać, omijać pułapki oraz kupować bonusy.
Celem gry jest zbieranie punktów, kupowanie bonusów i przechodzenie do następnych poziomów (których mamy tylko 3)
Aby przejść do kolejnego poziomu należy odblokować portal, kupując na fulla wszystkie dostępne w sklepie bonusy. Oczywiście co poziom staje się to trudniejsze :twisted:
kitek1.png
kitek1.png (116.52 KiB) Przejrzano 876 razy
Punkty zbieramy zbierając to co mamy określone przed wejściem na dany poziom np. kurczaki czy motyle
kitek2.png
kitek2.png (55.17 KiB) Przejrzano 876 razy
W nagrodę za przejście danego poziomu dostajemy stały bonus, który oczywiście nam się przyda do wpadania omijania pułapek :)

Też sterowanie nie powinno nam zrobić problemu, bo sprowadza się do dwóch przycisków myszy lub kilku na klawiaturze:

SKOK - Spacja lub Lewy myszy
MENU - ESC lub Prawy myszy


Aby coś kupić bonusy, należy wejść menu gry i potem wybrać opcję sklep.
Oferta bonusów jest różna i zmienia się co poziom!
sklepikbonusow.png
sklepikbonusow.png (62.72 KiB) Przejrzano 876 razy
Także to tyle. To jest prosta, wciągająca gra, którą będzie dało się przejść pewnie mniej niż w 1 dzień.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek Obrazek
(skok wiary)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek Użyte materiały Grafika
W większości własna, a cała reszta to przerobione albo odrysowane inne grafiki czyli motyle, muchy, kurczaki, elementy mapy, ale to jakie jest tej formie co mam w grze to nigdzie tego nie znajdziecie. Wiele elementów i tak i tak musiałem dorysowywać albo robić od 0.

Muzyka i efekty dźwiękowe
Użyta muzyka to utwory 8 bitowe, w zasadzie jakieś darmówki z netu.
Użyte efekty dźwiękowe w większości pochodzą z RPG Maker MV. Chyba tylko jeden efekt musiałem pobrać

Pluginy / Skrypty
Używam 2 domyślne pluginy dołączone do RPG Makera MV - jedno to na zmianę rozdzielczości, a drugie to na ekran tytułowy (ten o nazwie MadeInMV czy coś takiego).
Od siebie dodałem jakieś 300 linii kodu i oto ta gra zaczęła działać jak trzeba. Też przerabiałem domyślne działanie silnika.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek Słowa końcowe To co mi zostało do zrobienia to tak na prawdę przetestować porządnie grę, naprawić błędy i wydać pełniaka lub demo.
Także liczę na to, że przeciągu tygodnia grę dam do pobrania :)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek Podziękowania Chciałbym jeszcze podziękować wszystkie wspierające mnie osoby: czyli tak na prawdę całą redakcję, a szczególności Rubin, który mi regularnie testuje grę :D
Jak i najbardziej podziękować chcę Rivien-owi - stary pomogłeś mi bardzo z tą grawitacją 💙💚💛💜

Jeśli pominąłem kogoś to proszę się upomnieć :)

Mrauazie! 😺

Awatar użytkownika
KateRio22
Posty: 68
Rejestracja: pt gru 25, 2020 4:05 pm

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: KateRio22 »

Bardzo chętnie poskaczę kciusiem :D

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 238
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: Rubin »

Żeby nie było że to zapowiedź czegoś co nigdy nie było testowane i mamy tutaj same obrazki =]
Jestem zagorzałym testerem tej gry i za każdym razem kiedy mam wejść tylko na chwilę i przetestować
mechanikę o jaką poprosił EnterVPL, to zawsze zostaje na dłuuuużej i się zaczynam wciągać.
(świadkowie z czatu głosowego, mogą potwierdzić)

Co do samej gierki. Od razu napiszę co jest do korekty:
1. Sprawdzić działanie wskakiwania kotka na wyższe szczebelki w arenie, bo mimo że Enterowi łapało, ja nigdy wskoczyć na wyższy element nie mogłem. (Enter wspominał że to naprawił, ale mimo wszystko tak w ramach przypomnienia)
2. Latający ognik, który finalnie ma zostać przekształconego w doogo.
3. Postać niekiedy może się zaklinować lub pozostaje w powietrzu.

[ co bym dodał ]
- CZAS w jakim udało mi się przejść każda arenę. Czyli podsumowanie po zakończeniu jednego poziomu i na koniec gry. Liczniki ze wszystkich aren
(coś takiego co jest u Sozana w grze)
- Różnorodność graficzną. Jedna arena dzień, druga południe, trzecia w nocy. Zeby było po prostu ciekawiej. I różniące się tilesety.
Na ten moment tyle mi przychodzi do głowy. Jak coś mi się przypomni, to dopiszę =]

Co do samej gierki, bardzo mi się ona podoba. Jak wspominałem wcześniej. Obecnie na scenie brakuje właśnie takich prostych nieskomplikowanych gier, które nie są pseudo przeintelektualizowane, naćkane w skrypty i mające hudy zawalone na połowę ekranu.
Trzymam kciuki za projekt i muszę nieskromnie przyznać. Że rok 2021 dotychczasowo dla naszej redakcji jest bardzo owocny jeśli chodzi o wydawanie gier. Bo tutaj HGS, zaraz McLaren, w międzyczasie ja coś wydałem i teraz Enter. Z użytkowników, Goblin, Zombik, Katarzyn Pleopucja... No, no, a mamy dopiero połowę roku.
Jeszcze tak aktywnie jak w tym i minionym roku nie było. Niby mówi się że zainteresowanie spada, ale na Twierdzy trzymamy porządnie poziom!
Świetna robota!

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: EnterVPL »

Wezmę to wszystko pod uwagę
1. To skakanie na wyższe szczebelki mam nadzieję że już naprawiłem (dzisiaj dłubałem przy tym i skakałem po mapie przez 2 godziny)
2. Ogniki wywalę, bo to nie wypał i raczej doggo też nie będzie - nie działają jak chcę i nawet to się logicznie nie zachowuje. Za to dodałem coś innego, co z całą pewnością będziesz nazywać od....
3. Poszukałem i ponaprawiałem, aczkolwiek może być tak że coś mi umknęło (potrzeba więcej testów!) :D

CZAS - dodam
WIĘCEJ GRAFIKI - WINCEJ taaaaak Musi być wincej! :D Ja dać wincej :lol:

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 137
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: PInroz »

Mmm kotki Entera atakują :mrgreen:

Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na kolejną zacną produkcję. Trzymam kciuki abyś dokończył projekt... Powodzenia :D

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 240
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: Akser »

Co ja widze, kolejna zapowiedź gry kiedy jeszcze tamta pierwsza nie została ukończona.
Czyli rozumiem że tamten projekt zostal juz wstrzymany lub teraz obie zapowiedzi beda wisialy i zadna gra nie zostanie wydana.
Przejrzalem teraz screeny i przeczytalem temat, wydaj sie spoko luzna gra. Dawno w cos zrecznosciowego nie gral i brakuje mi takich
tytulow ktore nie beda przepelnione dialogami a beda skoczne i dynamiczne. Brakuje mi od dluzszego czasu wlasnie jakies ekspresji w grach
i czegos co mnie zaskoczy i bedzie wymagac zaangazowania. Nie chce kolejnego klikacza klawisza enter w ktorym bede przewijac nudne dialogi. Wyczekuje czegos ekspresyjnego co mnie zaskoczy i zatrzyma. Nie wiem tylko czy ta gra jest robiona ze szczerych checi do rpg makera czy po prostu tak by sobie zrobic projekt i go odchaczyc na liscie. Nad ktorym autor nie mysli i nie analizuje jego mechanik i przebiegu rozgrywki.
Zobaczymy co sie urodzi, cierpliwie czekam. Mam nadzieje zeby tylko moja cierpliwosc sie szybko nie skonczyla

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: EnterVPL »

Ruszają testy,
Osoby chętne do przetestowania mojej gry proszę o jakiś odzew na Discordzie (najlepiej napisać prywatnie)

Po testach jeszcze sprawdzę ze 2 razy grę i potem wrzucam pełniaka :D

Awatar użytkownika
surusek
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:21 pm

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: surusek »

Mało kto - chociaż teraz jest lepiej niż było, ale wciąż - na tyle bawi się mejkerem, że potrafi zrobić mechaniki, co do których z myślą silnik nie został przygotowany.
Platformówki to widok w RM-owym światku niecodzienny. Grałem ponad rok temu w jedną, kozacko zrobioną w RPG2003 (!), więc żeby mnie przekonać, masz trochę wysoki pułap do przeskoczenia. :D
Jedna rzeczy, która ukłuła mnie w od razu w oczy, to te screeny. Dla człowieka, który jest w miarę wrażliwy na jednolity rozmiar pikseli ten miszmasz grafik boli.

Podchodzę z dawką sceptycyzmu, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: EnterVPL »

PEŁNA WERSJA JUŻ JEST!

Wersja: 1.0.0
Język: Polski
Pobieranie: [Link aktywny po zalogowaniu]


ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Instalacja
Do pobrania jest instalator, w którym możemy podać ścieżkę do gry. Instalator stosownie też utworzy skróty do gry na pulpicie i w menu start. Grę należy uruchamiać z tego skrótu lub plikiem FloppyCat.exe, który znajduje się w katalogu z grą.

Awatar użytkownika
surusek
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:21 pm

Re: [MV] FloppyCat

Post autor: surusek »

T... to było szybkie.
Fajnie by było, gdyby taki trend się utrzymał, że zapowiedziane gry szybko zostają wydane, z drugiej... po co robić zapowiedź na początek.
Tak samo było z Zombikiem oraz grą Chantlicoatl -- fajnie, zapowiedź, a tu nieco ponad tydzień później pełniaczek. Well, nie wnikam w taktyki 'reklamowe'...
Skrobnę coś, może nawet przypominającego recenzję, gdy nowy laptop dojedzie - teraz, przez problemy techniczne, mam [Link aktywny po zalogowaniu] Linuxa na komputerze.

ODPOWIEDZ