(Social preview mojego repozytorium na github)
Gra powstaje z myślą tego, że chcę się lepiej nauczyć języka Dart - ten język został stworzony przez Google w celu tworzenia multi-platformowych rozwiązań. Co to dla nas oznacza? W tym założeniu Googla moją grę można skompilować natywnie do pliku EXE lub natywną binarkę, która będzie działać na Linuxach. Całkiem teoretycznie gra powinna działać też na terminalu Androida, ale takiego testu nie wykonywałem. Idąc dalej jest też możliwość kompilacji gry do pliku JavaScript - taki plik udało mi się wygenerować, ale nie próbowałem go uruchamiać, więc też nie wiem jak to będzie działać.
Wracając: jestem wstanie zapewnić, że gra będzie działać jak i na Linuxie jak i na Windowsie - wystarczy użyć terminalu / konsoli.
Kod gry jest całkowicie otwarto-źródłowy dzięki czemu każdy może proponować zmiany i każdy może przyłożyć się do rozwoju gry. Teraz najlepsze: każdy będzie mógł modyfikować grę i grać we własną modyfikację. Projekt trzymam jako repozytorium na github: [Link aktywny po zalogowaniu]
I tam możecie znaleźć każdą najmilejszą aktualizację w dowolnym pliku. Widać tam kiedy co zmieniłem i jak to zrobiłem i jeszcze są komentarze o tym co to za zmiana. Piękne prawda? Jeśli ktoś ma konto na github to może obserwować to repozytorium. Na obecnym forum będę się starać pisać o większych poczynaniach (takie jakby podsumowania).
Bardziej o grze
Gra w zasadzie będzie bardzo prosta i tak na prawdę nie będzie oczekiwała od gracza specjalnych umiejętności.
- Silnik gry - tak na prawdę autorski. Sama gra jest po prostu swoim silnikiem. Stąd też tytule mamy Inne
- Fabuła - praktycznie żadna. Jesteśmy lisem i nim chodzimy na polowania.
- Muzyka / Grafika - bądźmy szczerzy: to gra konsolowa, muzyki nie ma, a grafika to tekst
Mechanika i rozgrywka
Uwaga: starałem się, aby wszystkie poniższe screeny były dobrej jakości, a jednocześnie zabierały bardzo bardzo mało transferu. Tutaj zamieściłem tylko niektóre dostępne z projektu screeny. Lista wszystkich screenów jest tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu]
Po pierwszym odpaleniu gry podajemy nazwę naszej postaci. Jeśli kiedykolwiek zapisywaliśmy grę to uruchomienie gry załaduje zapis.

(Pierwsze uruchomienie gry)
Granie polega na wybieraniu jednej z kilku dostępnych opcji. Opcje, które się ładują są zależne od tego w jakiej lokalizacji się znajdujemy i jaką akcje wybraliśmy. Np. lokalizacja Dom jest lokalizacją gdzie może nas Lis odpocząć oraz pogadać z przyjacielem.

(Przykładowe akcje dostępne z lokalizacji Home)
Prawidłowe wykonanie jednej z dostępnych akcji kosztuje Lisa jedną energię, więc trzeba uważać, aby nie umrzeć z wycieńczenia

Po za energią mamy głód. Lis jak to każde stworzenie potrzebuje pokarmu. Pokarm znajdujemy w różnych lokalizacjach polując na inną zwierzynę. Polowanie może być smaczkiem, bo np. można polować na kozy. Nas Lis jest wszystkożerny więc i kozą nie pogardzi.

(Polowanie - walka z kozą)
Statystyki naszej postaci są jak w wielu grach bardzo podstawowe. Mamy punkty życia, mamy siłę, obronę i prędkość. Siła określa to jak mocno możemy zranić. Obrona to jak bardzo absorbujemy obrażenia. Prędkość określa czy trafimy i czy unikniemy ataków. W celu przyśpieszenia walk zrobiłem tak, że nawet jeśli Siła jest mniejsza od Obrony to trafienie będzie zadawać obrażenia czyli zawsze minimum 1 HP się straci przy trafieniu. Dokładne działanie zadawania obrażeń są w tej metodzie: [Link aktywny po zalogowaniu]
Więcej screenów:
Tak jak pisałem na początku, gra będzie działać na Windows i na Linux. W zasadzie jedyne co mogę wymagać to umiejętność włączenia gry przez konsolę lub terminal, ale i to jest banalne. Gra jak będzie skompilowana to tylko będzie trzeba ją włączyć. Gdy wypuszczę oficjalny release to wtedy napiszę instrukcję jak włączyć grę, aby każdy był zadowolony


Zawsze będzie też możliwość pobrania projektu i uruchomienia gry za pomocą komendy
Kod: [Wymagane logowanie]
dart main.dart
Można też próbować samemu kompilować grę. W chwili obecnej nie ma to sensu, bo gra nawet nie jest gotowa do testów w trybie demo, ale tak jak wcześniej, wiem że są zapaleńcy więc tutaj napisałem instrukcję jak to zrobić: [Link aktywny po zalogowaniu] - w tym przypadku wymagana jest znajomość narzędzia GIT.
Status tworzenia
Ogólnie to projekt porzuciłem na 3 miesiące i dopiero od niedawna do niego wróciłem, więc tak: muszę sobie poprzypominać co ja chciałem zrobić i co jest zrobione. Aktualizacje o statusie gry będą zamieszczane tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu]
Natomiast tutaj znajdziecie historię edycji pliku README.md (w tym pliku jest napisany progres tworzenia) [Link aktywny po zalogowaniu]
Jeśli jest jakaś wersja rozwijana to informacja będzie tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu]
Aktualny progres nad każdą rozwijaną wersją znajdziecie tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu] - jeśli nie będzie żadnej wersji pod tym linkiem to oznacza, że gra w danej chwili nie jest rozwijana.
Szybkie linki
- Repozytorium na GitHub - [Link aktywny po zalogowaniu]
- Wiki - [Link aktywny po zalogowaniu]
- Wszystkie screeny - [Link aktywny po zalogowaniu]
- Historia projektu - [Link aktywny po zalogowaniu]
Dziękuję za wytrwanie i przeczytanie tego co mam do powiedzenia

@Reptile - dzięki za pomoc w wybraniu odpowiedniego miejsca na ten temat

@HGS - dzięki za zaproszenie na Discord i Forum

Co do projektu to jestem otwarty na opinie, krytykę i miłe słowa (a przede wszystkim na to ostatnie jestem najbardziej otwarty


Pełne wersje
- 1.0.0 - [Link aktywny po zalogowaniu]
- 1.0.1 - [Link aktywny po zalogowaniu] Spoiler:
- 1.0.2 - [Link aktywny po zalogowaniu] Spoiler:
- 1.0.3 - [Link aktywny po zalogowaniu] Spoiler:
@EDITS:
1. Dodałem do szybkich linków historię projektu
2. Dopisałem wersje 1.0.0
3. Dopisałem wersje 1.0.1
4. Dopisałem wersję 1.0.2
5. Zmieniłem tekst pod statusem tworzenia
6. Zmiana silnika w tytule z INNE na FoxSimulator
7. Dodałem wersję 1.0.3