Tytuł gry: Ronin
Wersja RM: 2003
Gatunek: Horror przygodowy
Link do pełnej wersji gry:
[Link aktywny po zalogowaniu]
Od autora:
Wiele dzisiejszych horrorów nawiązuje do tego co dobrze znamy, a co zostaje w jakiś sposób zaburzone - świat, który znamy nagle wywraca się do góry nogami i staje się inny. Przykładowy "Resident Evil", czy inne gry traktujące o zombie, które zmuszają nas do konfrontacji z tym co znamy, a także taki "Silent Hill", który z spokojnego miasteczka tworzy psychologiczną rzeź. Dużo horrorów stawia nas też w obliczu nieznanej przyszłości, tego, że gdzieś tam daleko mogą kryć się inne formy życia - "Obcy", czy traktuje o tajemnicy ciągle niezbadanych ziem takim jak Antarktyda "Coś", czy prowadzi nas w mrok oceanów "Mitologia Cthulhu".
Czy możliwy jest jednak stworzenie horroru, który pozostałby w klimacie średniowiecza, starożytności lub fantasy? Cóż... sam gatunek fantasy przyzwala na wiele rzeczy i przyzwyczaił nas do demonów, wampirów, czy innych rzeczy, które w zamiarze nie mają nas jednak straszyć, a być częścią przedstawionego świata. Ileż to wytłukliśmy demonów w "Diablo", czy poznawaliśmy całe uniwersum wampirów w "Legacy of Kain" czy takim "Vampire the Masquerade - Redemption". Czy baliśmy się podczas gry? No... niekoniecznie. Czy można więc stworzyć horror w tych klimatach, wiedząc, że gracz przyzwyczaił się już do pewnych norm? Wydaje mi się, że jest to trudniejsze zadanie, a konkretnie trudniejszym zadaniem jest stworzyć horror w klimatach średniowiecza/starożytności/fantasy niż w czasach współczesnych/sci-fi. A już w ogóle stworzyć horror w RPG makerze! Postanowiłem się jednak podjąć tego zadania i spróbować stworzyć horror właśnie w klimatach czasów, które same w sobie są dla wielu z nas abstrakcją... no i w rpg makerze. Jak mi wyjdzie? Nie wiem, pewnie słabo, ale spróbuję!
Wodotrysków mechaniki czy wielkiego szału na gierkę się nie spodziewam. Skupiam się głównie na klimacie i fabule, jednak nie uważam tego projektu za coś co zrobi "WOW". Ot... kolejna moja gierka.
Fabuła:
Świat wkroczył w ostatnią erę Siddharthy. Kataklizmy, głód, choroby i wojny zaczęły pustoszyć ziemię. Życie jednak toczyło się dalej. Jako samuraj mieliśmy jeden obowiązek - chronić swojego pana - Hiroshiego Abe. Nie wypełniliśmy go. W wyniku zasadzki zginęli nasi towarzysze broni oraz sam Hiroshi. Cudem unikając śmierci postanawiamy odnaleźć winnych rzezi, która nastała, stając się tytułowym Roninem - samurajem bez pana.
Screeny:
[2k3]Ronin
[2k3]Ronin
Ostatnio zmieniony śr paź 25, 2023 5:37 pm przez Zombik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [2k3]Ronin
Ciekawi mnie jaki będzie dokładnie tu system walki.
Re: [2k3]Ronin
Minęło trochę czasu. Pora więc podzielić się postępem prac.
Powoli zbliżam się do końca. Nie chcę za bardzo spoilerować więc szczegóły tego co dokładnie zostało stworzone zostawię dla siebie. Na pewno powstało dużo map, dopracowywałem też grafiki, by jak najbardziej podnieść doznania z rozgrywki. Myślałem też nad pewnymi skryptami, z których ostatecznie zrezygnowałem.
Oczywiście po stworzeniu całości przyjdzie czas na testy; na to czy gra nie wyrzuca błędów i czy wszystko działa jak należy. Ponownie też będę wszystko przeglądał, zastanawiając się czy nie można czegoś bardziej ulepszyć. Kiedy wszystko będzie już gotowe zacznę tłumaczenie gry na język angielski - ponieważ jak wiecie, ruszam też na rynek zagraniczny.
Żeby poza słowami, było też coś dla oka – wrzucam ten krótki filmik pokazujący jeden z fragmentów gry.
Powoli zbliżam się do końca. Nie chcę za bardzo spoilerować więc szczegóły tego co dokładnie zostało stworzone zostawię dla siebie. Na pewno powstało dużo map, dopracowywałem też grafiki, by jak najbardziej podnieść doznania z rozgrywki. Myślałem też nad pewnymi skryptami, z których ostatecznie zrezygnowałem.
Oczywiście po stworzeniu całości przyjdzie czas na testy; na to czy gra nie wyrzuca błędów i czy wszystko działa jak należy. Ponownie też będę wszystko przeglądał, zastanawiając się czy nie można czegoś bardziej ulepszyć. Kiedy wszystko będzie już gotowe zacznę tłumaczenie gry na język angielski - ponieważ jak wiecie, ruszam też na rynek zagraniczny.
Żeby poza słowami, było też coś dla oka – wrzucam ten krótki filmik pokazujący jeden z fragmentów gry.
Re: [2k3]Ronin
Spoiler:
Re: [2k3]Ronin
Oficjalnie ogłaszam, że gra została "ukończona".
Dlaczego w cudzysłowie? Otóż całość została już zrobiona, jednak teraz czeka mnie proces testowania i sprawdzania czy wszystko działa oraz czy sama gra nie wyrzuca żadnych błędów. W trakcie testowania możliwe, że przyjdzie mi jeszcze kilka pomysłów do głowy, które warto by dodać. Myślę więc, że premiery można będzie się spodziewać w następnym tygodniu.
Dziękuję wszystkim, którzy komentowali projekt, a także za wszystkie opinie i głosy na jego temat.
Dlaczego w cudzysłowie? Otóż całość została już zrobiona, jednak teraz czeka mnie proces testowania i sprawdzania czy wszystko działa oraz czy sama gra nie wyrzuca żadnych błędów. W trakcie testowania możliwe, że przyjdzie mi jeszcze kilka pomysłów do głowy, które warto by dodać. Myślę więc, że premiery można będzie się spodziewać w następnym tygodniu.
Dziękuję wszystkim, którzy komentowali projekt, a także za wszystkie opinie i głosy na jego temat.
Re: [2k3]Ronin
Oficjalnie ogłaszam, że "Ronin" został ukończony i przetestowany! (w sam raz przed Halloween)
Przejście gry trwa około godziny. Nie jest ona wybitnie długa.
Link do pobrania pełnej wersji:
[Link aktywny po zalogowaniu]
Przejście gry trwa około godziny. Nie jest ona wybitnie długa.
Link do pobrania pełnej wersji:
[Link aktywny po zalogowaniu]
Re: [2k3]Ronin
Dla zainteresowanych - właśnie wyszła angielska wersja Ronina.
Dostępna jest na:
[Link aktywny po zalogowaniu]
oraz:
[Link aktywny po zalogowaniu]
Składam podziękowania dla wszystkich zainteresowanych projektem <3
Dostępna jest na:
[Link aktywny po zalogowaniu]
oraz:
[Link aktywny po zalogowaniu]
Składam podziękowania dla wszystkich zainteresowanych projektem <3