[2k3] Astromid

Tutaj znajdziesz wszystkie projekty, które są w trakcie tworzenia. Nie są ukończone, ale już mają grywalną formę (wersje demo).
Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - 2k3] Astromid (demo)

Post autor: Rubin »

Obrazek

Zapraszam chętnych do wzięcia udziału w konkursie przedpremierowym gry Astromid!
Każdy z was może wziąć udział - a jako nagroda - twoja praca może trafić prosto do gry!

[Wstępne informacje]:
Gra Astromid wer. demo zbliża się do oficjalnej premiery i z tego też tytułu postanowiłem zorganizować
mały konkurs graficzny.

[O co chodzi] [?]
Narysuj własną wersję charsetu kosmonauty - tak by był dopasowany stylistycznie i wymiarowo do tych które
są już w grze. Możesz narysować go zupełnie od zera. Oraz możesz (i tutaj bardziej zachęcam) - przerobić ten
który został poniżej udostępniony:

Obrazek
[Link aktywny po zalogowaniu]
[Link aktywny po zalogowaniu]

Zdaje się na twoją kreatywność i liczę że się nie zawiodę. Ważne, aby zaprezentowana przez ciebie grafika.
Przypominała postać i była grywalna!
Postać należy narysować w czterech kierunkach po 3 klatki animacji z każdego. (czyli standard z RM 2003).

Obrazek

Rozmiarowo - maksymalne współrzędne do 18 pikseli wysokości i 16 pikseli szerokości. Oczywiście jak wyjdzie Ci coś mniejszego.
Nie będzie z tym problemu. Ważne, by nie przekroczyć maksymalnych wymiarów!

NAGRODY
Spoiler:
Obrazek
Jak widzisz w grze są aż trzy puste pola do wyboru skinu.
Oznacza to, że trzy najlepsze prace trafią prosto do gry i zostaną nazwane tak samo jaki autor ma nick - lub
wskaże, by nazwać swojego chara - Oczywiście zastrzegam prawo ;) do lekkiej modyfikacji nazwy ~ by ta, wkomponowywała się
w klimat reszty.

PODSTAWOWE PYTANIA I ODPOWIEDZI [?]

>> Gdzie podsesłać prace [?]
Prace z charami wysyłamy na adres mailowy rubinrpg@wp.pl
lub wysyłamy zapro na discordzie i w wiadomości prywatnej Rubin#9586

>> Kiedy ogłoszenie wyników [?]
Ogłoszenie wyników odbędzie się przed samą premierą gry, a data dokładnie jeszcze nie jest przybliżona.

>> Kiedy premiera wersji demo [?]
Wszystko jest zależne od ostatecznych testów:
09.07.22
18.07.22

>> Czy jest to oficjalny konkurs strony Twierdzy RPG Maker [?]
Nie, jest to tylko i wyłącznie inicjatywa Autra. Nie mająca związku z żadnym oficjalnym konkursem.
To wydarzenie ma na celu, trochę rozruszać społeczność :)

>> Zasady
1. Zastrzegam sobie prawo do wyboru wskazanych przeze mnie prac, oraz do dyskwalifikacji tych, które z jakiś powodów bliżej
określonych czy też nie wpłyną na moją decyzję. Bez konieczności podania przyczyny.
2. Biorąc udział w konkursie i oddając pracę, tym samym automatycznie porzucasz do niej swoje "prawa", tak bym po wydaniu gry
nie był proszony o jej "usunięcie" bo dostane "pOzEf"! :mrgreen:

Po dodatkowe pytania zapraszam zwracać się poprzez komentarze na forum, lub w wyżej wskazane kontakty.

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [2k3] Astromid

Post autor: Rubin »

Obrazek

== == ==
Astromid wersja demo - dostępny do pobrania
Nie wymaga RTP
Rozmiar: 24,1mb

== == ==
[Link aktywny po zalogowaniu]

Awatar użytkownika
M-E-I
Posty: 95
Rejestracja: sob sty 30, 2021 9:43 am

Re: [2k3] Astromid

Post autor: M-E-I »

Koniecznie zapisuje żeby w wolnej chwili zagrać!

Awatar użytkownika
M-E-I
Posty: 95
Rejestracja: sob sty 30, 2021 9:43 am

Re: [2k3] Astromid

Post autor: M-E-I »

I gratulacjw dla osób które wygrały konkurs. Wasze charsety lrezentują się znakomicie. Najbardziej dziwacznym a zarazem szczegółowym jest ten z nr.2 :o

Awatar użytkownika
Teo
Posty: 126
Rejestracja: pt wrz 25, 2020 8:46 pm

Re: [2k3] Astromid

Post autor: Teo »

Zagrałem!
Gra przyznaje jest ciekawa. Fajna oprawa graficzna przypominająca te gry z GB i wszystko zdaje się być takie lekkie i proste.
Fajny jest pomysł ze skórkami, co daje napęd do działania by nie przechodzić gry na sucho jedną mapkę za drugą, tylko odrobine trzeba się
postarać żeby wywalczyć nowego skina. Mój ulubiony to ten z nr.8 - taki fajny stworek i według mnie odstający poziomem od reszty. Jest w nim dużo detali.

W samej grze najbardziej zaciekawiły mnie trzy tryby
1. to walka z bosem :D :D druga faza jest dość toporna bo pojawia się i znika i obrywałem tutaj najczęściej od niego
2. przesuwanie skrzynek w podziemiach - nagłówkowałem się odrobinę. ale jakoś dałem radę. Okej przyznaje wziąłem ściągę od Rubina jak to przejść :oops:
3. zapadające się kafelki na które można tylko raz stąpnąć. Fajny pomysł ale gdzieś już to widziałem.

Ogólnie najbardziej kłopotliwym poziomem był dla mnie te z "Jaskiń" - zjadłem na tych dwóch poziomach sporo paznokci. Strasznie długo się namęczyłem za nim udało mi się to ustrojstwo przejść. Wydaje mi się że chyba specjalnie takie obszerne mapy walnąłeś żeby wydłużyć grę, bo wszystkie inne poziomy idą bardzo szybko a tutaj, coś strasznego.

Bardzo podobał mi się pomysł na minimapę i jeszcze lepszym rozwiązaniem było Laboratorium.
Dziennik zadań co prawda mało czytelny ale przy najechaniu na skiny i tak się pokazują zadania do wykonania więc spoko.

Gra dość prosta, klimat jest - bardziej chciałbym żeby to poszła w stronę Zeldy i pojawiło się więcej wątku fabularnego niż w kierunku aren - klikania enteru i zaliczania gwiazdek. Jak dla mnie 6/10

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [2k3] Astromid

Post autor: Rubin »

Dzięki serdeczne za opdowiedź!
Faktycznie może 4 poziom jest zbyt rozległym i obie areny w nim sprawiają trudność. Jednak, kiedy go robiłem to bardziej mialem na celu to by gracz odrobine się natrudził przechodząc go. Być może same obrane zasady w nim nie są do końca odpowiednie. Bo mógłbym zrobić to na odwrót z pierwszym poziomem. Gdzie tutaj właśnie byłyby trzy życia i po utracie restartuje gracza na początek, a w pierwszym poziomie dać tel z czasem. Jednak na ten moment uznałem że takie zastosowanie będzie ok. :)

Być może w nowej wersji lub w pełej (o ile jeszcze kiedyś przysiądę do tego projektu) coś ogarnę. Jednak na ten moment projekt i prace nad "Astromidem" zamykam i nie wracam do tego :d noooo, poza jakimiś bugami to szybko naprawię. :P

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [2k3] Astromid

Post autor: HGS »

Gratuluję ukończenia demo gry. Ci, co przebywają na twierdzwym discordzie wiedzą jak dużo pracy włożyłeś w projekt. Poza tym liczę oczywiście, że kiedyś uda Ci się skończyć wersję pełną gry. Oczywiście zagram w Astromid, jak tylko dostanę wolne, gdyż ostatnio sporo pracuję :)

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [2k3] Astromid

Post autor: Akser »

Zagrałem w to i przeszedłem calosc.
Ogolnie gra jak gra jesli byl zamysl zeby stworzyc gre typowo wyjeta z gameboya to ci sie udalo. Jesli miala to byc mejkerowka z czyms wiecej to raczej nie. Jest to druga podobna gra otrzymana od ciebie bo mialem nieodparte wrazenie jakbym gral w ulepszonego bitmana. Polaczyc obie te gry tworzylyby swietna calosc chodz astromid podobal mi sie bardziej z uwagi na zroznicowane poziomy. Bo w bit manie jest wszystko podobnie z ta uwaga ze bossowie sie roznia. Tutaj juz na na samych poczatkowych mapach jest cos innego.

Podzielam zdanie poprzednika na temat dwoch aren z czwartego poziomu ktore sa bardzo ciezkie i toporne do przejscia. Nie ukrywam ze nameczylem sie przy tym dosc mocno i wyrwalem sobie sporo wlosow z mojej lysej glowy zeby to przejsc Ale jakos sie udalo.

Fajnie ze dodales skiny bo napedzaja one rozgrywke. Nie jest ona taka pusta aby biegac z poczatku do konca tylko cos tam trzeba zrobic i sie postarac aby otrzymac tego fajnego skina. Moj ulubiony to nr5 i nr9.

Grafika gameboyowa moze jest ale taka nie na 100%. Czuje ze jest w tej grze potencjal i fajnie by bylo zobaczyc z pelna wersje wieksza iloscia aren i wieksza zajawka na zroznicowane pomysly.
Boss tez fajnie wyszedl i najlepsze to minmapa i to menu (ala laboratorium) dosc interesujacy pomysl i jeszcze ciekawsze zastosowanie.
Lubie w grach rpg makera gdy jest ukazywane cos nowego cos co nie przypomina makera i nie jest to typowa gra rtp. Tylko cos nieszablonowego.

Fajna robota idziesz do przodu i jestem ciekaw czym tym razem zaskoczysz.
Ostatnio zmieniony sob lip 23, 2022 8:04 pm przez Akser, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [2k3] Astromid

Post autor: Akser »

Ps szkoda ze charset nie dostal sie do gry :x

Awatar użytkownika
Loyni
Posty: 129
Rejestracja: czw sie 27, 2020 10:35 pm

Re: [2k3] Astromid

Post autor: Loyni »

Ktoś pisał już recenzję?
Jeśli nie to.mogę się pokusić 8-)

Ogólnie gra ma fajny klikat, grafika jak i muzyka dają odczucia rozgrywki niczym gry z konsli.
Najbardziej spodobał mi się start title. Fajna animacja pojawiającego aię astronauty i jeszcze ciekawwsze zastosowanie z poruszającym się kaskiem a wraz z nim napisów i kursora.
Druga rzecz to fajnie wymyślone menu w postaci bazy kosmicznej - ekranik komputera i kapsuła kosmiczna.
Przyznam że pomysł dość oryginalny!

Sama rozgrywka jest bardzo prosta i przyjemna. Trzeba pomyśleć przy poziomach ze skrzynkimi które trzeba postawić w odpowiednim miejscu, oraz z poziomem z dziurami gdzie można spać do dołu. Bardzo proste ale wyszło interesująco. (Te pęknięcia kojarzę z pokemonów) było tam coś podobnego.

No i ekstra animacje z napisami końcowymi gdzie w panoramie migających gwiazd, spqdających meteorytów i grafiki księżyca pojawiają się końcowe wiadomości. Przyznaje podobało mi się.

Kłopotliwym poziomem dla mnie był czwarty (ten na samym dole) gdzie fracz traci tlen i trzeba unikać pociaków jak i latających robotów. Przyznam, że ten poziom to straszna katorga i przyznaje że dwa razy się poddałem i wyłączyłem grę. Szczerze mówiąc, te poziomy są do modyfikacji bo ich poziom trudności jest ekstremalny. Tak poza tym grafika jest mega klimatyczna, muzyka również dobrze dobrana i hisotira wraz z intrem fajnie opowiedziana. Ekstra że dałeś możliwość pominięcia intra, bo jesr ono dość długie i gdyby tam zaczynał grę za każdym razem i musiał to oglqdać to byłoby ciężko.

Ogólnie same ekrany minimapy, menu w postac laboratorium, ekran zmiany skinu, startscreen wyglądają cholernie dobrze. Gra ma klimat, jest prosta i nie nudzi. Poza irytującym czwartym poziomem.
8/10.

ODPOWIEDZ