[RMXP]Eden Universe
- mickul7682
- Posty: 119
- Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am
Re: [RMXP]Eden
O cholera jest tego od zarąbania! A jak z balansem rozgrywki? Tak duże zmiany z pewnością odbiją się na aspekcie gameplayu. Czy masz jakieś pomysły na to, by rozgrywka nie była zbyt trudna w zrozumieniu? Sam Black and White wprowadził wiele innowacji, ale też samouczek był bardzo ciekawie wykonany. Tu widać mix Settlersów i o wiele trudniej będzie to wszystko wyjaśnić. Nie mniej jednak robisz świetną gierę, ale mam pewne obawy
- Natan Zuckerkandl
- Posty: 167
- Rejestracja: ndz gru 13, 2020 3:18 am
Re: [RMXP]Eden
Przypominają mi się stare dobre czasy, kiedy to gało się nocami w strategie
- KorHabas93
- Posty: 57
- Rejestracja: pn sty 24, 2022 11:54 pm
Re: [RMXP]Eden
Fakt. Od Edenu bije aura starych klasyków przy użyciu nowszych narzędzi i metod tworzenia grafik.
BTW. Przesłuchałem sobie udostępniony soundtrack i w mojej ocenie jest to zdecydowanie wyższa półka. Niektóre gry AAA nie posiadają tak klimatycznej oprawy audio. Przekaż Michałowi, że to co tworzy zwiastuje świetlaną przyszłość jego kariery.
BTW. Przesłuchałem sobie udostępniony soundtrack i w mojej ocenie jest to zdecydowanie wyższa półka. Niektóre gry AAA nie posiadają tak klimatycznej oprawy audio. Przekaż Michałowi, że to co tworzy zwiastuje świetlaną przyszłość jego kariery.
- mickul7682
- Posty: 119
- Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am
Re: [RMXP]Eden
Gra ma klimacik.
- KorHabas93
- Posty: 57
- Rejestracja: pn sty 24, 2022 11:54 pm
Re: [RMXP]Eden
Co się dzieje z Edenem? Miała być premiera w marcu i co?
Re: [RMXP]Eden
Witajcie! Przynoszę dobrą nowinę.
Odbyły się wstępne testy mechanik i w mojej ocenie gra na tym etapie spełnia wszystkie niezbędne założenia, by stała się pełnoprawnym demo. Oczywiście do pełnoprawnej wersji demonstracyjnej pozostało jeszcze zaprojektować poziomy i zaimplementować fabułę, ale to już jest dosownie tuż tuż.. Kiedy byłem jeszcze gówniarzem pamiętam jak dziś dzień, że próbowałem stworzyć coś zbliżonego klimatem i mechanikami do gry z mojego dzieciństwa "Black and White". Dziś EDEN jest dokładnie tym, co chciałem na tamten czas osiągnąć, a z różnych powodów, w tym braku możliwości i umiejętności nie było możliwe. Zanim przejdę do sedna pozwólcie, że przybliże wam nieco historię genezy tej gry, ponieważ jest to dość ciekawe, a chciałbym też zostawić coś w formie krótkich opisów dla przyszłych pokoleń. Może kogoś to zainspiruje, by nie porzucać projektów - NAWET TYCH BARDZO STARYCH.
============================================
============================================
Jak więc widzicie dobre gry nie powstają z dnia na dzień. Często są one wynikiem wieloletnich testów i czynników od nas niezależnych. Eden przetrwał zmianę silnika i to dwukrotną, ponieważ była też wersja na VX, ale to było tak dawno temu, że nawet nie zachowały się żadne udokumentowane screeny. Wielokrotnie wspominam, że dobre gry mają swoją duszę i czuć w nich czas, jaki autor poświęcił na dopracowanie swego "dzieła". Do teraz zachowało się kilka pierwotnych elementów w odświeżonej wersji od czasów z 2013 roku. i jestem dumny, że mogę dalej rozwijać ten projekt.
Współcześni twrcy w RPG Makerze często nie posiadają wytrwałości, by wytrzymać miesiąc przy projekcie, który zapoczątkowali. Często decyzja o porzuceniu projektu następuje z powodu braku pomysłu, weny, czy ograniczeń. Na moim przykładzie można zaobserwować jakie skutki niesie za sobą NIE porzucenie projektu nawet na etapie prototypu. Z pozotu niegrywalna gra stała się moim oczkiem w głowie i przebija swoją grywalnością grę, której poświęciłem 6 lat systematycznej uwagi (mowa o Pogromcy). Eden jest grą postą w porówaniu do ogromnej i złożonej gry jakim jest Pogromca i to przemawia na jego korzyść.
Obecna wersja Edenu jest efektem 9 lat wytrwałości wliczając to ogromne przerwy w tworzeniu. Ile projektów, które zaczynacie skończyło na śmieciach? Ile z nich, gdyby poświęcić im odpowiednią ilość czasu jak ja teraz - stałaby się tą perełką, która błyszczy na słońcu? Zostawię was z tymi przemyśleniami. Chciałem podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat tworzenia gier z mojej perspektywy, ponieważ dla mnie jest to długotrwały proces. Czasami tzeba coś odłożyć na półkę nawet na kilka lat zanim się to dokonczy, ale zawsze warto jest próbować, a nawet chcieć dokończyć zawieszony projekt.
A dlaczego Eden powstaje tak długo od czasu publikacji tej zapowiedzi?
Eden, pomimo prostoty silnika na tym etapie, jest bardziej przyjazny dla wszelkiego rodzaju modyfikacji niż przestarzały silnik Black and White. Co sprawia, że gra mimo swojej prostoty będzie dość atrakcyjna dla społeczności owej gry z uwagi na zdecydowanie bardziej przystępną modyfikowalność.
Chcesz dodać nowe cuda? - Nie ma problemu
Chcesz dodać nowe budynki? - Żaden problem
Chcesz dodać nowe narody? - Nie ma problemu
Chcesz dodać nowe obiekty? - Nie ma problemu
Chcesz dodać nowe mapy? - Nie ma problemu
Chcesz dodać nową historię? - Nie ma problemu
Ponadto zostaną stworzone oficjalne poradniki, które ułatwią tworzenie tego wszystkiego. Cała gra jest tworzona od początku z myślą o potencjalnych moderach, którzy zechcą rozwijać zwoje własne pomysły w Edenie.
Ustawienia cudów:
Ustawienia świata:
Ustawienia osad:
Co się zmieniło w Edenie? Bardzo dużo, ale słowa tego nie opiszą. Zapraszam na mały pokaz:
IEden 0.1.0 test demo gameplay
Odbyły się wstępne testy mechanik i w mojej ocenie gra na tym etapie spełnia wszystkie niezbędne założenia, by stała się pełnoprawnym demo. Oczywiście do pełnoprawnej wersji demonstracyjnej pozostało jeszcze zaprojektować poziomy i zaimplementować fabułę, ale to już jest dosownie tuż tuż.. Kiedy byłem jeszcze gówniarzem pamiętam jak dziś dzień, że próbowałem stworzyć coś zbliżonego klimatem i mechanikami do gry z mojego dzieciństwa "Black and White". Dziś EDEN jest dokładnie tym, co chciałem na tamten czas osiągnąć, a z różnych powodów, w tym braku możliwości i umiejętności nie było możliwe. Zanim przejdę do sedna pozwólcie, że przybliże wam nieco historię genezy tej gry, ponieważ jest to dość ciekawe, a chciałbym też zostawić coś w formie krótkich opisów dla przyszłych pokoleń. Może kogoś to zainspiruje, by nie porzucać projektów - NAWET TYCH BARDZO STARYCH.
============================================
Spoiler:
Współcześni twrcy w RPG Makerze często nie posiadają wytrwałości, by wytrzymać miesiąc przy projekcie, który zapoczątkowali. Często decyzja o porzuceniu projektu następuje z powodu braku pomysłu, weny, czy ograniczeń. Na moim przykładzie można zaobserwować jakie skutki niesie za sobą NIE porzucenie projektu nawet na etapie prototypu. Z pozotu niegrywalna gra stała się moim oczkiem w głowie i przebija swoją grywalnością grę, której poświęciłem 6 lat systematycznej uwagi (mowa o Pogromcy). Eden jest grą postą w porówaniu do ogromnej i złożonej gry jakim jest Pogromca i to przemawia na jego korzyść.
Obecna wersja Edenu jest efektem 9 lat wytrwałości wliczając to ogromne przerwy w tworzeniu. Ile projektów, które zaczynacie skończyło na śmieciach? Ile z nich, gdyby poświęcić im odpowiednią ilość czasu jak ja teraz - stałaby się tą perełką, która błyszczy na słońcu? Zostawię was z tymi przemyśleniami. Chciałem podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat tworzenia gier z mojej perspektywy, ponieważ dla mnie jest to długotrwały proces. Czasami tzeba coś odłożyć na półkę nawet na kilka lat zanim się to dokonczy, ale zawsze warto jest próbować, a nawet chcieć dokończyć zawieszony projekt.
A dlaczego Eden powstaje tak długo od czasu publikacji tej zapowiedzi?
Eden, pomimo prostoty silnika na tym etapie, jest bardziej przyjazny dla wszelkiego rodzaju modyfikacji niż przestarzały silnik Black and White. Co sprawia, że gra mimo swojej prostoty będzie dość atrakcyjna dla społeczności owej gry z uwagi na zdecydowanie bardziej przystępną modyfikowalność.
Chcesz dodać nowe cuda? - Nie ma problemu
Chcesz dodać nowe budynki? - Żaden problem
Chcesz dodać nowe narody? - Nie ma problemu
Chcesz dodać nowe obiekty? - Nie ma problemu
Chcesz dodać nowe mapy? - Nie ma problemu
Chcesz dodać nową historię? - Nie ma problemu
Ponadto zostaną stworzone oficjalne poradniki, które ułatwią tworzenie tego wszystkiego. Cała gra jest tworzona od początku z myślą o potencjalnych moderach, którzy zechcą rozwijać zwoje własne pomysły w Edenie.
Ustawienia cudów:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Co się zmieniło w Edenie? Bardzo dużo, ale słowa tego nie opiszą. Zapraszam na mały pokaz:
IEden 0.1.0 test demo gameplay
Re: [RMXP]Eden
Nie będę ukrywać, źe czuje mega ekscytacje w związku ze zbliżającą się premierą EDENU.
Będzie grubo! Porządna Polska Makerówka na światowym poziomie nadchodzi.
Będzie grubo! Porządna Polska Makerówka na światowym poziomie nadchodzi.
Re: [RMXP]Eden
Ja musze się zgodzić z tym co pisze redaktor HGS. Sam odkładam sporo moich projektów na potem i nie chce mi się do nich wracać. Dlatego też w przywitaniu napisałem, że nic nie tworzę, bo wszystkie projekty i tak zawieszam. Ten projekt w zasadzie może stanowić ciekawą inspirację do tego, by może coś odwiesić. Jak widzę, że ty Eden rozwijasz od 2013 roku, to aż człowiekowi głupio się robi.
Podoba mi się, że udostępniłeś nam część wielkiej historii, jak pozornie prosta gra może ewoluować do obecnej formy. Jak tylko skończysz eden, to chętnie pobawię się w modowanie gry i udostępnię tutaj szatę graficzną nawiązującą do starej wersji z 2013 roku , bo wygląda naprawdę ciekawie. Mam nadzieję, że się ucieszysz z tego, bo to taki powrót do korzeni ci zaserwuje. Mapy w Edenie są paralaxą, więc najwyżej nie użyję metody kafelkowej jak na oryginalnym screenie.
Czy wersja z 2013 posiadała retro dźwięki? Czy to było coś na podobę obecnej wersji?
Podoba mi się, że udostępniłeś nam część wielkiej historii, jak pozornie prosta gra może ewoluować do obecnej formy. Jak tylko skończysz eden, to chętnie pobawię się w modowanie gry i udostępnię tutaj szatę graficzną nawiązującą do starej wersji z 2013 roku , bo wygląda naprawdę ciekawie. Mam nadzieję, że się ucieszysz z tego, bo to taki powrót do korzeni ci zaserwuje. Mapy w Edenie są paralaxą, więc najwyżej nie użyję metody kafelkowej jak na oryginalnym screenie.
Czy wersja z 2013 posiadała retro dźwięki? Czy to było coś na podobę obecnej wersji?
Re: [RMXP]Eden
Wersja z 2013 posiadała normalne udźwiękowienie. Nie było tam użytych retro brzmień, ale możesz takie zastosować
Ogólnie bardzo mi miło, że chcesz się podjąć takiej inicjatywy. Może nawet udostępnię jakąś paczkę elementów jakie mi zostały ze starej wersji.
Ogólnie bardzo mi miło, że chcesz się podjąć takiej inicjatywy. Może nawet udostępnię jakąś paczkę elementów jakie mi zostały ze starej wersji.
Re: [RMXP]Eden
Byłoby super. To mi bardzo ułatwi prace nad potencjalnym modem.