[RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Tutaj znajdziesz wszystkie projekty, które są w trakcie tworzenia. Nie są ukończone, ale już mają grywalną formę (wersje demo).
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 10, 2020 7:48 pm

[RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: WładcaKasztanów »

Tytuł: Historia Pewnego Staruszka
Gatunek: RPG, Fantasy, Przygodowa
Autor: Władca Kasztanów
Silnik: VX
Język: Polski
Ciężar: 61 MB
Czas rozgrywki: 3-4 godziny
Opis Gry:
Dnia pewnego staruszek, zwany Grandpą odkrywa, że na jego półce z ziółkami brakuje leczniczych ziółek. Gdy postanawia wyruszyć do pobliskiej Wioski po nowy zapas, jego życie całkowicie się odmienia.

Screeny z gry:
Spoiler:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kilka słów od autora:
Z założenia Historia Pewnego Staruszka miała być lekką parodią JRPG, przesiąknięta typowo JRPGową logiką. Co to oznacza? Że będzie to bardzo typowa historia o ratowaniu świata, szukaniu magicznych kryształów, walce dobra ze złem, przepełniona mnóstwem zupełnie przypadkowych walk. Nie ma co tutaj oczekiwać jakichś skręcających kark plot twistów, czy też magicznie skomplikowanych mechanik. Fabuła jest bardzo jednoliniowa, pozbawiona zbyt rozpraszających elementów i minigierek. System walki jest typowym RTP, mam nadzieję, że w miarę dobrze zbalansowanym i wbrew pozorom wymagającym nieco więcej akcji, niż ciągłe wciskanie ataku. Użytych skryptów jest bardzo mało i ich zadaniem jest jedynie poprawienie nieco estetyki gry. Większość mechanik oparta jest na zdarzeniach. Muzyka zaś została żywcem wyciągnięta z serii Final Fantasy oraz z kolekcji fantastycznych utworów Brandona i Derek Fiechterów.

Co do powstania Pełnej Wersji, to zależy od tego, jak gra zostanie odebrana. Przyznam tutaj otwarcie, że tworzę głównie pod wpływem tymczasowego natchnienia, a z pojawianiem się go bardzo różnie bywa. Do tego mam jeszcze pomysły na inne projekty, a żeby je zrealizować, no potrzebny jest przede wszystkim czas.

Link do pobrania:
[Link aktywny po zalogowaniu]

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: Rubin »

Odrobinę pośmigałem w giereczkę :)
Mapki są bardzo estetyczne, niewielkie i przyjemne. Lokacje wyglądają bardzo ładnie i przyciągają wzrok.
Muzyka, również bardzo nastrajająca i klimatyczna. Wpada w ucho.
Dialogi są lekkie, nie pseudo przeintelektualizowane i bardzo przyjemnie się je czyta. Z humorem =]
Fajnie też przemyślałeś kwestie pomiędzy bohaterami z tej samej drużyny. Szczególnie zwracam uwagę na tego typu efekty, może dla niektórych to są niepotrzebne drobnostki, ale jednak, drobnostki dają najwięcej frajdy. Mam tutaj na myśli efekt bohatera który rozmawia z drugim członkiem drużyny na mapie, to ten drugi fajnie "wychodzi" z protagonisty i staje obok niego, a po zakończeniu dialogu, nie znika, tylko wchodzi ponownie do gracza.
Niby nic, ale fajnie dopracowanie i widoczne!

(Z rzeczy które wyłapałem jeszcze grając)
Owszem, tutaj zwróciłeś uwagę na realizm i zachowałeś mechaniki wolniejszego poruszania się poprzez protagonistę, który to jest starszą osobą o lasce, fajnie =]. Jednak na dłuższa metę, mi jakoś to wadziło, bo tylko wolniejsze chodzenie, wydłuża bardzo podróże po mapie.

Widoczna zmiana barwy ekranu przy spawnie. Na początku oraz w innych lokacjach, przy teleporcie/wejścia na mapę, widoczna jest zmiana barwy ekranu, co normalnie, dla gracza powinno być ukryte i takie mechaniki powinny być niedostrzegane. Po prostu przez sekundę widoczne są zmiany barw ekranu przy teleportach, gdzie barwa ma być nieco inna.

Potwory z którymi walczę, mają "dziwaczne nazwy", ale to zapewne ustawienie nazwy "grupy potworów" niżeli samych stworków. Bo ich nazwy są już normalne.
Spoiler:
Obrazek
-- -- --
Gram nadal w grę, więc będę aktualizował wypowiedź, póki co, na ten moment to tyle =]

Awatar użytkownika
M-E-I
Posty: 95
Rejestracja: sob sty 30, 2021 9:43 am

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: M-E-I »

Grałam chwilkę i historia jak i dialogi w tej grze są bardzo ale to bardzo wciągające. Czyta się je z przyjemnością i co fajne, że są lekkie i łamią języka z dużą dawką humoru. Bardzo przyjemna gra!

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: McLaren »

@WładcaKasztanów
Doszedłem do wioski wnuczki i wykryłem błąd. Wszedłem na port i nie mogę się z niego wydostać! Jest ustawiona blokada przed drzwiami budynku.

Pytanie. Mam zapis przed wejściem na port. Czy w dalszym etapie gry będę musiał tam wejść? Bo jeśli tak, to nie opłaca mi się grać.

Awatar użytkownika
WładcaKasztanów
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 10, 2020 7:48 pm

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: WładcaKasztanów »

@McLaren
Dzięki za wychwycenie błędu. Sprawdziłem go i zauważyłem, że z jakiegoś powodu kafelki przed drzwiami są poblokowane. Na szczęście w porcie nie ma i nie dzieje się nic istotnego, więc możesz grać dalej bez przejmowania się, że trzeba będzie tam wracać.

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: McLaren »

Dzięki za informacje :) W wolnym czasie będę kontynuował przygodę :)

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: McLaren »

@WładcaKasztanów
Niestety przestałem grać w Twoją grę, już tłumaczę dlaczego. Moim skromnym zdaniem jest źle zbalansowany system walki, chodzi tu głównie o silnych przeciwników. Na mapie napadli mnie panowie z maczetami w turbanach... mieli mnie na jednego hita. W górach niektóre grupy potworów są zbyt silne, do tego dochodzi jeszcze ciągły brak ziół leczniczych oraz mikstur. Dużo czasu spędziłem w piwnicy u sióstr, podnosząc level bohaterów (okazał się zbyt mały w dalszym etapie gry). W grze zbyt mało zdobywamy pieniędzy, wystarczy na kilka przedmiotów odnawiających HP, o lepszym wyposażeniu nie ma co marzyć.

Ogólnie gra pod względem oprawy graficznej i audio, wykonana solidnie. Mapy są przepięknie zrobione, postacie oraz fabuła super napisane co sprawia, że chce się poznać całą historię :)

Czekam na kilka poprawek, głównie więcej kasy za ubijane potwory ;)

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: X-Tech »

Powolne chodzenie ziomka to problem. To powinno zostać ustawione na normalne, aby sztucznie nie wydłużać czasu gry. W stronie tekstowej gry jest autorski przekaz i potencjał.

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: McLaren »

@WładcaKasztanów działasz coś z grą?

Awatar użytkownika
WładcaKasztanów
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 10, 2020 7:48 pm

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: WładcaKasztanów »

Grę na pewno w swoim czasie poprawię i dokończę, rzecz w tym, że ostatnio tego czasu nie ma zbyt wiele. Zrobiłem już jednak kilka mniejszych poprawek, jak naprawienie błędu w porcie, wywaliłem też skrypt z obrazkami podczas walki, bo generował on jakieś błędy. Do rozwiązania problemu walk jeszcze nie wymyśliłem żadnego pomysłu. Nie chcę bowiem, żeby polegał wyłącznie na wciskaniu ataku, a żeby wymagał w miarę sensownego wykorzystywania umiejętności postaci i żeby używanie Obrony miało jakiś sens, a nie było tylko ładnie wyglądającą, dodatkową opcją. Niektóre grupy przeciwników zostały też zrobione tak, żeby z nimi nie walczyć, tylko wykorzystywać opcję ucieczki. Mała ilość pieniędzy z przeciwników ma zaś na celu wymuszenie sensownego i rozważnego wydawania pieniędzy, których w późniejszych etapach gry i tak pewnie zostanie dość dużo, jak to zwykle bywa w jRPGach.

Jakby co, to poprawioną wersję wstawię dopiero z kolejnym fragmentem gry, a do tej pewnie zbiorę się po nowym roku. Dzięki jednak za wszelkie sugestie. Postaram się wyciągnąć z nich jak najwięcej ;)

ODPOWIEDZ