[RMXP]Eden Universe

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

[RMXP]Eden Universe

Post autor: HGS »

STEAM [Link aktywny po zalogowaniu] Obrazek STATUS PRAC:
Pierwsze demo technologiczne: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Pierwsze alpha demo: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Drugie demo technologiczne: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Pierwsza beta demo: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Oficjalne demo: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Pełna wersja: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩ TYTUŁ: EDEN
GATUNEK: Strategia / gra w Boga
AUTOR: HGS
SILNIK: RPG Maker XP
WERSJA: 0.2.7
JĘZYK: Polski / Angielski / Portugalski
POZOSTAŁE PROGRAMY: Gimp, Paint
SKRYPTY / SYSTEMY: FoolProofSoft SPGB System, FoolProofSoft STO System, FoolProofSoft SPW System, Zeus Video Player v2.3, Wyswietlanie Obiektów w Pogromcy II ZK || 4.0 Final version, Modules.Mouse Input (7.0), Glitchfinder's Key Input Module, RPG Maker XP Ace
FANPAGE PROJEKTU: [Link aktywny po zalogowaniu]
GAMEJOLT PROJEKTU: [Link aktywny po zalogowaniu]
TRELLO: [Link aktywny po zalogowaniu]
DISCORD HGS: [Link aktywny po zalogowaniu]
▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩ Obrazek
Eden Universe to gra symulacyjna zadająca jedno proste pytanie:

"Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest być bogiem?"

W skrócie jest to symulator boga z elementami gry strategicznej. Pomysł na projekt tego typu zrodził się już dawno, jednak dopiero teraz wcielam go w życie z uwagi na moje obecne możliwości i umiejętności. Gracz otrzymuje tutaj do dyspozycji szereg możliwości. Prócz standardowych rozwiązań znanych z gier strategicznych, będzie mógł czynić cuda i za pomocą swoich boskich mocy wpływać połowicznie na otoczenie, czy swoich wyznawców. W wielu grach tego typu, by zebrać drewno, musimy wysłać do lasu naszych poddanych. Tutaj gracz będzie mógł lasy dostarczać samemu do magazynu lub użyć cudu drewna, by wypełnić go po brzegi owym surowcem.

Prócz boskich mocy będziemy dysponowali naszym boskim wcieleniem – istotą humanoidalną, która będzie mogła się od nas uczyć różnych zachowań i następnie nas odciążać w naszej misji. Nie zabraknie również elementów ekonomicznych i aspektu militarnego.

W Edenie można dopatrywać się podobieństw z takimi grami jak: Black and White (pierwsza część, do której prawa autorskie zostały wygaszone i nawet pierwotni twórcy na ten temat się wypowiedzieli.), The Settlers, oraz Populous. Ten projekt będzie pewnym spoiwem dla tych trzech gier i na tej bazie tworzymy coś nowego, czego jeszcze nie było, lub co bardziej... zostało zapomniane.

Obrazek
Gra mimo swojej prostoty będzie oferowała dość ciekawy wątek fabularny i w przeciwieństwie do gry, na której się głównie bazuję (Black and White), będzie oferowała aż 4 zakończenia, z czego 2 z nich będą osobnym rozwidleniem fabularnym. Eden to gra pozwalająca na dowolność decyzji i w tym przypadku chciałbym dać możliwość dołączenia do naszego antagonisty, ale by lepiej to zrozumieć, warto nieco opisać sam wątek fabularny:

Wcielamy się w bóstwo, którego narodziny (z początku) nie są do końca jasne. Wielu bogów istniejących w Edenie od dawien dawna zmaga się z fanatyzmem pewnego antagonisty, którego imię to Vulkanos. Jest to bóg zrodzony z chaosu i zniszczenia. Jego celem jest stanie się najpotężniejszym bogiem i uzależnienie innych - słabszych od swojej woli. Każdy bóg posiada jednak swój własny system wartości i sumienia. Z uwagi na moc oraz skrajnie złą naturę Vulkanosa, dochodzi do rozszczepienia jego mocy i ta pod wpływem chwili przeradza się w samodzielnie funkcjonujący byt. Narodziny gracza to tak naprawdę moment, w którym cząstka samego Vulcanosa zyskuje swoją własną świadomość.

W decyzjach będą nam pomagali oczywiście doradcy. Będzie to dobre i złe sumienie. Obie postaci będą na swój sposób urokliwe i na każdym kroku będą wskazywały graczowi możliwe rozwiązania na każdej wyspie z osobna. Ich dialogi będą stosunkowo krótkie i często okraszone odrobiną humoru w dobrym guście. Postać dobrego sumienia to spokojny duszek, zawsze opanowany i podsuwający sensowne rady skłaniające nas ku ścieżce dobra. Zły duszek będzie takim narwanym i niespokojnym bytem, który skłania nas do złej ścieżki. Nie zawsze jego porady są mądre, natomiast będzie to skłaniało gracza do ścieżki na skróty, byleby uzyskać jak największą moc bez względu na cenę, czy cierpienie poddanych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Soundtrack:
Każda dobra produkcja powinna budować swój unikalnu klimat. Nie inaczej jest w przypadku tej produkcji. Za muzykę do Edenu dopowiadają dwie osoby:

Michał Wilk-Krzemiński - Świetny polski muzyk tworzący całość muzyki ambientowej.
Vociferous Music - Świetny zagraniczny muzyk tworzący motywy bitewne na potrzeby Edenu.
Spoiler:
###01 Eden - Ambient Good ###02 Eden - Ambient Neutral ###03 Eden - Ambient Evil ###Eden - Aztec ###Eden - Indian ###Eden - Celtic ###Eden - Tibetan [=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=] ###Eden - Battle 01 ###Eden - Battle 02 [=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=] ###Eden - Scene "Anxiety" ###Eden - Scene "Mystery Secrets" ###Eden - Scene "Kazeiron" ###Eden - Scene "Vulcanos"
Obrazek
Miejsce kultu:
Spoiler:
Obrazek Świątynia jest najważniejszą konstrukcją. To właśnie dzięki niej bogowie mogą pozyskiwać energię z modliww swoich wyznawców. Moc tej budowli zapewnia właścicielowi nieśmiertelność. Oczywiście tak długo, jak wierzy nas przynajmniej 1 wyznawca.

Celem gracza będzie samodoskonalenie się w byciu bogiem. Budowa naszej cywilizacji i kultu u podstaw. Skład kampanii przewidzianych jest 16 misji, a każda z nich będzie stawiała przed graczem inne wyzwania. Największą zaletą Edenu będzie możliwość ingerencji w otaczający nas świat. Nie zabraknie też szczypty humoru i zadań pobocznych, które razem z główną osią fabularną będą się przeplatały. Wspominałem już, że Eden jest grą w pełni dubbingowaną?
Sumienie dobro / zło:
Spoiler:
Obrazek Obrazek Postaci dobrego o złego sumienia Fundamentalnym aspektem rozgrywki są nasi duchowi doradcy. Nasze sumienie na każdym kroku będzie starało się przemycać swoje osobiste spostrzeżenia bądź uwagi. Niejednokrotnie udowodnią swoją wartość, podsuwając ci przeróżne możliwości ukończenia rajskich misji. Pamiętaj jednak, że wszystko, co robisz w świecie Edenu, jest albo dobre, albo złe. Dobre sumienie: Postać charakteryzyjąca się stoickim spokojem. Zawsze najpierw myśli - później robi. Imię dobrego sumienia to Ailos Złe sumienie: Energiczna postać charakteryzyjąca się brakiem cierpliwości. Ścieżka na sktóty zawsze jest mile widzianą opcją. Imię złego sumienia to Delios
Boskie moce:
Spoiler:

Cuda przyjazne:
Obrazek Moc wody - Generuje wodną bańkę mogącą nawadniać rośliny i gasić pożary.
Obrazek Moc leczenia - Boska aura potrafiąca wyleczyć ze wszystkich chorób jadnocześnie odmładzając istotę, na której jaj użyto.
Obrazek Moc jedzenia - Moc generująca 10j pysznego jedzenia.
Obrazek Moc drewna - Moc generująca 10j głównego budulca.
Obrazek Moc inspiracji - Moc zwiększająca dwukrotnie wydajność wszystkich mieszkańców osady.

Cuda neutralne:
Obrazek Moc burzy - Imponujący wybryk natury.
Obrazek Moc lasu - Moc generująca boski las, za którego sprawą osadnicy są szczęśliwi.
Obrazek Moc zwierząt stadnych - Ten cud rozmnaża wszystkie zwoerzęta stadne.
Obrazek Moc ptaków - Bardzo silna moc, która wywołuje wysoki współczynnik imponowania.
Obrazek Moc pory dnia - Moc zmieniająca dzień na noc i odwrotnie.
Obrazek Moc pogody - Moc potrafiąca zmienić pododę.
Obrazek Moc szczęścia - Sprawia, że wszyscy są szczęśliwi. Nawet tacy, którzy niepowinni.
Obrazek Moc tarczy - Ochroń się przed wszelkim złem tego świata.

Cuda agresywne:
Obrazek Moc ognia - Pali i niszczy.
Obrazek Moc wyładowania elektrycznego - Razo prądem niszczy.
Obrazek Moc meteorytu - Zsyła z niebios grad meteorytów.
Wyznawcy:
Kim byłby bóg, gdyby nie mógł ingerować w życie swych mieszkańców prawda?

Mieszkańcy świata Edenu dzielą się na trzy grupy:
- Twoich wyznawców: Posiadasz nad nimi władzę absolutną.
- Wyznawców innego boga: Nie sprawujesz władzy nad taką grupą ludzi.
- Mieszkańcy bez boga: Nie sprawujesz władzy nad taką grupą ludzi.

Jako bóg możesz wyznaczać swojemu ludowi określone zadania. Jedni będą pozyskiwać drewno, inni zaś walczyć z innymi plemionami w twoim imieniu. Z biegiem czasu będziesz stawał się coraz potężniejszy i podporządkujesz sobie wszystkie ludy Edenu.
Spoiler:
Role osadników:
- Rolnik
- Rybak
- Drwal
- Kamieniarz
- Górnik
- Budowniczny
- Wyznawca
- Misjonarz
- Rozpłodnik

Żołnierze:
- Strażnik
- Wojownik
- Strzelec
- Konny
Budynki:
Budynki w grze Eden dzielą się na poszczególne typy:
Mieszkalne - Zapewniają miejsca mieszkalne mieszkańcom,
Publiczne - Posiadają określone funkcje, kluczowe dla życia codziennego mieszkańców,
Produkcyjne - Tak jak nazwa wskazuje. Umożliwiają produkcję lub ją zwiększają,
Kultu - Wpływają na życie religijne mieszkańców,
Inne - Wszystko to, co nie należy do powyższych kategorii.


Dodatkowo każda cywilizacja ma swój unikalnu wydląd budynków, a ich ilość na chwilę obecną to 10. W trakcie kampani zagramy: Aztekami, Tybetem, Indianami, Celtami, Wikingami, Japonią, Egiptem, Grekami, Rzymianami oraz Rajskim plemieniem.

AZTECKIE ASSETY MIASTA:
Obrazek

TYBETAŃSKIE ASSETY MIASTA:
Obrazek

Obrazek
Spoiler:
Obrazek
Boski Avatar - Tygrys



Obrazek
Boski Avatar - Smok



Obrazek
Boski Avatar - Kot



Obrazek
Boski Avatar - Kobra



Obrazek
Boski Avatar - Zielony smok



Obrazek
Symbole dwóch bogów świata Edenu u Atarar będący świadkiem ich spotkania



Obrazek
Koncepcja zaginionego miasta Azteków



Obrazek
Koncepcja wulkanicznej krainy



Obrazek
Jedna z łamigłówek w Świecie Edenu



Obrazek
Koncepcja wyspy, która żyje... ;)



Obrazek
Korzenie wielkiego drzewa



Obrazek
Koncepcja kednej z mechanik wyspy wulkanicznej






Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Rubin »

W końcu po długich namowach, jest i zapowiedź Rozwiniętego Edenu ;]
Fajne że HGS uwzględniłeś kilka rzeczy co tam pisałem piąte przez dziesiąte, co warto dodać. Jakbym to widział.

Widziałem gierkę, świetnie odmóżdżająca i lekka. Czekam z niecierpliwością. :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Natan Zuckerkandl
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 13, 2020 3:18 am

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Natan Zuckerkandl »

@HGS jaki przekaz niesie za sobą, zastosowany przez ciebie w tytule gry symbol Yin Yang ?

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Symbolizuje wewnętrzną walkę dobra ze złem.

Awatar użytkownika
Natan Zuckerkandl
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 13, 2020 3:18 am

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Natan Zuckerkandl »

Yin i yang są współzależne. Jedno nie może istnieć bez drugiego, tak jak dzień nie może istnieć bez nocy, światło bez ciemności, czy śmierć bez życia.

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

W sumie przytoczyłeś dokładnie całą definicję tego symbolu i to bardzo oddaje sens tej gry. Z uwagi na to, że ten świat będzie działał dokładnie na takiej zasadzie. Będą różne moce i różne przeciwności, których nie da się całkowicie zlikwidować, bo inaczej całość nie będzie miała sensu. Symbol oddaje paradoks fabularny, który planuję tu wkomponować.

Awatar użytkownika
mickul7682
Posty: 119
Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am

Re: [RMXP]Eden

Post autor: mickul7682 »

Było zapowiadane i widzę, że w końcu się to pojawiło. Bardzo chciałbym zobaczyć jakiś panel budowy budynków. W obecnej formie jest to trochę nieintuicyjne tak jak pokazywałeś to na Streamie na Discordzie Twierdzy. Czy tylko ja odczuwam tu powiązania z Settlersami? Black and White i Settlers. Mam wrażenie, że chcesz iść w tym kierunku, a to się dobrze zapowiada o ile nie przesadzisz z ekonomią.

Awatar użytkownika
surusek
Posty: 27
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:21 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: surusek »

Heh, miło widzieć, że zabrałeś się dalej za Vulpipuplu... znaczy się, za Eden. Myślałem, że nie usłyszę nic o projekcie przynajmniej do czasu wyjścia dema Pogromcy, a tu niespodzianka.
W sumie, oprócz tego, że przyjaznych mocy jest tyle samo co neutralnych i złowieszczych razem wziętych, oraz problemów z interfejsem, nie mam na razie zbyt wiele do zarzucenia (co wynika z etapu produkcji). Widać, że spora ilość grafik jest mocno prototypowa, a rozciągnięte screenshoty irytują mnie tak samo bardzo, jak w Pogromcy (czyli mocno).

Nie zostało mi nic innego, jak życzyć powodzenia :v.

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

W tej grze interfejs się zmieni. Mocno.

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Akser »

Nigdy nie widziałem tego projektu :o
Wydaje się prosty i bardzo nowatorski. Coś na odstresowanie.

Na pewno, nie będzie tak rozwinięte jak pogromca, ale są takie dni że mam ochotę pograć w luźniejszego jrpga (lub coś podobnego), co nie wymaga myślenia od gracza, tylko po prostu odpalam projekt klikam i coś się robi. Bez zagłębiania się w fabułę i doszukiwania w którym miejscu Horacy ukrył pniak drewna, gdzie trzeba go szukać w lesie po wskazówkach. :D :D Wygląda bardzo nowatorsko.

ODPOWIEDZ