Pierwsze demo technologiczne: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Pierwsze alpha demo: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Drugie demo technologiczne: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Pierwsza beta demo: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Oficjalne demo: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ Pełna wersja: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩ TYTUŁ: EDEN
GATUNEK: Strategia / gra w Boga
AUTOR: HGS
SILNIK: RPG Maker XP
WERSJA: 0.2.7
JĘZYK: Polski / Angielski / Portugalski
POZOSTAŁE PROGRAMY: Gimp, Paint
SKRYPTY / SYSTEMY: FoolProofSoft SPGB System, FoolProofSoft STO System, FoolProofSoft SPW System, Zeus Video Player v2.3, Wyswietlanie Obiektów w Pogromcy II ZK || 4.0 Final version, Modules.Mouse Input (7.0), Glitchfinder's Key Input Module, RPG Maker XP Ace
FANPAGE PROJEKTU: [Link aktywny po zalogowaniu]
GAMEJOLT PROJEKTU: [Link aktywny po zalogowaniu]
TRELLO: [Link aktywny po zalogowaniu]
DISCORD HGS: [Link aktywny po zalogowaniu] ▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩〄▩
Eden Universe to gra symulacyjna zadająca jedno proste pytanie:
"Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest być bogiem?"
W skrócie jest to symulator boga z elementami gry strategicznej. Pomysł na projekt tego typu zrodził się już dawno, jednak dopiero teraz wcielam go w życie z uwagi na moje obecne możliwości i umiejętności. Gracz otrzymuje tutaj do dyspozycji szereg możliwości. Prócz standardowych rozwiązań znanych z gier strategicznych, będzie mógł czynić cuda i za pomocą swoich boskich mocy wpływać połowicznie na otoczenie, czy swoich wyznawców. W wielu grach tego typu, by zebrać drewno, musimy wysłać do lasu naszych poddanych. Tutaj gracz będzie mógł lasy dostarczać samemu do magazynu lub użyć cudu drewna, by wypełnić go po brzegi owym surowcem.
Prócz boskich mocy będziemy dysponowali naszym boskim wcieleniem – istotą humanoidalną, która będzie mogła się od nas uczyć różnych zachowań i następnie nas odciążać w naszej misji. Nie zabraknie również elementów ekonomicznych i aspektu militarnego.
W Edenie można dopatrywać się podobieństw z takimi grami jak: Black and White (pierwsza część, do której prawa autorskie zostały wygaszone i nawet pierwotni twórcy na ten temat się wypowiedzieli.), The Settlers, oraz Populous. Ten projekt będzie pewnym spoiwem dla tych trzech gier i na tej bazie tworzymy coś nowego, czego jeszcze nie było, lub co bardziej... zostało zapomniane.
Gra mimo swojej prostoty będzie oferowała dość ciekawy wątek fabularny i w przeciwieństwie do gry, na której się głównie bazuję (Black and White), będzie oferowała aż 4 zakończenia, z czego 2 z nich będą osobnym rozwidleniem fabularnym. Eden to gra pozwalająca na dowolność decyzji i w tym przypadku chciałbym dać możliwość dołączenia do naszego antagonisty, ale by lepiej to zrozumieć, warto nieco opisać sam wątek fabularny:
Wcielamy się w bóstwo, którego narodziny (z początku) nie są do końca jasne. Wielu bogów istniejących w Edenie od dawien dawna zmaga się z fanatyzmem pewnego antagonisty, którego imię to Vulkanos. Jest to bóg zrodzony z chaosu i zniszczenia. Jego celem jest stanie się najpotężniejszym bogiem i uzależnienie innych - słabszych od swojej woli. Każdy bóg posiada jednak swój własny system wartości i sumienia. Z uwagi na moc oraz skrajnie złą naturę Vulkanosa, dochodzi do rozszczepienia jego mocy i ta pod wpływem chwili przeradza się w samodzielnie funkcjonujący byt. Narodziny gracza to tak naprawdę moment, w którym cząstka samego Vulcanosa zyskuje swoją własną świadomość.
W decyzjach będą nam pomagali oczywiście doradcy. Będzie to dobre i złe sumienie. Obie postaci będą na swój sposób urokliwe i na każdym kroku będą wskazywały graczowi możliwe rozwiązania na każdej wyspie z osobna. Ich dialogi będą stosunkowo krótkie i często okraszone odrobiną humoru w dobrym guście. Postać dobrego sumienia to spokojny duszek, zawsze opanowany i podsuwający sensowne rady skłaniające nas ku ścieżce dobra. Zły duszek będzie takim narwanym i niespokojnym bytem, który skłania nas do złej ścieżki. Nie zawsze jego porady są mądre, natomiast będzie to skłaniało gracza do ścieżki na skróty, byleby uzyskać jak największą moc bez względu na cenę, czy cierpienie poddanych.
Soundtrack:
Każda dobra produkcja powinna budować swój unikalnu klimat. Nie inaczej jest w przypadku tej produkcji. Za muzykę do Edenu dopowiadają dwie osoby:
Michał Wilk-Krzemiński - Świetny polski muzyk tworzący całość muzyki ambientowej.
Vociferous Music - Świetny zagraniczny muzyk tworzący motywy bitewne na potrzeby Edenu.
Miejsce kultu:
Kim byłby bóg, gdyby nie mógł ingerować w życie swych mieszkańców prawda?
Mieszkańcy świata Edenu dzielą się na trzy grupy:
- Twoich wyznawców: Posiadasz nad nimi władzę absolutną.
- Wyznawców innego boga: Nie sprawujesz władzy nad taką grupą ludzi.
- Mieszkańcy bez boga: Nie sprawujesz władzy nad taką grupą ludzi.
Jako bóg możesz wyznaczać swojemu ludowi określone zadania. Jedni będą pozyskiwać drewno, inni zaś walczyć z innymi plemionami w twoim imieniu. Z biegiem czasu będziesz stawał się coraz potężniejszy i podporządkujesz sobie wszystkie ludy Edenu.
Budynki w grze Eden dzielą się na poszczególne typy:
Mieszkalne - Zapewniają miejsca mieszkalne mieszkańcom,
Publiczne - Posiadają określone funkcje, kluczowe dla życia codziennego mieszkańców,
Produkcyjne - Tak jak nazwa wskazuje. Umożliwiają produkcję lub ją zwiększają,
Kultu - Wpływają na życie religijne mieszkańców,
Inne - Wszystko to, co nie należy do powyższych kategorii.
Dodatkowo każda cywilizacja ma swój unikalnu wydląd budynków, a ich ilość na chwilę obecną to 10. W trakcie kampani zagramy: Aztekami, Tybetem, Indianami, Celtami, Wikingami, Japonią, Egiptem, Grekami, Rzymianami oraz Rajskim plemieniem.
AZTECKIE ASSETY MIASTA:
TYBETAŃSKIE ASSETY MIASTA: