[Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Ostatni etap projektu, czyli praktycznie pełny, grywalny projekt, gotowy do pobrania i grania.
Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 02, 2021 1:06 pm

[Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: Sozan »

Obrazek
TYTUŁ: Lapin and The Spirit Totems
GATUNEK: Platformowo-Logiczna
AUTOR: Sozanek
SILNIK: Godot Engine
JĘZYK: Angielski
CZAS ROZGRYWKI: 5-10 minut

Opis gry:

Gra wykonana na 2-gą serię GoGodotJam.

Korzystaj z totemów i przywołuj zwierzęta aby przedostać się przez las pełen łamigłówek.


Screenshoty:

Obrazek
Obrazek


Linki do gry:

Link do gry na gotm.io (lepsza jakość w przeglądarce): [Link aktywny po zalogowaniu]

Link do gry na itch.io (możliwość pobrania gry): [Link aktywny po zalogowaniu]
Ostatnio zmieniony czw gru 02, 2021 8:13 pm przez Sozan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: McLaren »

Cześć :) Muszę przyznać, że gra zrobiona jest profesjonalnie, zarówno pod względem oprawy graficznej jak i mechaniki :)
@Sozan czym się inspirowałeś tworząc grę?

Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 02, 2021 1:06 pm

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: Sozan »

Hej, dzięki wielkie!

Graficznie, inspirowałem się grą Wonder Boy: The Dragon's Trap (w którą nie miałem jeszcze okazji zagrać, ale bardzo mi się podoba wizualnie), chociaż oczywiście moja jest dużo prostsza.

Jeśli chodzi o mechanikę, to nie inspirowałem się niczym konkretnym, szczerze mówiąc. Myślałem nad grą która będzie zgodna z tematem Jamu (Energy Source) i kombinowałem w edytorze. W pewnym momencie skopiowałem gracza I pomyślałem sobie "Kurde, szkoda że nie mogę na niego wskoczyć". A potem to już po prostu poszło. xD

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: McLaren »

@Sozan a RPG zrobisz kiedyś?

Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 02, 2021 1:06 pm

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: Sozan »

Tak, w planach jest Action RPG/Metroidvania z elementami platformowymi (te gry na Jam traktuję głównie jako naukę żeby właśnie zrobić tego RPGa).

No, ale to w przyszłości.

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: McLaren »

Rozumiem :)
W takim razie, czekamy na opinie innych graczy :)

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: EnterVPL »

Fajnie, że napisałeś o grze. Na discordzie link pewnie już zaginął, a tak każdy ma szansę zagrać 🙂

Tak jak już wiesz grę udało mi się przejść. Graficznie to bym się czepił ubogich animacji, ale też nie będę jakoś wybranie oceniać. Powiem tylko że najbardziej brakuje mi animacji skoku.

Pomysł na grę jak najbardziej jest ciekawy i godny uwagi, a myślę że jakby nawet bardziej to rozbudować to miałbyś podstawy, aby coś komercyjnie wydać. Także zachęcam do dalszej nauki i eksperymentowania bo masz potencjał 😁

Mnie najbardziej ciekawi czy spróbujesz zrobić grę w 3D? Chciałbym taki eksperyment w 3D w twoim wykonaniu zobaczyć. Na pewno nie zaszkodzi spróbować 🙂

Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 02, 2021 1:06 pm

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: Sozan »

Jeszcze raz dzięki za zagranie!

Jeśli chodzi o małą ilość klatek w animacji, czy też po prostu małą ilość - spowodowane jest to głównie limitem czasowym. Zacząłem robić grę tak właściwie dopiero 24 listopada a ostateczny limit to była 23:00, 30 Listopada, więc czasu nie było dużo (naprawiałem bugi 20 minut przed upływem limitu czasowego). :P

Z pewnością po zakończeniu głosowań, dodam kilka zmian i poziomów które były w planach ale musiałem je ukroić żeby zmieścić się w czasie. Przede wszystkim zsynchronizowanie wszystkich przywołanych zwierząt oraz zmiany QoL.

A w zależności od tego jak gra zostanie przyjęta w głosowaniach z pewnością rozważę to czy warto rozbudować grę dalej i do jakiego etapu.


Jeśli chodzi o gry 3D - nie jestem przeciwko stworzeniu gry w 3D, ale jednocześnie nie mam żadnego zainteresowania (aktualnie) grafiką 3D. Więc jakbym robił grę 3D, to albo:
- 2.5D, postacie 2D, otoczenie 3D
- bazowane na prymitywach
- darmowe assety graficzne lub dedykowany grafik

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: EnterVPL »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
czw gru 02, 2021 10:23 pm
Jeszcze raz dzięki za zagranie!

Jeśli chodzi o małą ilość klatek w animacji, czy też po prostu małą ilość - spowodowane jest to głównie limitem czasowym. Zacząłem robić grę tak właściwie dopiero 24 listopada a ostateczny limit to była 23:00, 30 Listopada, więc czasu nie było dużo (naprawiałem bugi 20 minut przed upływem limitu czasowego). :P

Z pewnością po zakończeniu głosowań, dodam kilka zmian i poziomów które były w planach ale musiałem je ukroić żeby zmieścić się w czasie. Przede wszystkim zsynchronizowanie wszystkich przywołanych zwierząt oraz zmiany QoL.
Ach te limity czasowe :D Ale z drugiej strony fajnie że się podejmujesz takich wyzwań. Wielu twórców powinno się uczyć układania czasu pracy nad projektem, a jednym z takich wytycznych jest czas, którego nie można przekroczyć. Wtedy może i projekt nie jest idealny, ale za to powstanie, a z feedbacku ma się zestaw przydatnych informacji (głównie tego co nie działa). W skrócie: fajny dajesz przykład :)

Awatar użytkownika
Teo
Posty: 126
Rejestracja: pt wrz 25, 2020 8:46 pm

Re: [Godot Engine] Lapin and The Spirit Totems

Post autor: Teo »

a tego to ja jeszcze nie widziałem. Będę musiał koniecznie w to pograć, bo wygląda bardzo interesująco!

ODPOWIEDZ