[MV] FloppyCat
: ndz cze 13, 2021 12:14 pm
Tytuł: FloppyCat
Gatunek: Platformowa / Idle
Autor: EnterVPL
Silnik: RPG Maker MV
Wersja: 1.0.0
Język: Polski
Pobieranie: [Link aktywny po zalogowaniu]
Instalacja
Do pobrania jest instalator, w którym możemy podać ścieżkę do gry. Instalator stosownie też utworzy skróty do gry na pulpicie i w menu start. Grę należy uruchamiać z tego skrótu lub plikiem FloppyCat.exe, który znajduje się w katalogu z grą.
Słowa wstępu FloppyCat to niezwykła przygoda bez fabuły, gdzie kot mknie przed siebie jak powalony, a my co jedynie możemy zrobić to pomóc mu skakać!!
Czemu on tak sam idzie? Nie wiadomo. Pewne legendy głoszą że ma hemoroidy, a inne, że jest świrnięty! Faktem jest jednak to, że kitek ciągle idzie w prawą stronę.
Liczę, że moja gra spodoba się wielu osobom. Robiłem ją przez ostatnie 2 tygodnie i jestem na jej niemal ukończeniu w procesie tworzenia.
Mechanika i rozgrywka Jak wiadomo, jestem znany z tego, że tworzę gry bez większej fabuły i nie są one RPG
Tutaj jest dokładnie tak samo!
Grę rozpoczynamy i kończymy jako Kiciuś czy albo Kiteł albo Koteł... Każde kocie określenie będzie dobre
Na mapach, kot idzie cały czas w prawą stronę, a my co jedynie możemy zrobić to skakać, omijać pułapki oraz kupować bonusy.
Celem gry jest zbieranie punktów, kupowanie bonusów i przechodzenie do następnych poziomów (których mamy tylko 3)
Aby przejść do kolejnego poziomu należy odblokować portal, kupując na fulla wszystkie dostępne w sklepie bonusy. Oczywiście co poziom staje się to trudniejsze
Punkty zbieramy zbierając to co mamy określone przed wejściem na dany poziom np. kurczaki czy motyle
W nagrodę za przejście danego poziomu dostajemy stały bonus, który oczywiście nam się przyda do wpadania omijania pułapek
Też sterowanie nie powinno nam zrobić problemu, bo sprowadza się do dwóch przycisków myszy lub kilku na klawiaturze:
SKOK - Spacja lub Lewy myszy
MENU - ESC lub Prawy myszy
Aby coś kupić bonusy, należy wejść menu gry i potem wybrać opcję sklep.
Oferta bonusów jest różna i zmienia się co poziom! Także to tyle. To jest prosta, wciągająca gra, którą będzie dało się przejść pewnie mniej niż w 1 dzień.
(skok wiary)
Użyte materiały Grafika
W większości własna, a cała reszta to przerobione albo odrysowane inne grafiki czyli motyle, muchy, kurczaki, elementy mapy, ale to jakie jest tej formie co mam w grze to nigdzie tego nie znajdziecie. Wiele elementów i tak i tak musiałem dorysowywać albo robić od 0.
Muzyka i efekty dźwiękowe
Użyta muzyka to utwory 8 bitowe, w zasadzie jakieś darmówki z netu.
Użyte efekty dźwiękowe w większości pochodzą z RPG Maker MV. Chyba tylko jeden efekt musiałem pobrać
Pluginy / Skrypty
Używam 2 domyślne pluginy dołączone do RPG Makera MV - jedno to na zmianę rozdzielczości, a drugie to na ekran tytułowy (ten o nazwie MadeInMV czy coś takiego).
Od siebie dodałem jakieś 300 linii kodu i oto ta gra zaczęła działać jak trzeba. Też przerabiałem domyślne działanie silnika.
Słowa końcowe To co mi zostało do zrobienia to tak na prawdę przetestować porządnie grę, naprawić błędy i wydać pełniaka lub demo.
Także liczę na to, że przeciągu tygodnia grę dam do pobrania
Podziękowania Chciałbym jeszcze podziękować wszystkie wspierające mnie osoby: czyli tak na prawdę całą redakcję, a szczególności Rubin, który mi regularnie testuje grę
Jak i najbardziej podziękować chcę Rivien-owi - stary pomogłeś mi bardzo z tą grawitacją
Jeśli pominąłem kogoś to proszę się upomnieć
Mrauazie!