[2k3] BIT MAN

Ostatni etap projektu, czyli praktycznie pełny, grywalny projekt, gotowy do pobrania i grania.
Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: Rubin »

Obrazek

== == ==
Pierwsza pełna wersja gry BIT MAN dostępna do pobrania
Nie wymaga RTP
Rozmiar: 75,4mb

== == ==
[Link aktywny po zalogowaniu]

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: McLaren »

@Rubin gratuluje ukończenia projektu :) Gra się świetnie, w życiu nie powiedziałbym, że ta gra była robiona w rpg makerze. W wolnym czasie postaram się ją przejść i napisać coś więcej ;) Dzięki :)

TymczasowyKomentator
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 22, 2021 3:28 am

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: TymczasowyKomentator »

Gra bardzo fajna i spoko się w nią gra.

Ale najpierw trochę ponarzekam. To wprowadzenie jest bez senu, pojawia się tam strasznie duża ilość zbędnych informacji - jeśli w tutorialu trzeba skipować nie tylko wiadomości o tym, że postać porusza się strzałkami ale też gratulacje, że umiesz to zrobić to doprowadza to do szału. Cały tutorial można zmieścić na 1/2 infografikach, a wprowadzenie z t ą księżniczką można by zmieścić w jednym zdaniu - zwłaszcza, że od pierwszej klatki wiadomo o co chodzi i potem trzeba przeklikiwać masę nic nie wnoszących wiadomości.

Jest jakiś problem z systemem zapisu - nie wiem czy to celowe ale po śmierci w walce z bossem nie mogłem wczytać zapisu - gra się zapisała w chwili wyjścia. Dodatkowo po pierwszej śmierci za każdym razem jak robiłem zapis podczas wyjścia z gry gra się wyłączała przy ładowaniu go z powrotem - czego nie poprawiło nawet usunięcie i ponowne rozpakowanie gry. W związku z tym przeszedłem tylko do końca wodnego świata i trochę ognistego, bo nie byłem w stanie zapisać gry. Z innych bugów to na wyniku w pewnym momencie zaczęły mi się cyfry nakładać. Jeszcze drobna rzecz ale może prowadzić do softlocku - po trafieniu bohater może przechodzić przez skrzynki co w niektórych poziomach (np 3 wodny) może spowodować, że trafi do obszaru z którego nie można wyjść. Raz mi się też zdarzyło, że poziom się nie załadował zostawiając czarny ekran za którym chodzili wrogowie. W ognistym świecie bardzo źle dobrałeś kolory - strasznie ściany zlewają się w tle, a czytelność to podstawa designu. Z tego co patrzyłem w pozostałych światach tak samo jest ten problem w odróżnieniu ścian od tła - tu to koniecznie trzeba poprawić, bo zasadniczo ludzie mają różny wzrok i jeśli coś jest ledwo czytelne to już jest złe - możesz np lekko zmienić odcień/saturacje koloru ścian, po prostu dodać im outline, albo w Aogóle rąbnąć kolor z przeciwnej strony koła barw. Podobny problem z pyramidmanem - ten sam kolor na tło i postać zlewa go strasznie z tłem. Na niektórych poziomach też ten górny pasek stanu zlewa się z poziomem.

Dobra to kończąc narzekanie - gra fajna, poziom trudności dobrany bardzo dobrze. Podoba mi się też styl - bardzo odważnie dodajesz do pixelArtu czarnych kolorów i np to tło z poziomu wodnego to kozacko wyszło. Bardzo intuicyjnie zrobiony jest też interfejs. Projekt poziomów jest wystarczająco zróżnicowany. Strasznie fajnie Ci rycerze do tej gry są dodani - pojedynek z aqamanem był bardzo przyjemny i całkiem fajnie się wyzwanie przez te dialogi buduje. Chętnie zagram dalej jak już ten system zapisu będzie działał.

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: Rubin »

Spoiler:
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
pn mar 22, 2021 3:29 am
Gra bardzo fajna i spoko się w nią gra.

Ale najpierw trochę ponarzekam. To wprowadzenie jest bez senu, pojawia się tam strasznie duża ilość zbędnych informacji - jeśli w tutorialu trzeba skipować nie tylko wiadomości o tym, że postać porusza się strzałkami ale też gratulacje, że umiesz to zrobić to doprowadza to do szału. Cały tutorial można zmieścić na 1/2 infografikach, a wprowadzenie z t ą księżniczką można by zmieścić w jednym zdaniu - zwłaszcza, że od pierwszej klatki wiadomo o co chodzi i potem trzeba przeklikiwać masę nic nie wnoszących wiadomości.

Jest jakiś problem z systemem zapisu - nie wiem czy to celowe ale po śmierci w walce z bossem nie mogłem wczytać zapisu - gra się zapisała w chwili wyjścia. Dodatkowo po pierwszej śmierci za każdym razem jak robiłem zapis podczas wyjścia z gry gra się wyłączała przy ładowaniu go z powrotem - czego nie poprawiło nawet usunięcie i ponowne rozpakowanie gry. W związku z tym przeszedłem tylko do końca wodnego świata i trochę ognistego, bo nie byłem w stanie zapisać gry. Z innych bugów to na wyniku w pewnym momencie zaczęły mi się cyfry nakładać. Jeszcze drobna rzecz ale może prowadzić do softlocku - po trafieniu bohater może przechodzić przez skrzynki co w niektórych poziomach (np 3 wodny) może spowodować, że trafi do obszaru z którego nie można wyjść. Raz mi się też zdarzyło, że poziom się nie załadował zostawiając czarny ekran za którym chodzili wrogowie. W ognistym świecie bardzo źle dobrałeś kolory - strasznie ściany zlewają się w tle, a czytelność to podstawa designu. Z tego co patrzyłem w pozostałych światach tak samo jest ten problem w odróżnieniu ścian od tła - tu to koniecznie trzeba poprawić, bo zasadniczo ludzie mają różny wzrok i jeśli coś jest ledwo czytelne to już jest złe - możesz np lekko zmienić odcień/saturacje koloru ścian, po prostu dodać im outline, albo w Aogóle rąbnąć kolor z przeciwnej strony koła barw. Podobny problem z pyramidmanem - ten sam kolor na tło i postać zlewa go strasznie z tłem. Na niektórych poziomach też ten górny pasek stanu zlewa się z poziomem.

Dobra to kończąc narzekanie - gra fajna, poziom trudności dobrany bardzo dobrze. Podoba mi się też styl - bardzo odważnie dodajesz do pixelArtu czarnych kolorów i np to tło z poziomu wodnego to kozacko wyszło. Bardzo intuicyjnie zrobiony jest też interfejs. Projekt poziomów jest wystarczająco zróżnicowany. Strasznie fajnie Ci rycerze do tej gry są dodani - pojedynek z aqamanem był bardzo przyjemny i całkiem fajnie się wyzwanie przez te dialogi buduje. Chętnie zagram dalej jak już ten system zapisu będzie działał.
Dzięki za uwagi, ale tak na wstępnie, po co zakładać x20 kont z tymczasowych skrzynek, zamiast, wpisać swój normalny nick i napisać komentarz jak człowiek? - serio, nikt tutaj Cię za podanie prawdziwego nicku nie zamorduje, spokojnie.

"Jest jakiś problem z systemem zapisu - nie wiem czy to celowe ale po śmierci w walce z bossem nie mogłem wczytać zapisu"
Co do systemu zapisu, to grę możesz zapisać tylko w jednym momencie. W menu (między arenami), gdzie możesz wskoczyć do statystyk i laboratorium. Nie ma innej opcji żeby zapisać grę. Poza tym należy pamiętać aby ją zapisywać bo o ile pamiętam w 2k3, chyba, nie ma możliwości ustawienia automatycznego zapisu. Więc tym bardziej nawet szczerze mówiąc nie mam pojęcia, jakoby można by było zapisywać grę w trakcie walki z bossem ? - dziwne i nie bardzo cię tutaj rozumiem...
Zapis wczytujesz w menu po wejściu do gry.Klikasz "Wczytaj" i po wczytaniu pliku, odpala Ci się menu. Ale mimo wszystko zerknę na to ponownie.
Z innych bugów to na wyniku w pewnym momencie zaczęły mi się cyfry nakładać
Hmmm, tego nigdy nie napotkałem, jak i testerzy. Jakbyś mógł to napisz konkretnie w którym momencie to się wydarzyło, to sprawdzę.
po trafieniu bohater może przechodzić przez skrzynki co w niektórych poziomach (np 3 wodny) może spowodować, że trafi do obszaru z którego nie można wyjść
- tak, ten system dzisiaj specjalnie modernizowałem przed wydaniem. Ustawiłem możliwość przechodzenia bohatera przez (skrzynki/ścianki), aby mógł swobodnie oddalić się od przeciwników, bo poprzedni system robił tak że na kilka sekund stałeś w miejscu i potwory dawąły "krok od bohatera"to już wgl się to gliczowało i robiła się pętla mordowania. (Tutaj akurat celowy zabieg, ustawiony z przenikaniem przez skrzynki), bo przez murki nie zwiejesz, to dałem graczowi, możliwość przejścia pod ściankami.
trasznie ściany zlewają się w tle, a czytelność to podstawa designu. Z tego co patrzyłem w pozostałych światach tak samo jest ten problem w odróżnieniu ścian od tła
- Myślałem nad tym wcześniej, ale uznałem że takie a nie inne dobranie kolorów, będzie ze sobą spójne, aby za bardzo przez kontrasty nie porobiły się zróżnicowane światy. Dodam że tworząc grę miałem w głowie to, że celuję BIT MANA, jak w produkt NESowy i Pixelart, a co za tym idzie == prostota?, bez 150'ciu odcieni koloru czerwonego na jednej kratce =]

-- -- --
W miarę możliwości będę dorzucał zaktualizowane i poprawione wersję, jak będą jeszcze jakieś cuda na kiju wychodzić.

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: HGS »

@Rubin zrobiłeś całkiem przyjemną giereczkę. Wieczorem postaram się odblokować kolejny poziom [czekam tylko na łatkę do bossa z biomu wulkanowego]. Od dłuższego czasu była masa przecieków na temat twojej gry i naprawdę się postarałeś. Nie wiem czemu ludzie widzą w tym 8-bit quest, skoro model rozgrywki jest tu nieco inny, a do tego jest rozwój postaci [całkiem fajnie zrobiony swoją drogą].

Raczej się Crashur nie zawiedziesz. Jak na pierwszą grę Rubina w RM naprawdę widać, że miał pomysł i udało mu się go zrealizować na tyle, na ile pozwoliły mu możliwości. Cała gra ma autorskie zasoby, a to warte zauważenia. [ Nie wiem jak z muzyką ] ale grafiki Rubin rysował sam.

TymczasowyKomentator
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 22, 2021 3:28 am

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: TymczasowyKomentator »

jakoby można by było zapisywać grę w trakcie walki z bossem
.
Mnie się pojawiała opcja auto zapisu po obejrzeniu zasad walki z bosem poziomu wodnego – za każdym razem jak wtedy zapisuje to wywala mi grę, a zapis jest w momencie wyjścia.

Cyfry zaczęły mi się powielać po pokonaniu bosa wodnego chyba na drugim poziomie czerwonym – ale tego tak raczej nie wyłapiesz, bo to raczej zależne jest od jakiejś konkretnej sytuacji podczas wyliczenia punktu – jak rzadki bug to nie ma co się przejmować, a jak się będzie częściej pojawiać to zbierzesz dane.

Z tym zabiegiem przenikania przez skrzynki to trochę słabo, bo jak przeniknie się do takiej strefy bez wyjścia to ani nie można zabić swojej postaci ani wyjść do menu, więc jedyna opcja to wyłączyć grę – jak ktoś nie miał zapisu to smutno (można by dodać na taką sytuację jakiś przycisk automatycznej przegranej).

Pograłem też trochę dużej i chyba największy problem mam z 4 poziomami w każdym świecie. One sugerują, że skręcać można tylko gdy postać zatrzyma się na ścianie co zasadniczo nie jest prawdą, bo na niektórych kafelkach przy ścianie postać może skręcić. Co więcej owoce, przez które przelatujesz nie zbierają się tak jakby można było zebrać owoc tylko po zatrzymaniu, ale jednak czasem się zbierają co strasznie konfunduje, bo zasadniczo jeśli dałoby się tylko zbierać po zatrzymaniu owoce i skręcać po uderzeniu w ścianę to np. 4 poziom zielony jest niemożliwy do przejścia – tam obok startu są dwa owoce i jedyny sposób by w oba wycelować to skręcić najpierw w lewo/prawo a potem zawrócić. Tylko problem polega na tym, że przynajmniej u mnie jeśli postać nie zatrzyma się na owocu to go nie zbierze, więc przynajmniej jeden z tej pary początkowej nie zostanie zebrany.

Awatar użytkownika
KateRio22
Posty: 84
Rejestracja: pt gru 25, 2020 4:05 pm

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: KateRio22 »

Testowałem grę, tak jak oczekiwałem była super. Pełna wersja, dzięki poprawką jeszcze lepsza. Gra się dość przyjemnie, co prawda czasem poziom trudności mnie doprowadzał do szału... Ale to raczej przez mój brak umiejętności... Świetna robota Rubin!!

TymczasowyKomentator
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 22, 2021 3:28 am

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: TymczasowyKomentator »

Więc tym bardziej nawet szczerze mówiąc nie mam pojęcia
W sensie mi się coś takiego dziwnego podziało, że system zapisu działał mi normalnie aż do czasu jak pokonał mnie aquaman - wtedy każdy zapis który miałem nie działał (załadowanie go wyrzucało grę) więc myślałem, że coś z global save kombinowałeś, żeby zrobić z tego rogalika. Ale jak nie to może poprostu jakiś plik się uszkodził podczas pobierania.

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: Rubin »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
pn mar 22, 2021 4:21 pm
Więc tym bardziej nawet szczerze mówiąc nie mam pojęcia
W sensie mi się coś takiego dziwnego podziało, że system zapisu działał mi normalnie aż do czasu jak pokonał mnie aquaman - wtedy każdy zapis który miałem nie działał (załadowanie go wyrzucało grę) więc myślałem, że coś z global save kombinowałeś, żeby zrobić z tego rogalika. Ale jak nie to może poprostu jakiś plik się uszkodził podczas pobierania.
Dopiero odpisuje bo natłok obowiązków i tak sporo rzeczy jednocześnie. Dajcie mi czas za nim na wszystkim odpisze.
Co do zapisu, potestuje, jedyną rzeczą jaką dłubałem przy funkcji zapisu to wywołanie okienka z nim przy głównym menu i menu w arenach. (jak piszesz że coś z plikiem się dzieje, WTF.... rozkłądam ręcę), ale później pozerkam mimo wszystko.

Wiem o tym że błędy jakieś tam małe będą, grę po prostu puściłem w takiej formie a nie innej i w sumie dobrze. Jest to wersja 1.0.0, więc tych poprawkowych z wychwyconymi i poprawionymi bugami jeszcze odrobinę będzie. Więc dziękuję za cierpliwość i po prostu o nią was proszę.

Normalny stan rzeczy, że coś tam powyskakuje więc będzie trzeba to poprawić. Bardziej, prosiłbym żeby jakiekolwiek usterki trafiały do mnie na PW na discorda Rubin#9586.
Tam sobie wszystko zanotuję na spokojnie i będę mógł też wymienić zdania jak ktoś na coś trafi =] i na spokojnie, postaram się dawać odpowiedź na PW do wszystkich. Dzięki za odzew.

Awatar użytkownika
M-E-I
Posty: 95
Rejestracja: sob sty 30, 2021 9:43 am

Re: [RPG - ME] BIT MAN

Post autor: M-E-I »

Najważniejsze że udało ci się doprowadzić projekt do końca. Gratulacje. Ja miałam wrażenie że grałam w PAC-MANA.
Bohater, areny, punkciki. BIT MAN jakbym podmieniła to żółte kółeczko pacmana na arenie z Mega Manem z supermocami.
Takie moje pierwsze odczucia.

Grafika piękna, kolorowa, klimatyczna, musiałeś się bardzo dużo nad tym napracować. Muzyka niezmiernie klimatyczna i jak określasz to, nesowa.
Bardzo podkręcały klimat cutscenki z bossami między arenami. Fajnie budowały napięcie.

Fabularny motyw z porwaniem księżniczki, bardzo prosty i nowatorski. Co do bosów, trudności sprawił mi najwięcej Baltazar i Egyptman. Zbieranie punktów i mrygająca arena. Mogłam oślepnąć.
Przyjemnie mi się grało poświęcając 40 minut na tę podróbę Pacmana :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ