Strona 1 z 2

[RMXP] Falafel's Quest

: pn gru 14, 2020 4:30 am
autor: Nazi Zombie
KuroSoft Przedstawia Obrazek
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub wydarzeń jest przypadkowe

Tytuł: Falafel's Quest
Gatunek: RPG, FANTASY, TURN BASED COMBAT
Autor: Nazi Zombie
Silnik: RPG Maker XP
Język: Angielski

Fabuła: Straszliwy Mistrz Degeneractwa - Lord Zbebz, wykradł święty Kryształ Moralności aby splugawić go swoją mocą, a następnie użyć tego artefaktu do zamiany wszystkich ludzi w przerażające Lolitki! Gdyby ten demoniczny plan się powiódł ludzkość byłaby zgubiona... Na szczęście jest jedna osoba które może zniweczyć te diabelskie zamiary - Falafel; dziedzic legendarnego rodu którego przodek lata temu wypędził niewyobrażalne zło z krainy Fefel. Tylko w nim jest nadzieja na lepsze jutro. Tak więc i On - niczym jego ascendent - postanawia wyruszyć i zmierzyć się z Bestią, która plugawi ten świat by przywrócić spokój i harmonię.

Gameplay: Rozgrywka jest prosta, liniowa, inspirowana klasycznymi grami JRPG. Gra posiada tylko jednego grywalnego bohatera. Walki są toczone w systemie turowym 1vs1. Gridn jest częstym elementem gry, jednak w większości będzie on krótki.

Zdjęcia z rozgrywki:
Spoiler:
Obrazek Obrazek Obrazek
Link do pobrania gry: [Link aktywny po zalogowaniu]

Dodatkowe informacje: Jest to moja pierwsza w pełni ukończona gra. Przeciętny czas jej ukończenia to 2-3h. Jej jakość na pewno nie będzie zbyt powalająca łagodnie mówiąc. Projekt ten był dla mnie swego rodzaju testem. Podczas tworzenia tej gry cały czas uczyłem się tworzenia i eksperymentowałem z różnymi mechanikami/opcjami a także odkrywałem jak sam RPG Maker działa. Tak więc proszę o wyrozumiałość w stosunku do tego projektu. Moje przyszłe gry z pewnością będą bardziej rozbudowane i dopracowane. Zdradzę że w tym momencie trwają pracę nad "Falafel's Quest 2" który to będzie o wiele bardziej rozbudowany oraz będzie dostępny w języku polskim.

Specjalne podziękowania dla: "Dokuro" - Pomagał w pracach nad grą poprzez wyjaśnianie różnych mechanik oraz opcji które oferuje program, a także przy tworzeniu bardziej skomplikowanych(jak na standardy tej gry) zdarzeń. Utworzył również instalator dla tej gry.


To wszystko, życzę miłej zabawy. :D

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: pn gru 14, 2020 5:23 am
autor: Rubin
Okej pobrałem, zagrałem.
Cóż mogę o tej grze powiedzieć. Jako że jest to Twój pierwszy projekt, uważam że jest tutaj bardzo, ale to bardzo dużo do wypracowania.
Od Mappjngu, dialogów, do mechanik i fabuły.
Grając w tę grę targało mną całkowite niezrozumienie, dlaczego obrałeś akurat taki kierunek. No ale metodą prób i błędów, trzeba próbować dalej i ćwiczyć umiejętności. Małymi krokami do przodu.

Zalecam zawsze przed robieniem gry. Zerknąć jak wyglądają inne. Zrobić rozeznanie w terenie i się zastanowić, czy faktycznie "ten mój projekt", się nadaje do publikacji, czy faktycznie należałoby nad nim przysiąść i go dopracować.

Liczę również od pozostałych osób, na konstruktywne komentarze i brać na poprawkę że jest to pierwszy projekt Naziego.
Ale według mnie, przed Tobą bardzoooooo, dużo pracy.

Poniżej podrzucę linki do gier które też były "pierwszymi projektami" różnych autorów:
[Link aktywny po zalogowaniu]
[Link aktywny po zalogowaniu]
[Link aktywny po zalogowaniu]

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: pn gru 14, 2020 9:10 am
autor: Hasin
Zagrałem, grindowałem, zwyciężyłem. W godzinę i 50 minut.
No cóż, to pierwszy projekt, także trzeba to uwzględnić przy ocenie.

FABUŁA: Bardzo prosta fabuła - jest zły Lord Zbebz, musisz go pokonać i tyle. Jest to nawiązanie do naszej starej społeczności, o której na Twierdzy mogą nie wiedzieć, co może być przez niektórych niezrozumiane. Nie wiem, co można tutaj dodać - jest ok, chociaż mogłaby być o wiele bardziej rozbudowana. Podoba mi się możliwość wyboru przy ostatnim bossie, co prowadzi do różnych zakończeń - niemniej jednak, można to rozbudować.

GAMEPLAY: 80% akcji polega na grindzie, by zarabiać pieniądze i exp, żeby kupywać coraz lepsze ekwipunki i pokonywać coraz lepszych bossów. Niby spoko na rozluźnienie, ale może szybko znudzić. Poza tym jest ograniczona interakcja z otoczeniem - z niektórymi NPC rozmowy są dosyć proste i płytkie, z niektórymi nie można porozmawiać wcale. Warto urozmaicić takie aspekty w następnych projektach. Co do walki, jest dosyć monotonna przy dłuższej grze, większość potworów ma sam atak, może pod sam koniec potrafią się leczyć. Sam bohater też nie ma rozbudowanego skill-setu - tutaj też warto urozmaicić walkę, dodać skille aggro, buffy, debuffy, i tym podobne, żeby walka była ciekawsza. Na plus zasługuje także fakt, że w grze znajdują się dwie opcjonalne walki z bossami.

JĘZYK: Dialogi są napisane w języku angielskim, co może nie przypaść do gustu niektórym użytkownikom. Jest też kilka błędów językowych, np. dodawanie końcówki " 's " w niepotrzebnych miejscach. Poza tym jest w porządku.

DESIGN: Mapy są zbudowane dosyć specyficznie - płaskie lokacje, otoczone woda. Dziwnie to wygląda - zamiast tego można dodać jakieś skały, klify i tym podobne, aby wyglądało to estetyczniej.


Podsumowanie:
+ Ciekawa mimo prostoty fabuła, nawiązania do Niemieckiej kultury oraz do ezoteryzmu poprzez chociażby nazewnictwo;
+ Prosta i krótka gra, dobra na odmóżdżenie. Niemniej jednak, poziom trudności utrzymuje gracza w napięciu;
+ Urozmaicenie gry poprzez opcjonalne walki.


- Estetycznie i językowo jest sporo do poprawy;
- Walka wymaga urozmaiceń pod względem różnorodności potworów i skilli, do tego za dużo grindu;
- Mała interakcja gracza ze światem zewnętrznym.


Dobre podejście jak na PIERWSZY projekt - czekam na następne, bardziej rozbudowane i dopracowane sequele ;].

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: pt gru 18, 2020 6:41 am
autor: Yami
Zacząłem grać i widać że jest to pierwsza praca. Gratuluje że odważyłeś się pokazać swój pierwszy projekt, bo ja swój schowałem w ciemnej orbicie mojego twardego dysku by nigdy nikt go nie zobaczył.
Jedynie czekam na "spolszczenie", aby dialogi były po Polsku.

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: ndz sty 10, 2021 3:55 am
autor: mickul7682
Pierwsza gra. Pierwsza scenówka na tym forum? Dość dziwne to z uwagi na inne projekty, które tu są. Scenówki zawsze się dziwnie kojarzą z tworzeniem gier. Niby można, ale w większości wychodzi na to, że grę rozumie tylko sam autor i jego znajomi. Mając ciekawe pomysły, kreatywność i ludzi możecie stworzyć coś dobrego, w co zagra więcej osób. Na tym etapie wygląda to jak zwykła gra o koledze.

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: śr lut 17, 2021 11:40 am
autor: Loyni
Pograłem trochę i przyznaję że nie sądziłem żeby komuś się chciało inwestować czas w taką produkcję. Oczywiście nie umniejszam, lecz, nawet same pisanie dialogów w angielskim :geek: - Napiszę tylko tyle, że Prank się udał :mrgreen: :mrgreen:

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: czw lut 25, 2021 12:28 am
autor: S0LDIER
Zagralem i przyznaje że jest to pierwsza gra, która mnie tak zszokowała pod każdym względem. :idea: :idea: Nie chce spoilerować fabuły i tego co może się tam wydarzyć, ale liczy się intencja i samozaparcie. Fajnie że zdecydowałeś się pokazać jeden ze swoich pierwszych nowatorskich projektów. aby był progres i do przodu z kolejnym!

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: pn mar 29, 2021 11:36 am
autor: mickul7682
Ta gra jest raczej słabym żartem, na który poświęcony czas z pewnością można by było spożytkować lepiej. Na przykład na grę, którą rozumiałaby większość.

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: ndz kwie 04, 2021 7:16 pm
autor: M-E-I
Pograłam w to trochę ale dalej nie wytrwałam, lekcje mnie wezwały.
Ambitnie że zrobiliście to w pseudo angielskim języku, dlaczego nie w ojczystym, ej :evil: :evil:

Gra dla mnie bardzo.... dziwaczna, głowa mnie rozbolała na myśl o niej bo tyle we mnie emocji wywołuje. :)
Widziałam w swoim życiu ambitniejsze projekty.

Re: [RMXP] Falafel's Quest

: ndz kwie 04, 2021 10:23 pm
autor: Akser
Powiem szczerze ze chwile poswiecilem tej grze i po prostu zart sie autorowi udal. dla mnie to raczej nie jest demo, nie jest pelna, tylko po prostu wersja robocza ktora raczej do internetu nie powinna trafic. Zupelnie nie rozumiem humoru i mam jeszcze wieksze niezrozumienie co sie tutaj dzieje. jest to pierwsza gra ktora we mnie wywolala takie odczucia.