[FoxSimulator] FoxSimulator

Ostatni etap projektu, czyli praktycznie pełny, grywalny projekt, gotowy do pobrania i grania.
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

[FoxSimulator] FoxSimulator

Post autor: EnterVPL »

Słowa wstępu
Obrazek
(Social preview mojego repozytorium na github)

Gra powstaje z myślą tego, że chcę się lepiej nauczyć języka Dart - ten język został stworzony przez Google w celu tworzenia multi-platformowych rozwiązań. Co to dla nas oznacza? W tym założeniu Googla moją grę można skompilować natywnie do pliku EXE lub natywną binarkę, która będzie działać na Linuxach. Całkiem teoretycznie gra powinna działać też na terminalu Androida, ale takiego testu nie wykonywałem. Idąc dalej jest też możliwość kompilacji gry do pliku JavaScript - taki plik udało mi się wygenerować, ale nie próbowałem go uruchamiać, więc też nie wiem jak to będzie działać.

Wracając: jestem wstanie zapewnić, że gra będzie działać jak i na Linuxie jak i na Windowsie - wystarczy użyć terminalu / konsoli.

Kod gry jest całkowicie otwarto-źródłowy dzięki czemu każdy może proponować zmiany i każdy może przyłożyć się do rozwoju gry. Teraz najlepsze: każdy będzie mógł modyfikować grę i grać we własną modyfikację. Projekt trzymam jako repozytorium na github: [Link aktywny po zalogowaniu]
I tam możecie znaleźć każdą najmilejszą aktualizację w dowolnym pliku. Widać tam kiedy co zmieniłem i jak to zrobiłem i jeszcze są komentarze o tym co to za zmiana. Piękne prawda? Jeśli ktoś ma konto na github to może obserwować to repozytorium. Na obecnym forum będę się starać pisać o większych poczynaniach (takie jakby podsumowania).

Bardziej o grze
Gra w zasadzie będzie bardzo prosta i tak na prawdę nie będzie oczekiwała od gracza specjalnych umiejętności.
  • Silnik gry - tak na prawdę autorski. Sama gra jest po prostu swoim silnikiem. Stąd też tytule mamy Inne
  • Fabuła - praktycznie żadna. Jesteśmy lisem i nim chodzimy na polowania.
  • Muzyka / Grafika - bądźmy szczerzy: to gra konsolowa, muzyki nie ma, a grafika to tekst :lol:
Też muszę zaznaczyć, że gra to nie będzie klasyczny (albo w ogóle) RPG. W niej pojawia się lista i trzeba podać cyferkę - to cały system sterowania.

Mechanika i rozgrywka
Uwaga: starałem się, aby wszystkie poniższe screeny były dobrej jakości, a jednocześnie zabierały bardzo bardzo mało transferu. Tutaj zamieściłem tylko niektóre dostępne z projektu screeny. Lista wszystkich screenów jest tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu]

Po pierwszym odpaleniu gry podajemy nazwę naszej postaci. Jeśli kiedykolwiek zapisywaliśmy grę to uruchomienie gry załaduje zapis.

Obrazek
(Pierwsze uruchomienie gry)

Granie polega na wybieraniu jednej z kilku dostępnych opcji. Opcje, które się ładują są zależne od tego w jakiej lokalizacji się znajdujemy i jaką akcje wybraliśmy. Np. lokalizacja Dom jest lokalizacją gdzie może nas Lis odpocząć oraz pogadać z przyjacielem.

Obrazek
(Przykładowe akcje dostępne z lokalizacji Home)

Prawidłowe wykonanie jednej z dostępnych akcji kosztuje Lisa jedną energię, więc trzeba uważać, aby nie umrzeć z wycieńczenia ;)
Po za energią mamy głód. Lis jak to każde stworzenie potrzebuje pokarmu. Pokarm znajdujemy w różnych lokalizacjach polując na inną zwierzynę. Polowanie może być smaczkiem, bo np. można polować na kozy. Nas Lis jest wszystkożerny więc i kozą nie pogardzi.

Obrazek
(Polowanie - walka z kozą)

Statystyki naszej postaci są jak w wielu grach bardzo podstawowe. Mamy punkty życia, mamy siłę, obronę i prędkość. Siła określa to jak mocno możemy zranić. Obrona to jak bardzo absorbujemy obrażenia. Prędkość określa czy trafimy i czy unikniemy ataków. W celu przyśpieszenia walk zrobiłem tak, że nawet jeśli Siła jest mniejsza od Obrony to trafienie będzie zadawać obrażenia czyli zawsze minimum 1 HP się straci przy trafieniu. Dokładne działanie zadawania obrażeń są w tej metodzie: [Link aktywny po zalogowaniu]

Więcej screenów:
Spoiler:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Wymagania

Tak jak pisałem na początku, gra będzie działać na Windows i na Linux. W zasadzie jedyne co mogę wymagać to umiejętność włączenia gry przez konsolę lub terminal, ale i to jest banalne. Gra jak będzie skompilowana to tylko będzie trzeba ją włączyć. Gdy wypuszczę oficjalny release to wtedy napiszę instrukcję jak włączyć grę, aby każdy był zadowolony :) (albo zrobię gotowiec do uruchamiania :lol: )

Zawsze będzie też możliwość pobrania projektu i uruchomienia gry za pomocą komendy

Kod: [Wymagane logowanie]

dart main.dart
Oczywiście, aby ta komenda zadziałała to najpierw trzeba zainstalować u siebie Dart. Wspominam o tym tylko dlatego, że wiem, że może znaleźć się zapaleniec próbujący uruchomić każdy commit z github.

Można też próbować samemu kompilować grę. W chwili obecnej nie ma to sensu, bo gra nawet nie jest gotowa do testów w trybie demo, ale tak jak wcześniej, wiem że są zapaleńcy więc tutaj napisałem instrukcję jak to zrobić: [Link aktywny po zalogowaniu] - w tym przypadku wymagana jest znajomość narzędzia GIT.

Status tworzenia

Ogólnie to projekt porzuciłem na 3 miesiące i dopiero od niedawna do niego wróciłem, więc tak: muszę sobie poprzypominać co ja chciałem zrobić i co jest zrobione. Aktualizacje o statusie gry będą zamieszczane tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu]
Natomiast tutaj znajdziecie historię edycji pliku README.md (w tym pliku jest napisany progres tworzenia) [Link aktywny po zalogowaniu]

Jeśli jest jakaś wersja rozwijana to informacja będzie tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu]
Aktualny progres nad każdą rozwijaną wersją znajdziecie tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu] - jeśli nie będzie żadnej wersji pod tym linkiem to oznacza, że gra w danej chwili nie jest rozwijana.

Szybkie linki
  • Repozytorium na GitHub - [Link aktywny po zalogowaniu]
  • Wiki - [Link aktywny po zalogowaniu]
  • Wszystkie screeny - [Link aktywny po zalogowaniu]
  • Historia projektu - [Link aktywny po zalogowaniu]
Słowa końcowe

Dziękuję za wytrwanie i przeczytanie tego co mam do powiedzenia :) Jeśli przejawiasz zainteresowanie grą to pisz. Postaram się przeczytać każdą odpowiedź i o ile będzie trzeba to odpiszę. Wiem, że dla wielu może okazać się dziwne, a wręcz niedopomyślenia, że grę robię poza gotowym silnikiem, a cały projekt piszę od 0. Dla mnie jest to oczywiście jak najbardziej normalne. Też może kogoś zdziwić słowo GIT albo GitHub. Tłumacząc na szybko to GIT jest narzędziem, a GitHub platformą.

@Reptile - dzięki za pomoc w wybraniu odpowiedniego miejsca na ten temat :)
@HGS - dzięki za zaproszenie na Discord i Forum :)

Co do projektu to jestem otwarty na opinie, krytykę i miłe słowa (a przede wszystkim na to ostatnie jestem najbardziej otwarty :lol: :D )

Pełne wersje
  • 1.0.0 - [Link aktywny po zalogowaniu]
  • 1.0.1 - [Link aktywny po zalogowaniu]
    Spoiler:
    Co nowego?
    Funkcje
    • Pokazuje statystyki w inwentarzu
    • Pokazuje informacje o tym jak wyjść z inwentarza bez klikania ciągle w wróć
    • Koloryzowanie statystyk jeśli są niskie
    • Koloryzowanie ubranego ekwipunku

    Poprawki
    • Tłumaczenie magazynu
    • Wyświetlanie i walka z Gorącym Psem (hot dog)
    • Tabulatory w ekwipunku (teraz tekst jest wyrównany jak należy)
  • 1.0.2 - [Link aktywny po zalogowaniu]
    Spoiler:
    Co nowego?
    Funkcje:
    • Dołączyłem i zacząłem używać pierwszą zewnętrzną bibliotekę. Jest ona do zaawansowanej obsługi konsoli systemowej [Link aktywny po zalogowaniu]
    • Jest wybór języka podczas pierwszego uruchomienia gry. Nadal można zmienić język podczas grania.

    Poprawki:
    • Poprawiono wyświetlanie polskich znaków diakrytycznych (plik FoxyLaucher.bat)
    • Poprawiono czyszczenie konsoli na Win7
  • 1.0.3 - [Link aktywny po zalogowaniu]
    Spoiler:
    Co nowego?
    [Wymagane logowanie]



@EDITS:
1. Dodałem do szybkich linków historię projektu
2. Dopisałem wersje 1.0.0
3. Dopisałem wersje 1.0.1
4. Dopisałem wersję 1.0.2
5. Zmieniłem tekst pod statusem tworzenia
6. Zmiana silnika w tytule z INNE na FoxSimulator
7. Dodałem wersję 1.0.3
Ostatnio zmieniony ndz sie 30, 2020 12:34 pm przez EnterVPL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: HGS »

Pierwsza zapowiedź gry na naszym forum, która nie jest tworzona w RM. :D
Historyczny moment w sumie :D. Fajnie, że z nami jesteś :)

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: Akser »

Kod: [Wymagane logowanie]

Granie polega na wybieraniu jednej z kilku dostępnych opcji. Opcje, które się ładują są zależne od tego w jakiej lokalizacji się znajdujemy i jaką akcje wybraliśmy.


Coś nowego czego jeszcze nie było i zapowiedź na nowym silniku.
Gra która można samemu kreować to coś w sumie dla mnie nowego. Poza minecraftem i terrarią nie spotkałem się jeszcze z czymś takim więc czekam bardzo na tej projekt.

Przepraszam że tak łapczywie, ale może jakiś filmik z gameplayu uda się wyciągnąć od ciebie? 😁

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: EnterVPL »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz sie 30, 2020 1:56 pm
Przepraszam że tak łapczywie, ale może jakiś filmik z gameplayu uda się wyciągnąć od ciebie? 😁
Cześć.
Myślę, że sam gif by wystarczył :D Coś wykombinuję ;)

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz sie 30, 2020 8:46 am
Pierwsza zapowiedź gry na naszym forum, która nie jest tworzona w RM. :D
Historyczny moment w sumie :D. Fajnie, że z nami jesteś :)

Cześć również.
Możliwe, że to w ogóle pierwszy otwarto-źródłowy projekt tutaj ;)

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: McLaren »

WOW! @EnterVPL świetnie zaprezentowałeś swój projekt:) Zaraz na myśl przychodzi mi gra Nurid, ale symulator lisa to coś nowego ;)


Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: PInroz »

Oooo Enter powrócił i to w dodatku z zapowiedzią :shock: :o Co prawda nie jest to gra w RPG Makerze, ale to też jest niezłe, chętnie bym zagrał jak powstanie pełna wersja ;)
Spoiler:
PS: Wciąż czekam na Bez Sensu 3: Krótka Piłka :D

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: HGS »

@PInroz zwróć uwagę na obrazki :D Ja w pierwszym momencie tego nie zauważyłem, ale jest tam pewne nawiązanie do ciebie :D

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: EnterVPL »

Zrobiłem filmik. Może gra nie jest imponująca jak Nurid, ale od czegoś trzeba zacząć:

Yami
Posty: 75
Rejestracja: wt cze 02, 2020 11:02 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: Yami »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
pn sie 31, 2020 6:35 pm
Zrobiłem filmik. Może gra nie jest imponująca jak Nurid, ale od czegoś trzeba zacząć:
Obejrzałem filmik i tak słuchałem o tej walce i przyznam że mało co zrozumiałem ;]
Ta gra, to taka w sumie czysta symulacja.

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: HGS »

Enter ma smykałkę do niestandardowych projektów. Nie raz i nie dwa pokazywał, że jest człowiekiem o odmiennym spojrzeniu na świat, ale to dobrze, bo powstanie coś nieszablonowego :)

ODPOWIEDZ