[FoxSimulator] FoxSimulator

Ostatni etap projektu, czyli praktycznie pełny, grywalny projekt, gotowy do pobrania i grania.
Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: Akser »

Po udostępnieniu filmiku jest to bardzo mało spotykany symulator 8-) , szczerze widzę pieprwzy raz taką grę i wyobrażałem sobie ją całkiem inaczej, a tutaj proszę mile zaskoczenie.

Tak BTW.. Nagrywasz jeszcze filmiki z gier na YT?

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: EnterVPL »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
pn sie 31, 2020 8:13 pm
Obejrzałem filmik i tak słuchałem o tej walce i przyznam że mało co zrozumiałem ;]
Ta gra, to taka w sumie czysta symulacja.
Ogólnie wszystkie mechanizmy jakie są do tej pory zrobione są mało dopracowane, głównie z powodu tego, że muszę zrobić ogólny szkielet. Potem będzie dopracowywanie tego wszystkiego i wyjdzie mam nadzieje dobry projekt :) Walka faktycznie nie jest zrozumiała, ale to w zasadzie ma być system polowania. Póki co jest to jak jest, będę jeszcze zmieniać :)
-------
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt wrz 01, 2020 10:34 am
Enter ma smykałkę do niestandardowych projektów. Nie raz i nie dwa pokazywał, że jest człowiekiem o odmiennym spojrzeniu na świat, ale to dobrze, bo powstanie coś nieszablonowego :)
A tam niestandardowe. To, że tego nikt nie wymyślił trzeci raz nie znaczy, że jest niestandardowe :lol: - robiłem już tą grę w języku Python i w wersji przeglądowej. W mojej naturze jest to, że Symulator Lisa jest grą, którą jak robię to się uczę danego języka. Za każdym razem grę robiłem inaczej. Czy tworze coś nieszablonowego? Powiedziałbym raczej, że dużo improwizuję ;)
-------
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
śr wrz 02, 2020 4:47 am
Po udostępnieniu filmiku jest to bardzo mało spotykany symulator :], szczerze widzę pieprwzy raz taką grę i wyobrażałem sobie ją całkiem inaczej, a tutaj proszę mile zaskoczenie.

Tak BTW.. Nagrywasz jeszcze filmiki z gier na YT?
Szczerze to też pierwszy raz widzę takie coś :lol: Pierwszy raz robię tak bardzo skomplikowany symulator. W przyszłości myślę nad zrobieniem branche albo fork-a albo jeszcze coś podobnego i zrobić jeszcze na podstawie tego projektu wersję online. Jest to na razie szalone i to tylko suchy pomysł, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie coś powstało - w końcu jest otwarty kod :)



Korzystając jeszcze z tego że piszę odpowiedź. Jest większa aktualizacja projektu. Wczoraj zacząłem pisać mechanizm tłumaczeń gry. Wszystkie zmiany odnośnie rozpoczęcia tworzenia systemu tłumaczeń znajdziecie tutaj: [Link aktywny po zalogowaniu] (jest to tylko jeden commit, nie będzie widać w nim nowych aktualizacji).
Z powodu braku cierpliwości w tworzeniu typu mapowego z indexami dynamicznymi zawierającymi inne mapy i te mapy inne mapy (mapa w Dart to jest podobny twór jak tablica w PHP, tyle, że trzeba robić deklaracje) to zrobiłem dynamiczny system tłumaczeń oparty na plikach i kluczach tłumaczeń. Sprawa jest prosta: pliki tłumaczeń zawierają pary klucz - tłumaczenie. np. PL: {home} - Dom EN: {home} - Home. Jest to moim zdaniem też sprawiedliwy podział, bo angielski też jest w wyniku tłumaczeń kluczy (a w zasadzie pobrania nazwy z klucza). Każdy z plików zawiera innego typu tłumaczenia - ma to ułatwić zlokalizowaniu miejsca gdzie należy dane tłumaczenie zamieścić. W klasie z typami języków: [Link aktywny po zalogowaniu] znajdziecie 5 typów. Analogicznie na każdy język są podobne nazwane pliki [Link aktywny po zalogowaniu] które zawierają tłumaczenia kluczy.
Natomiast same klucze wpisuje się w miejsca nazw. Tak jak w tym pliku: [Link aktywny po zalogowaniu].
Sam system tłumaczeń jak i same tłumaczenia zacząłem robić, więc w chwili obecnej nie ma tego tak dużo, a w zasadzie tylko same lokalizacje tłumaczyłem: [Link aktywny po zalogowaniu]

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: Akser »

ale w tych tłumaczeniach jest gra ? bo nie bardzo rozumiem ?

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: EnterVPL »

@AXER, dużo jest do wyjaśniania. Tłumaczenia będą w grze i jeśli miałbym dla typowego gracza powiedzieć jak to działa to po prostu klikniesz w "zmień język", potem wybierzesz język i gotowe. Nie wiem jak do końca się odnieść do twojego pytania. Tłumaczenia zawierają tylko to co można przeczytać. Cała mechanika, generowanie zasobów i sposób grania są już poza tłumaczeniami.
Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem. :)

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: EnterVPL »

Aktualizacja 12.09.2020

Wstęp
Cześć ponownie.
Stał się czarny scenariusz i niestety nie odnalazłem mojego przepiekanego pliku tekstowego z założeniami.

Co ta tragedia wnosi?
W sumie nic, bo i tak na odwałkę robiłem grę. :roll:

No to co teraz??
Korzystając z obecnych dobrodziejstw dzisiejszych technologii oraz komentarzy, odpowiedzi, opinii i pytań napiszę nowe założenia. Po założeniach zrobię listę tego co mam do zrobienia, a potem sukcesywnie będę to robić.
Takie założenia i listę udostępnię tylko w języku polskim, aby każdy mógł widzieć ile zostało do zrobienia.

Czy będą jakieś technologiczne zmiany?
Tak! Obecnie gra jest trudna do debugowania (chodzi o szukanie błędów), więc aby sobie ułatwić sprawę, a jednocześnie zrobić grę na większej ilości wątkach to myślę ją rozbić na 2 części:
  1. Serwer lokalny gry - chodź nazwa sugeruje technologię z kosmosu to nią nie będzie. Wiele gier jest w taki sposób zrobiona. Serwer będzie odpowiadał za zapamiętywanie, porządkowanie i przesyłania danych z i od drugiej części.
  2. Klient gry - i tu w zasadzie będzie wyświetlanie i sterowanie. Tutaj będziemy klikać wybory :)
Dlaczego mi to ułatwi życie?
Też jest to dość prosta sprawa, a słowa klucz to "automatyczne testy"- dzięki takiemu serwerowi będę mógł robić tak na prawdę kilka "klientów" do korzystania z tego serwera. Napiszę kod testów, które będą łączyć się z serwerem i sprawdzać poprawność tego co jest.

No dobra, a ile czasu zajmie ci takie misz-masz?
  • Samo zrobienie serwera - 1 dzień. W zasadzie wiele nie trzeba zmieniać.
  • Przystosowanie klienta gry - 1-2 dni. Nie ma wiele elementów do obsługi, ale po części muszę zrobić to od 0.
  • Napisanie testów - INFINITY - pisanie testów będzie trwało cały projekt, bo co nowa funkcja to trzeba przygotować test (a w zasadzie najpierw napisać test, a potem funkcję)
  • Napisanie założeń i listy do zrobienia - kilka dni. Nie wiem jeszcze jak długo mi to zajmie.
Co ty masz z tymi testami?????
Jest to dobra praktyka pisania poprawnego kodu. Dzięki samym testom będę mógł wiele poprawić. Test piszę się tak, że wykonuje dany kod i sprawdza poprawność wyniku. Jeśli jest prawidłowy wynik to znaczy że test prawidłowo przeszedł.

Dodatkowe benefity z lokalnego serwera
  • Możliwość pisania własnych klientów i interfejsów graficznych pod grę z wykorzystaniem lokalnego API. Można zrobić nawet wyświetlanie gry w przeglądarce internetowej (ja tak jak było w zamyślę, zrobię najpierw wersję na konsolę)
  • Zwiększona wydajność poprzez wielowątkowość (1. wątek serwer, 2. granie)
  • Większa przejrzystość kodu
  • Lepsze zachowanie hermetyczności
  • Łatwiej będzie to przerobić na multiplayer
Podsumowanie
Jak przy każdej grze trzeba się napracować. Mam nadzieję, że uda mi się z tym wszystkim zgrabnie zająć i że w końcu ujawni się demo lub pełna wersja. Oczywiście nadal jest możliwość grania to co jest na repozytorium. Link jest w pierwszym poście :)
Jestem na prawdę zadowolony, że jest jakiekolwiek zainteresowanie projektem - pociesza mnie to i też mi to daje siły do kontynuacji projektu. :D

Yami
Posty: 75
Rejestracja: wt cze 02, 2020 11:02 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: Yami »

Widać coś nowego, na pierwszy rzut oka myślałem że to coś z makera a tutaj miła niespodzianka ;]

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: EnterVPL »

Cześć,
Wrzucam na forum wersję podglądową gry.
Nie jest ona grywalna, więc proszę to nie traktować jako demo.

Link: [Link aktywny po zalogowaniu]
Instrukcja pobierania: kliknąć na asset FoxSimulator_0.0.1.zip. pozostałe assety to kod źródłowy.
Instrukcja odpalania: rozpakować plik zip, otworzyć rozpakowany folder i dwuklik na app.exe - CMD powinno się odpalić. Jeśli będzie jakiś problem to najlepiej pisać do mnie na discord (tam szybciej zareaguje) natomiast tutaj możecie zwrócić uwagę, aby nikt 2 razy tego samego nie zgłaszał.

Jeśli będzie potrzeba, to zrobię też wersję AOT czyli taką uruchamialną również na Linuxie - proszę dać tylko znać

Numer wersji: 0.0.1
Przeznaczenie: podgląd

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: X-Tech »

Po krótkich oględzinach kolejna zapowiedź chęci zrobienia gry. Widać że ktoś się próbuje uczyć programowania próbując robić grę.

Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 107
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 5:29 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: EnterVPL »

Dokładnie tak, szkoda tylko że mi ostatnio czasu zabrakło na kontynuację robienia gry.
Chęci są i dalej pamiętam o tym projekcje. Mam z tyłu głowy to, że to należy skończyć, a potem zrobić w końcu to "Bez sensu 3", które od wielu lat czeka na mnie :roll:
Co do planowania prac to jestem chaotyczny i tego nie da się ukryć :lol:

Co się stanie z lisem?
Technicznie:
  • Ogólnie to myślę nad refakturyzacją kodu albo napisaniem całej gry od 0.
  • Zacznę stosować zasady Git Flow
  • Zrobię jeszcze lepszą dokumentację (abym sam się w tym nie pogubił
  • Tego wcześniej chciałem uniknąć, ale teraz już nie chcę i mimo wszystko sensowne będzie dołączyć zewnętrzne biblioteki do pisania konsolowych gier/programów, jak np. w flutterze są statusy (to taki podobny twór jak hooki w react.js). Oczywiście do konsolowej gry nie wrzucę flutter, bo wtedy nam się zrobi apka na andka :lol: Muszę poszukać czegoś "inniejszego". Także czeka mnie czytanie tego typu artykułów [Link aktywny po zalogowaniu]
  • Jak się uda to nie będę pisać sam kodu, ale to zobaczymy.
  • Chcę zrobić konsolową i Androidową wersję gry
Poglądowo
  • Chcę uzyskać efekt dużej płynności. Do tej pory jak wybierało się daną akcję to przeładowywało cały widok konsoli (usuwało stary tekst i wrzucał nowy). To chcę zmienić na lepsze (jeszcze nie wiem jak, bo muszę sprawdzić możliwości)
  • Chcę zrobić reagowanie na klawisze tak jak to jest w każdej grze, czyli zrezygnuję z wpisywania tekstu w celu wyboru opcji. W taki sposób mogę dodać akcje np. pod klawiszem E byłby ekwipunek, pod ESC menu pauzy itd. itd. Ogólnie to każdy z was grał wiele gier to wiecie o co chodzi.

Awatar użytkownika
mickul7682
Posty: 119
Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - Inne] FoxSimulator

Post autor: mickul7682 »

Jak gra?

ODPOWIEDZ