Witam serdecznie.
Odwołując się do tematu kiedy demo:
Jak będzie to będzie.
Zrozumcie, na prawdę chcielibyśmy dać wam demo JUŻ. W tej chwili, w tym momencie. Powiem więcej, chcielibyśmy wam dać pełną wersje ze wszystkimi dodatkami!
Nie jest to jednak takie proste, że mamy jeden przycisk STWÓRZ PEŁNĄ WERSJE/DEMO. Wiecie jak wygląda RM, wiece jak wygląda czas produkcji. Jeśli już miałbym się spodziewać JAKIEGOKOLWIEK dema, to w okolicach wakacji. Z czego też, raczej będą to dema testerskie dla zamkniętej grupy. Przed graczami chcemy już pokazać pełny, najbardziej jak się da dopracowany produkt.
A do takiego produktu trzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu. Może się wydawać, że umieszczanie npcetów na mapach to godzina roboty.
TAK NIE JEST.
Chcemy, by npc nie byli zapychaczami.
Chcemy, by mieli coś do powiedzenia/zrobienia.
By zadania nie były fedexowe.
By fabuła wciągnęła gracza.
By napotkał jak najmniej błędów.
By czuł, że rozwój postaci faktycznie zmienia rozgrywkę.
By wybory mógł przemyśleć i wczuć się w postać.
By dubbing nie wytrącał z klimatu.
By muzyka pasowała do scen.
By gra była taka, jaka powinna być na premierę, a nie pół uciętym produktem wydanym pospiesznie tylko dlatego, że jest nacisk ze strony fanów.
Nie zrozumcie nas źle, jesteśmy nadal szczerze zaskoczeni zainteresowaniem i szczerze za nie wdzięczni. Życzymy innym twórcom przynajmniej podobnego zainteresowania. To co społeczność robi to coś pięknego. Ale z drugiej strony jest to też presja. Presja by robić rzeczy jeszcze lepiej i jeszcze dokładniej. A to na prawdę wymaga czasu.
Czasem piszemy o stanie procentowym gry. Jeśli ma was to jakoś pocieszyć, to przypominamy, że główna fabuła jest już zrobiona, a obecnie jesteśmy na etapie ożywiania aktów i testów na bieżąco. Każdy kto tworzył grę wie, ile czasu to zajmuje, by naprawić napotkane błędy. W sumie dla mnie, jako człowieka od mechaniki, jest to lwia część czasu.
I często to nie są duże błędy, a jakieś literówki w wiadomościach, czy błąd wartości zmiennej o jeden. Na prawdę, znalezienie przyczyny zbyt dużej/małej wartości jednej pojedynczej zmiennej, w całych 200 które obecnie mamy, a także naprawienie tego tak, by nie zepsuło czegoś innego, to duża ilość czasu. A i tak większość błędów wyjdzie przy beta-testach. Obecnie mamy alfę. 0.10.0. Zmiany, które były w 10 głównych wersjach projektu i niezliczonych pomniejszych są naprawdę widoczne, a także widać, że czas który poświęcamy nie idzie na nic. Wystarczy spojrzeć na obecne zrzuty ekranu/filmiki, które (rzadko bo rzadko) wrzucamy, a na to, co mieliśmy na początku.
I na prawdę, Mickul, nie wszyscy z ekipy narzekają na zainteresowanie
.
Odwołuje się też do mojego poprzedniego większego posta (z dnia 30 marca roku 2021). Wakacje to WEWNĘTRZNE PRZEWIDYWANIA i NIE MOŻEMY mieć pewności, że im sprostamy. Staramy się jak możemy.
Kwestia jest też taka, że, jeszcze raz się odwołując do tego posta, za wcześnie zrobiliśmy tę zapowiedź. Przepraszamy, że każemy wam tyle czekać.
Co do materiałów i mojego pytania tam. Nie zapomnieliśmy o waszych sugestiach. Wewnętrznie przewijają się różne propozycje tego, co można zrobić w tonie tych paru sugestii.
Co do samego dema, faktycznie go może nie być. Oczywiście, można wyciąć jakiś kawałek aktu pierwszego i powiedzieć: proszę, oto demo. Trochę mija się to z celem, ale uwzględniamy taką opcję. Ale chcielibyśmy zrobić coś w tym demie, czego nie ma w samej grze, by gracz nie miał Deja vu.
W ogóle odwołując się do samej edycji pudełkowej McLarena, któremu w prawdzie podziękowaliśmy na DC, ale uznaliśmy, że wypada także na forum. Jeszcze raz dziękujemy.
Ostatecznie niedawno rozważaliśmy opcje otwarcia publicznego naszego dc, by każdy mógł zobaczyć trochę więcej kulisów.
Nie chcemy wypuścić pół produktu i dlatego będziemy wykorzystywać w celu poprawy i naprawy gry tyle czasu ile możemy.
Pozdrawiam serdecznie, Goblin.