No więc tak.
Na dobry początek się przywitam w nowym dniu
. Aktualnie pracuję nad dwoma grami "jednocześnie" i jako, że o Edenie było ostatnio bardzo huczno, to czas na garść informacji o Pogromcy i tego co nas czeka w niedalekiej przyszłości. Muszę sprawić, by to wybrzmiało i było jasne, zrozumiałe dla wszystkich obserwujących projekt. POGROMCA II MA WERSJĘ DEMO, oznacza to, że kolejna aktualizacja będzie tak na prawdę pierwszym I Aktem całości fabuły głównej jaką planuję dodać.
Jak to wygląda?
- Pogromca II Demo << tu jesteśmy (najgorszy etap ponieważ przez 6 lat tworzyłem mechaniki, grafiki, zbierałem muzykę, pisaliśmy fafułę itp)
- Akt I: Far North (DLC) - << Planuję w tym roku to wydać
- Akt II: Pan Cienia (DLC) - << Plany są na kolejny rok
- Akt III: ??? (DLC) - << Zobaczymy jak to wyjdzie
- Dalszy rozwój gry.
Dlaczego tak to rozwiązuję? Ponieważ ilość i jakość fabuły jaką chcę wprowadzić do gry jest tak duża, że muszę mieć wystarczająco dużo czasu na przygotowanie tego. Aktualizacja Far North opowie bardzo dużo o innych rasach w tym świecie jak i o samym kulcie wielkiego maga Adysa, o którym możemy usłyszeć już w Demo. Moja gra powstaje w jednym celu. MA PRZYTŁACZAĆ SWOIM ROZMACHEM a dodatkowo na każdym kroku oferować coś nowego, ciekawego i nietypowego. Każde DLC będzie wprowadzać:
- Nowe linie fabularne,
- Nowe mechaniki,
- Udoskonalenia,
- Poprawki
Kilka słów ode mnie jako autora. Takich szczerych
Ostatnimi czasy rzadko to robię, ale czuję, że jest to dzień, w którym muszę się podzielić z wami pewną nowiną. Nigdy nie sądziłem, że kiedykolwiek uda mi się stworzyć swoją własną grę, a tym bardziej tak rozbudowaną. Niektórzy mogą pisać i twierdzić, że Pogromca jest skomplikowany, że za dużo wszystkiego i wszystko się kupy, dupy trzyma. Prawda jest taka, że 6 lat tworzę tę grę, wydałem już minimum 3 dema technologiczne cały czas nanosząc poprawki i uwzględniając opinie graczy. @Pinroz pamiętasz jeszcze czasy, gdzie w Pogromcy musiałeś ostrzyć broń? Nie przypadł on go dustu nie tylko tobie, ale i innym osobom
Są tacy, co zwrócili uwagę na źle zwizualizowaną burzę piaskową i poprawiłem to w kolejnych łatkach. Ja naprawdę wiem co robię. Przy tej grze pracuje cały sztab ludzi, którzy mi pomagają. Wymieniamy się pomysłami, opiniami i testujemy. Gdy mamy wątpliwości - dajemy grę do ogrania graczom. Na chwile obecną tylko mój discord liczy sobie około
170 osób, Fanpage Pogromcy polubiło na chwilę obecną
500 osób, grupa fanów Pogromcy liczy sobie
123 członków.
Po co mi te statystyki? Za chwilkę przejdę do sedna sprawy...
Pogromca Pustki pamięta ktoś tę grę? Nie?
[Link aktywny po zalogowaniu] obczajcie sobie link. Zagrajcie, ale nie po to by przejść. Zobaczcie jak to wygladało (początki mojego uniwersum). Z perspektywy czasu moja gra się bardzo zestarzała i na dodatek była niedopracowana - to był, jest i będzie oczywisty fakt. Ja nie lubię wracać do tej gry, ponieważ jako autor nie tyle, że się wstydzę jej, co po prostu byłem notorycznie atakowany (i nadal jestem do dziś) za to, że chciałem zrobić coś inaczej. Nie wracam do tematu PP z powodu przykrości jaka się objawia, gdy przypomnę sobie te wszystkie zawistne komentarze społeczności makera, gdyby tego było mało, to doprawiano to wszystko obgadywaniem za plecami i wyśmiewaniem się z każdego kroku jaki robiłem. Może nie było to idealne co tworzyłem w tamtym czasie, może nie było do końca dopracowane, ale było inne i z tego powodu byłem atakowany, ponieważ nie słuchałem rad ludzi, którzy taśmowo robili kolejne klony swoich poprzednich gier na tych samych, lub zbliżonych assetach. Postanowiłem stworzyć drugą część gry. Uwzględniając wszystkie cenne opinie, jakie pozbierałem (w głównej mierze jestem wdzięczny Demonicskyers za to, że szczerze, bez żadnej zawiści dokładnie punkt po punkcie powiedział w końcowym podsumowaniu serii z Pogromcy co było nie tak i zaproponował masę rozwiązań). Zacząłem prace nad kontynuacją i uwzględniłem wszystko. Miałem jasny cel i się go trzymałem, trzymam i trzymać będę. Stopniowo utracone zaufanie społeczności zostało odzyskane dzięki mojej ciężkiej pracy. Całkowicie uniezależniłem się twórczo od wszelkich społeczności i przesiaduję tylko tutaj na Twierdzy (i paru zagranicznych społecznościach) ponieważ zarówno tu, jak i za granicą takie chore akcje są po prostu nie do przyjęcia. Twórcy zamiast tworzyć i się wspierać - szarpią się jak hieny o kawałek mięsa. I do czego zmierzam? Mamy rok 2022. Od społeczności Makerowych poza Twierdzą odciałem się jakoś 2 lata temu? może 3? Przestałem słuchać jednych, zacząłem drugich - ludzi, którzy faktycznie interesują się moją grą. Nie tylko Pogromcą, ale też Edenem, MAX3 itp. Teraz prosze spojrzeć na statystyki ludzi, którzy jakkolwiek zaciekawili się projektem.
Na naszym forum znajduje się kilku twórców, którzy tak jak ja kiedyś zaczynają swoją przygodę z Game Devem. Są tu takie osoby jak @Pinroz, @KateRio, @Dokuro, którzy zaczynają tworzyć. Mają jakiś pomysł, ale brakuje im motywacji. Powiem coś wam panowie. Dziś macie lajcik, ponieważ jest administracja, która pilnuje tego wszystiego. Jest co prawda Axer i X tech, ale są to specyficzni i wymagający użytkowicy. Nie każdy poklepuje po pleckach, ale do czego zmierzam. Gdy wy narzekacie na brak weny, ja 6 lat temu zaczynałem tworzyć Pogromcę 2 mając na karku zimny oddech społeczności, która do dziś pała do mnie nienawiścią (w sumie nie wiem czemu trwa to do tej pory, ale nie będę się zagłębiał). Ja mam prawo powiedzieć, że nie miałem weny, a nie wy
Spiąć poślady i tworzyć gry! Dobra koniec tej przemowy.
Czas najwyższy na garść informacji ^^
Poprawki wizualne:
Kartagina otrzyma nowe rejony, a stare lekko odświeżymy. Pojawią się nowe zadania, system nagród za łowienie ryb zoryanie odblokowany. Przewiduje się nowe osiągnięcia.
Dungeony na bagnach:
Półwysep:
Niewolnictwo:
Nowi przeciwnicy:
Mechanika gry:
Tu zmieni się bardzo dużo ponieważ już teraz rozpoczęły się prace nad udoskonaleniem systemu walki. Pojawi się nowe drzewko mistrzostw, a może dwa
. Spora część broni będzie miała orzypisane żywioły (będzie ich 6) i na przykad jak gracz będzie posiadał broń zadającą obrażenia od elektryczności, to walcząc w wodzie będzie zadawał 2x większe obrażenia. Taki sam efekt gracz uzyska walcząc w deszczu. Ten typ obrażeń będzie działał w dwie strony. Gra będzie oferowała 4 nowe rodzaje specjalnych skrzyń, za znalezienie których będziemy otrzymywać muszelki i na każy rejon będzie określona ich ilość do znalezienia. Gra postawi większy nacisk na eksplorację, a także system dialogowy. Postaci będą mówić więcej, ciekawiej, a sama historia zyska na jakości. W zasadzie narazie to tyle. Jak pojawią się pytania, to będę odpowiadał