[RMXP]Talus Odyssey

Tutaj znajdziesz wszystkie projekty, które są w trakcie tworzenia. Nie są ukończone, ale już mają grywalną formę (wersje demo).
X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: X-Tech »

Napiszę szczerze co ja o tym wszystkim myślę. Myślę, że starasz się z grafikami z tym, aby były własne. Starasz się wypełnić całość jak największą ilością mechanik dodatkowych. Wątpliwości mam co do paru rzeczy:

Fabuła. Póki co nie czuje ducha jakiekolwiek opowieści z dotychczasowej prezentacji gry , a to chyba najważniejsze w rpg...
Kolejna rzecz. Nie wiadomo nic o tym czy przeładowanie gry mechanikami gwarantuje jakąkolwiek ich spójność i współtworzenie faktycznej rozgrywki. Zwykle gry z masą mechanik cierpią na efekt zaśmiecenia i braku spójności i prowadzenia spójnej jako takiej rozgrywki. Mam wrażenie, że tu jest postawione na ilość mechanik aniżeli spójną i przemyślaną rozgrywkę. Czy aby na pewno prowadzą grę i są z nią związane ?

Mam obawy co do fabuły - mam wrażenie, że będzie ona tutaj zbędnym dodatkiem, oraz druga rzecz mam obawy co do samej rozgrywki - mam wrażenie, że kolejne jak dotychczas prezentowałeś mechaniki co chwila dodawane jako informacje nie gwarantują , że faktycznie poprowadzono nimi grę, aby była spójna i stawiała wymagania i sens samych mechanik.

Mam ogromne wątpliwości co do gry i poza samą grafiką, która jest ładna i autorska i obietnicą wielu ciekawych rozwiązań nie ma tak naprawdę żadnyych info o samej grze. To wszystko powoduje wątpliwości i efekt ogromnej rezerwy do samej gry. Nie wierzę, że to będzie świetna produkcja mimo, że stara się wyglądać oryginalnie pod względem graficznym....

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: HGS »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
pt gru 04, 2020 10:41 pm
Ojejku... już zapomniałem, że X-Tech nie masz sobie równych w pisaniu długich treści, ale faktycznie twoje obawy są słuszne. Generalnie o strukturę fabularną nie masz co się obawiać, bo ta została już dawno napisana i wprowadzona. Ja wiem, że w jej kwestii mało pokazałem, ale to jest w zasadzie spowodowane tym, że chciałbym uniknąć spoilerów. Pamiętam jak zwracałeś mi uwagę na brak twarzy postaci przy dialogach i słabą jakość wykonania ich samych. Możesz mi wierzyć lub nie, ale wziąłem sobie wszystkie krytyczne opinie w tej kwestii do serca i jest naprawdę dużo lepiej. Nikt nie robi gier idealnie i ja nie oczekuję poklepywania mnie po plecach. Wkładam w mój projekt masę czasu i serca przez pięć lat. Gdybym chciał wydać grę z prostą fabułą i totalnie powtarzalną mechaniką, to zapewne uwinąłbym się z Pogromcą II w rok, może nawet dwa. Jednak ja chcę od RPG Makera czegoś więcej. Chcę po prostu pokazać, że jak ktoś ma w sobie pasję, zaangażowanie i chęci, to jest w stanie stworzyć grę, która prócz standardowej rozgrywki RPG z fabułą, oferuje tym bardziej zainteresowanym coś więcej. Jest wiele gier, które mają wybitne fabuły i wybitny świat, ale po ich ukończeniu nic dalej nie ma. Ja fabularnie wybitnego poziomu raczej jeszcze nie osiągnę, choć w przypadku ciekawostek świata, jego struktury i autentyczności myślę, że Pogromca w tej chwili stoi na przyzwoitym poziomie. Na każdym kroku da się odczuć, że po prostu świetnie się bawię tworząc ten projekt i naprawdę zrobię wszystko, by prócz zwykłej rozgrywki RPG zaoferować przy okazji graczowi coś, by mógł się zagłębić bardziej w ten świat jako jeden z autentycznie istniejących fragmentów części tego uniwersum.

To prawda. Gra ma setki mechanik, tak zwanych "zapychaczy", ale żadna z nich, nie zmusza cię do spędzania dodatkowych godzin w grze. Możesz po prostu skupić się na przejściu fabuły, rozwoju postaci i eksploracji i w zasadzie nie będziesz nigdzie zmuszany, by się rozpraszać owymi mechanikami. Co jeśli jakaś mechanika cię zaciekawi? Na przykład kupno domu i zarządzanie nim? Doprowadzenie, do sytuacji, gdzie Talus przestaje być zwykłym wojownikiem, a zakłada własną działalność z niewolnikami i służbą? Gdzie w zasadzie wszystko, co stworzysz będzie owocować tym, że w późniejszym etapie rozgrywki pieniądze będą same wpływały na twoje konto. Wszelkiej maści towary twoi niewolnicy będą wytwarzać, a kupcy z całego świata będa skupować twój towar. Jest to możliwość, nie wymuszona opcja. Bardzo drażni mnie w grach RPG, że idziesz po świecie, a potem u sklepikarza sprzedajesz masę złomu, który nazbierasz. Dla mnie jest to zabijanie pewnego realizmu. Tutaj NPC skupują wyposażenie tylko w kilku przypadkach:

Po pierwsze jest to towar, który jest cenny, na przykład srebrne / złote naczynia lub biżuteria. Ma to sens prawda?
Po drugie, jeśli wyposażenie jest rzadkie, lub po prostu pochodzenia bardziej egzotycznego. Na przykład przedmioty epickie / legendarne i unikaty
Po trzecie, jeśli są to zasoby. Gracz może kowalowi sprzedać sztabki różnych metali, by miał z czego wykuwać miecze. Są to oczywiście pewne umowne towary, ale dzięki temu mamy jakieś poczucie realizmu.

W grze jest cała masa znajdziek, smaczków, ciekawostek i nawiązań, ale wszystko jest integralną i spójną częścią całości świata. W trakcie przygody możesz zgłodnieć i gra nawet oferuje to, że podchodzisz do krzaka i zbierasz jagody. Są różne ich rodzaje. Każdy ma inne efekty. Niektórymi można usypiać zwierzęta, te łapać i sprzedawać łowcom za pieniądze, lub je zabić i zebrać skórę i inne materiały. Sam w sumie zainspirowałeś mnie do tego, by ze zwierząt nie wypadały monety, a skóra i mięso na przykład. Więc w sumie system powstał na twoją sugestię i wyszło to na dobre, bo gracz musi się trochę napocić, by zarobić.

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: X-Tech »

Słuchaj tworzenie gier to własny świat ,ale logika spójność i sens tego co się robi - totalna fantazja. brak logiki może być też logiką samą w sobie jeśli tylko ma swoje następstwa w poszczególnych warstwach gry i spójność. Zrozumiałem co masz na myśli z wypełniaczami w postaci dodatkowych mechanik czy to mnie się podoba - nie mam zdania, ale raczej nie lub po prostu nie wiem. Czy twoja gra mnie kręci/intryguje ? Szczerze to nie mam zdania - nic mi się póki co nie dzieje - nie wyczuwam tu przygody z fabuły jak do tej pory, a więc mnie to nie intryguje. Grafiki z rma lubię i w stylu jrpg i w stylach niestandardowych, ale głębia gier kryje się głownie w rm w ich przekazie fabularnym i osobistych opowieściach wg. mnie. Jestem ciekawy ? Trochę tak. Co do metod zdobywania kasy - logika może być złamana, ale pod warunkiem, że nadal wszystko trzyma się kupy - tutaj chodzi o to czy ogarnia się po prostu całość. Głupot w większości gier nie brakuje, ale sensownych głupot i spójnych zarazem w grach - domagam się i także .

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: Rubin »

Oczywiście nie chce tutaj bronić kolegi i uprawiać "kolesiostwa", natomiast HGS niejednokrotnie pokazywał mi PP II i możesz być spokojny. Z pewnością to nie będzie klikacz klawisza "Enter" i strzałki naprzód. To co najbardziej mi się podoba w tej grze, jest to że gra oferuje różnorodne zastosowania w losowej postaci i miasta w niej wręcz "żyją". Poza oczywiście głównym wątkiem fabularnym, można napotkać wiele smaczków w postaci ożywionych wręcz NPCów, którzy a to łowią ryby na tratwach, a potem handlują nimi na targowisku. Specjalne wydarzenia zależne od pory dnia i wiele, wiele więcej, (nie chce spoilerować).

Trochę odbiegając od tematu pogromcy. HGS pokazał mi wczoraj swój inny projekt - którego jeszcze tutaj nie ma (ale kiedyś, już gdzieś tam go publikował). Niemniej mam nadzieje że niebawem u nas go zamieści i sądzę że dużo bardziej Ci się spodoba. Aż wielka szkoda że Haxo nie może się roztroić bo kilka tych projektów ma które, zaczął i każdy z nich jest wręcz innym uniwersum.

Nie wiem czy X-tech widziałeś, ale zerknij w to: [Wymagane logowanie] - co prawda czuć tutaj inspirację Fallout, ale to coś bardziej dynamicznego!

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: HGS »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
sob gru 05, 2020 11:04 am
Słuchaj tworzenie gier to własny świat ,ale logika spójność i sens tego co się robi - totalna fantazja. brak logiki może być też logiką samą w sobie jeśli tylko ma swoje następstwa w poszczególnych warstwach gry i spójność. Zrozumiałem co masz na myśli z wypełniaczami w postaci dodatkowych mechanik czy to mnie się podoba - nie mam zdania, ale raczej nie lub po prostu nie wiem. Czy twoja gra mnie kręci/intryguje ? Szczerze to nie mam zdania - nic mi się póki co nie dzieje - nie wyczuwam tu przygody z fabuły jak do tej pory, a więc mnie to nie intryguje. Grafiki z rma lubię i w stylu jrpg i w stylach niestandardowych, ale głębia gier kryje się głownie w rm w ich przekazie fabularnym i osobistych opowieściach wg. mnie. Jestem ciekawy ? Trochę tak. Co do metod zdobywania kasy - logika może być złamana, ale pod warunkiem, że nadal wszystko trzyma się kupy - tutaj chodzi o to czy ogarnia się po prostu całość. Głupot w większości gier nie brakuje, ale sensownych głupot i spójnych zarazem w grach - domagam się i także .
Korzystając z okazji odpowiem ci na kilka rzeczy. Już dawno porzuciłem drogę, gdzie dogadzałem każdemu na siłę. Moja gra nie jest jRPG i nigdy nie będzie. Czy to jest wada, że tworzę normalną grę RPG na silniku RPG Maker? Odpowiedź brzmi nie. Wszelkie próby sabotowania mojej pracy, jakie miały miejsce w przeszłości zaowocowały tym, że dziś znacząco podniosłem poprzeczkę samemu sobie. To o czym mówisz, jest jedynie iluzją prawdziwego tworzenia gier. Twierdzisz, że jRPG to wyznacznik dobrej gry, który skupia się na fabule. Może masz rację, że akurat ten aspekt jest kluczowy, jednak z tego co ostatnio obserwuję spora część osób, które zarzucają mi cokolwiek jest jak krokodyle. Duża paszcza do szczekania, małe rączki do roboty. Broń Boże nie jest moim zamiarem ciebie atakować, czy innych twórców, ale zdecydowanie przestało mnie ruszać wieczne marudzenie i narzekanie na to jak coś tworzę. Chciałbym cię uświadomić, że 5 lat czasu pracy nad czymś, robi ogromną różnicę w jakości tworzenia czegokolwiek. Tak na koniec zadam ci pytanie. Czy ty nadal czerpiesz jakąkolwiek przyjemność z RPG Makera? Pozostawię to tak samemu sobie, może doczekam się jakiejś ciekawej odpowiedzi od ciebie. Skończyły się czasy, gdzie HGS siedzi cicho i słucha każdej uwagi od każdego i nie wie w jakim kierunku poprowadzić swój projekt. Jeśli ty, lub twoi koledzy tak dalej uważają, to życzę powodzenia w tworzeniu gier, w które grają tylko forumowicze, bo nikt inny nawet nie usiedzi przy nich dłużej niż 10 minut. Smutna prawda jest taka, że można poświęcić 5 lat i stworzyć grę, w którą zagra może 20 osób lub posiedzieć tyle samo i spróbować dotrzeć do szerszego grona. O ile rozumiem nowych użytkowników, którzy nie mają wystarczająco wiedzy, by tworzyć gry w RPG Makerze i podpierają się RTP, skryptami i prostotą, o tyle nie rozumiem weteranów polskiej sceny, którzy usilnie próbują wmówić mi, że jRPG to najlepszy sposób na sukces. Obrałem własną drogę i nie - dziękuję, ale nie skorzystam. Dostałem masę cennych wskazówek, zebrałem pokaźny feedback od ludzi spoza sceny i mam wyrobione własne zdanie. To forum dla ludzi z pasją. Widziałem jak traktuje się ludzi z pasją i zaangażowaniem za granicą, a jak traktujecie ich u nas. Podziękuję :)

Dawno nie publikowałem żadnych postów. Wynika to z tego, że bardzo mi zależy, by teraz skupić się TYLKO na dopinaniu ostatnich rzeczy w Pogromcy. Za mniej więcej tydzień rozpoczynamy testy oficjalnego demo gry :)
Obrazek Jako smaczek dodam, że do Uk-Un zawitała całkiem fajna arena. Do wyboru mamy 4 przeciwników, w przyszłości będzie ich więcej. Każda walka może być dostosowana do naszych preferencji. Jeśli lubimy pot i łzy, to możemy dołożyć do areny kilka utrudnień, w tym pułapki i toksyny. Zanim wejdziemy na arenę, zostaniemy poproszeni o wybór rodzaju przeciwnika, każdy z nich ma inną siłę i inne umiejętności. Po wygranej walce otrzymujemy punkty w postaci nowego surowca - Rubinów. Rubiny będziemy mogli zamieniać na lepsze przedmioty. Póki co w wersji demo będą dostępne tylko trzy bronie [tridenty gladiatorów], każdy o innej wartości rynkowej i specyfikacji.
Obrazek Areny nie będą jednak dla każdego. Jest to bardziej nagroda dla tych, którzy mocno podrasują swoje postaci. Wyzwania te nie kosztują żadnych opłat. Po prostu wchodzisz ze swoim sprzętem i się tłuczesz. ;)

Prócz nowego ekwipunku, będzie także możliwość pozyskania trofeum z każdego z gladiatorów. Trofea będzie można zawiesić na ścianie w swoim domku na pamiątkę :)

Prócz tego w Pogromcy zawitał Bożonarodzeniowy event, który zostanie z nami do końca roku, a więc będzie okazja na zgarnięcie unikalnych przedmiotów podczas grania w wersję demo. [Eventy odświeżają się co roku] :)
Obrazek

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: X-Tech »

"Duża paszcza do szczekania, małe rączki do roboty."


Gracze chyba nie są od tego żeby pracować nad naszymi grami - ale od tego żeby pokazać co się nie podoba lub podoba. Z twojej wiadomosci troche wynika jakbyś sugerował, że kto krytykuje powinien zamiast twórców naprawiać grę. Sam fakt, że ktoś napisze, że w grze coś nie działa i nie sprawdza się to raczej dobry znak. Bywają gry, że nawet się nie chce o nich napisać słowem, bo nie mają potencjału. Skoro ktoś o czymś pisze to znaczy, że się tym interesuje....

Napisałeś co można porobić w demo, ale to trochę tak jakby gra była piaskownicą - tu pójdę się pobawię tam pójdę się pobawię, ale co z fabułą i postaciami ? Jeśli zagram przekonam się....Póki co nie mam zdania. RPG to fabuła i opowieść.


" Moja gra nie jest jRPG i nigdy nie będzie. Czy to jest wada, że tworzę normalną grę RPG na silniku RPG Maker?"

Czy w tym kontekście normalne rpg - oznacza, że jrpg nie jest normalnym rpg ? Co z fabułą w tej normalnej grze rpg ?


"Twierdzisz, że jRPG to wyznacznik dobrej gry, który skupia się na fabule"

Wyznacznikiem dobrej gry, która skupia się na fabule jest sposób przedstawiania fabuły rozgrywką i tekstem/scenkami i przede wszystkim postaci i sam przekaz fabularny.


" Czy ty nadal czerpiesz jakąkolwiek przyjemność z RPG Makera?"

To znaczy ja czerpię przyjemność z grania w gry fabularne w rmie z osobistym przekazem fabularnym i ciekawymi postaciami. Rm jest środkiem do opowiadania ciekawych historii i treści dla osób, które nie mają siły do nauki programowania, ale robią gry hobbystycznie , bo mają coś do przekazania. Tak to od zawsze kojarzę gry z rma globalnie.


"Skończyły się czasy, gdzie HGS siedzi cicho i słucha każdej uwagi od każdego i nie wie w jakim kierunku poprowadzić swój projekt. Jeśli ty, lub twoi koledzy tak dalej uważają, to życzę powodzenia w tworzeniu gier, w które grają tylko forumowicze, bo nikt inny nawet nie usiedzi przy nich dłużej niż 10 minut. "

Nie czaję tego zupełnie co tutaj napisałeś. Nawet ja nie wiem w jakie gry grają forumowicze. Ja sam dla osobistej przyjemności gram w wybrane produkcje fabularne z rma z przekazem. Nie gram już charytatywnie dla podzielenia się spostrzeżeniami, bo to mi nic nie daje.

" Widziałem jak traktuje się ludzi z pasją i zaangażowaniem za granicą, a jak traktujecie ich u nas. Podziękuję :)"

To znaczy ja siedzę na rpgmaker.net i gaming world od jakoś 2004 roku. Czy ja czegoś nie wiem ? Gry z pasją z rma za granicą to przede wszystkim osobiste fabularne opowieści nastawione na postaci i treść. Z czzasem jakieś wyjątkowe krótkie produkcje nastawione na intensywną rozgrywkę zrobione dla zabawy. Czegoś nie wiem ? Ludzie z pasją to np: Zombik ma wiele pomysłów i realizuje konkretne gierki - nie brakuje jemu pomysłów. Nie widziałem, aby był źle traktowany.

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: X-Tech »

Myślę, że pasja twórcza do tworzenia gier w rm - objawia się w wydawaniu kolejnych gier, które mają coś do przekazania. O to głównie w tym chodzi o przekaz myśli. Coś co skłania do refleksi i sprawia ,że to co się dzieje w samej grze staje się ważne i angażujące.

Awatar użytkownika
Natan Zuckerkandl
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 13, 2020 3:18 am

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: Natan Zuckerkandl »

Niektórzy wydają dużo gier, które mają do przekazania jedynie to, że autor nie ma ambicji do stworzenie czegoś nadzwyczajnego ;)

Awatar użytkownika
mickul7682
Posty: 119
Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: mickul7682 »

Co tu więcej powiedzieć... Gra zapowiada się przednio. Czyżby zapowiadała się nam tu pierwsza dziesiątka na Twierdzy? :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Pogromca: Złodziej Kamienia

Post autor: HGS »

W grze pojawiły się namioty, które pozwalają zapisać grę w dowolnym momencie :)
Obrazek

Prócz tego poprawiłem kilka pomniejszych bugów związanych ze ścinaniem drzew i dopinam ostatnie rzeczy na ostatni guzik :)

ODPOWIEDZ