Strona 1 z 2

[RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: sob gru 04, 2021 2:36 pm
autor: Nazi Zombie
Obrazek
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub wydarzeń jest przypadkowe

Tytuł: Falafel's Quest II DEMO
Gatunek: RPG, FANTASY, TURN BASED COMBAT
Autor: Nazi Zombie
Silnik: RPG Maker XP
Język: Polski

Fabuła: Minęło wiele lat od unicestwienia straszliwego Lorda Zbebza... Przez ten czas Falafel II wraz ze swoją żoną przeprowadził się na nowo odkryty kontynent "Lafel" i tam razem ze swoim przyjacielem Andrzejem założyli dwa wielkie królestwa. Stary Bohater doczekał się trzech synów - Falafela III, Cycerona oraz Zygmunta. Niestety, konflikty pośród braci doprowadziły do ich rozdzielenia, a wkrótce potem Ojciec ich zmarł. To był dopiero początek kłopotów... Wielki Arcykapłan Manbej coraz bardziej wykazuje swoje zainteresowanie ciemnymi siłami, a pogłoski o trudnej sytuacji Króla Andrzeja zdają się coraz głośniejsze. Z tego powodu najstarszy syn rodu - Falafel III zostaje wysłany na ekspedycję aby dowiedzieć się co takiego dzieje się z przyjacielem swojego świętej pamięci Ojca i w razie kłopotów zmierzyć się z problemem.

Gameplay: Rozgrywka jest prosta, w większości liniowa, inspirowana klasycznymi grami JRPG. Gra posiada aż TRZECH grywalnych bohaterów których gracz zdobywa w miarę postępu w grze. Walki są toczone w systemie turowym, tym razem w jednym momencie można walczyć z wieloma wrogami. Gridn jest częstym elementem gry, jednak w większości będzie on krótki. Fabuła w tej części odgrywa o wiele większą rolę. W grze występuje trochę sekretów oraz pojawiły się lokacje poboczne.

Zdjęcia z rozgrywki:
Spoiler:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Link do pobrania gry: [Link aktywny po zalogowaniu]

Dodatkowe informacje: Gra jest ukończona w 50%. O ile pierwsza cześć Falafel's Questa była po części żartem, tak druga część jest robiona w pełni na poważnie.

Co będzie w pełnej wersji:
-Bardziej nieliniowy gameplay w drugiej połowie gry!
-Więcej lokacji pobocznych i dodatkowych nieobowiązkowych bossów!
-Więcej sekretów i easter eggów!
-Remake lokacji z pierwszej części gry!
-i wiele więcej...

Bardzo proszę o zgłaszanie wszelkich uwag co do gry oraz dawanie propozycji co można by poprawić lub dodać.


Póki co to wszystko, życzę miłej zabawy :D

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: śr gru 29, 2021 6:15 am
autor: M-E-I
Nie grałam, będę musiała zerknąć o co tutaj chodzi.

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: sob sty 22, 2022 8:16 pm
autor: mickul7682
Ja niestety wiem, że ta gra jest niczym innym jak żartem nawiązującym do jednego z użytkowników, który swego czasu przesiadywał na twierdzy.

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: wt sty 25, 2022 12:47 am
autor: Teo
Przepuszczam że tak jak przy pierwszej wersji tak i tutaj mechanik raczej się nie doświadczy. Graficzny jak i muzycznie może być troche dodatków z neta, ale w zasadzie to podchodzi po RTP. Więc zdajemy się na Fabułę, która może tylko uratować tę grę. Aż się boję klikać guzik downloadu :D :D 8-)

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: śr sty 26, 2022 12:06 am
autor: Natan Zuckerkandl
Z pewnością zagram :)

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: pn kwie 18, 2022 4:54 pm
autor: Oxidizer
Kiedy na forum jest tyle fajnych zapowiedzi i gier... Klikam w to coś i dostaję raka. Ogromna prośba do autora, żeby albo porzucił tworzenie takich gier, albo wysilił się na lepsze wszystko. Od historii, przez grafikę, kończywszy na poziomach, które mają źle użyte kafelki w wielu miejscach.

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: wt kwie 19, 2022 5:15 pm
autor: Nazi Zombie
Tak się złożyło, że muszę odpowiedzieć na zarzuty kilku Panów.

@mickul7682 Wiem do czego nawiązujesz jednak głosisz nieprawdę. Jedyne co ten projekt ma wspólnego z tamtym użytkownikiem to nazwa, a gra jest robiona w pełni na poważnie. Nawet pierwsza część była na poważnie z tym, że były to moje początki obsługi programu typu RPG Maker i dlatego jakość mogła budzić wątpliwości.

@Oxidizer Pańska wypowiedź jest strasznie krzywdząca i chamska. Takie teksty jak "Klikam w to coś i dostaję raka. Ogromna prośba do autora, żeby albo porzucił tworzenie takich gier, albo wysilił się na lepsze wszystko." nie dodają motywacji a jedynie ją zabierają. Nadal nie mam dużego doświadczenia w RPG Makerze, jednak może Pan zauważyć jaki progres został poczyniony w porównaniu do pierwszej części. Wątpię też, że ma Pan doświadczenie ze starymi grami JRPG z poprzedniego tysiąclecia(szczególnie lata 80), gdzie grafika nie była istotna a fabuła nie była tak pełna akcji jak to ma miejsce w dzisiejszych produkcjach.
Jeżeli mógłby Pan wskazać gdzie są źle użyte kafelki lub co jest nie tak w budowie poziomów byłbym wdzięczny.

Odnośnie braku własnych grafik to od razu wyjaśnię. Nie znam się i nie lubię grafiki komputerowej, sam nie jestem w stanie przygotować własnych grafik, a podbierać ich od nikogo nie zamierzam. Korzystam z tego co jest wbudowane w programie bo nie mam innej możliwości. Dopóki nie zatrudnię grafika to nie będzie niestandardowych tekstur, a nie zatrudnię bo nie mam na to funduszy.

Dodam tylko, że ciągle jest to wersja demo. Jak można zauważyć w miarę progressu w grze lokacje zdają się być coraz lepsze. Jest to spowodowane tym, że wiele się w trakcie robienia gry nauczyłem.
Mimo wszystko gra dalej będzie w stylu klasycznych JRPG więc jeżeli ktoś nie przepada za taką formułą to w "Zadaniu Falafela" nie znajdzie nic dla siebie.

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: wt kwie 19, 2022 6:13 pm
autor: Oxidizer
@Oxidizer Pańska wypowiedź jest strasznie krzywdząca i chamska. Takie teksty jak "Klikam w to coś i dostaję raka. Ogromna prośba do autora, żeby albo porzucił tworzenie takich gier, albo wysilił się na lepsze wszystko." nie dodają motywacji a jedynie ją zabierają. Nadal nie mam dużego doświadczenia w RPG Makerze, jednak może Pan zauważyć jaki progres został poczyniony w porównaniu do pierwszej części. Wątpię też, że ma Pan doświadczenie ze starymi grami JRPG z poprzedniego tysiąclecia(szczególnie lata 80), gdzie grafika nie była istotna a fabuła nie była tak pełna akcji jak to ma miejsce w dzisiejszych produkcjach.
Jeżeli mógłby Pan wskazać gdzie są źle użyte kafelki lub co jest nie tak w budowie poziomów byłbym wdzięczny.
To coś obok gry nie stało. Jeśli publikujesz grę, to musisz liczyć się z tym, że dostaniesz czasami szczerą i uzasadnioną krytykę. Brak doświadczenia w Makerze to słaba wymówka. Niektóre dzieciaki tworzą gry lepiej i staranniej używając dokładnie tych samych assetów i silnika. Jak nie potrafisz obsłużyć programu, to istnieje poradnik w języku polskim do makera, którego używasz na youtube. Nie widze też nigdzie na forum zapytań o potencjalną pomoc w wytłumaczeniu ci tego narzędzia, więc po prostu liczyłeś, że zrobisz coś na szybko i to wystarczy, by nazwać się autorem gry. Załóż temat w dziale pomocy i opisz z czym masz problem, że ta gra tak wygląda?

Czasami trzeba dostać solidnego plaskacza w twarz i wylać kubeł zimnej wody nim będzie za późno. Ccesz tworzyć gry? Chcesz, żeby się podobały? To przykuj uwagę do mych słów i nadrób zaległości, bo nie sztuka jest publikować co popadnie.

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: wt kwie 19, 2022 9:12 pm
autor: PInroz
Moim skromnym zdaniem nie jest aż tak źle, powiem więcej, tytuł ten kojarzy mi się, z tymi pierwszymi projekcikami w RPG Makerze XP, gdzie zazwyczaj młodsi twórcy, próbują wydać coś co, będzie wyglądało na grę i da im sporo satysfakcji, że coś zrobili. Takie tytuły mają swój urok, bo czasem potrafią zaskoczyć kreatywnością... zwłaszcza jeżeli chodzi o fabułę.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt kwie 19, 2022 6:13 pm
Czasami trzeba dostać solidnego plaskacza w twarz i wylać kubeł zimnej wody nim będzie za późno.
Zagraj sobie w pierwsze Fatum [Link aktywny po zalogowaniu], a poznasz prawdziwe znaczenie słowa ''Zrobienie coś na odwal'' :roll: I w tym przypadku, wiek nie jest żadnym usprawiedliwieniem :roll:

Nie grałem w pierwszego Falafela i coś czuję że będę musiał to nadrobić.

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

: śr kwie 20, 2022 9:18 am
autor: Oxidizer
chwaląc takie gry, alutor nigdy nie nauczy się ani obsługi programu, ani tworzyć własnych zasobów. Naprawdę chcemy kaleczyć tę wymierającą społeczność obojętnością i udawaniem, że wszystko jest okej? Bo ja wolałbym, żeby autor (jeśli faktycznie bierze to na poważnie) spiął dupsko i nadrobił samouczki z makera i wykazał ciut więcej chęci. Potem tworzone są perełki pokoju "Strażkik"