[RMXP] Falafel's Quest II DEMO

Tutaj znajdziesz wszystkie projekty, które są w trakcie tworzenia. Nie są ukończone, ale już mają grywalną formę (wersje demo).
Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

Post autor: HGS »

Bugi graficzne widoczne są nawet w prezentacji przyjaciel.
Spoiler:
Obrazek
Obrazek
Myślę, że jako wieloletni użytkownik RPG Makera XP, który tworzy na tym silniku od dobrych ponad 10 lat mam jakieś tam niewielkie pojęcie o procesie twórczym. Autor gry ma pełne prawo publikować co mu się żywnie podoba, ale... no właśnie... znajdujemy się na forum miłośników gier tworzonych na rpg makerze. Nie ma to znacznia, czy jesteś nowy, początkujący, czy nie masz rąk. Wymaga się od ciebie, że jeśli już publikujesz projekt w wersji demo, to musisz brać uzasadnioną krytykę na klatę. Kto jak kto, ale ja mam dłuuuuugą batalię ataków na moją osobę za sobą. Trochę bardziej, trochę mniej uzasadnioną, ale to dzięki temu nauczyłem się nowych reczy i zrozumiałem być może rzeczy, których nie potrafiłem dostrzec jako początkujący twórca. Zdadzam się, że nie można na siłę słodzić tam, gdzie gołym okiem widać niechlujstwo, bo ty wtedy myślisz, że tworzysz coś super, a w praktyce nikt w to nie zagra. To miejsce służy nie tylko do publikacji gier, ale też uzyskania pomocy. Ja również nie przypominam sobie żebyś kiedykolwiek zgłaszał takie zapotrzebowanie np na discordzie, więc nie odwracaj swojego niechlujstwa faktem, że nic nie potrafisz, bo sam program nie wymaga od ciebie nawet znajomości programowania. RPG Maker jest najprostrzym narzędziem jakie znam do tworzenia gier. Nie wmawiaj sobie, że stare gry mają taką charakterystykę, bo aktualnie tylko sam sobie robisz krzywdę. Sam stosowałem podobne wymówki kiedyś, a potem musiałem przerabiać całość, bo była do dupy.

Skoro słowa losowego użytkownika masz w powarzaniu, to może do twego serca trafią słowa kogoś, kto siedzi w rpg makeze grubo 10+ lat. Stać cię kolego na więcej, tylko starasz się to zrobić małym wysiłkiem. Gdybyś to robił na poważnie, to by ci zależało na jakości gry. Assety yo też nie problem. Są darmowe strony z licencjami CC0 dla takich twórców jak ty, którzy nie chcą lub nie potrafią swoich grafik tworzyć. Poza tym jak tworzysz darmwą grę, to nikt ci krzywdy nie zrobi jak użyjesz zasobów na licencji CC3.0 lub CC4.0

[Link aktywny po zalogowaniu]

Awatar użytkownika
Nazi Zombie
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 31, 2020 12:51 am

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

Post autor: Nazi Zombie »

@Oxidizer "Czasami trzeba dostać solidnego plaskacza w twarz i wylać kubeł zimnej wody nim będzie za późno. " Pańskie słowa to nie żaden kubeł zimnej wody a czysty hejt. Ja rozumiem, że z grą są problemy, ale można swoją opinię wyrazić w nieco bardziej kulturalny sposób. Pańskie wypowiedzi w niczym mi nie pomogły ani nie wskazały żadnych konkretów.

Na całe szczęście są ludzie(tacy jak HGS) którzy umieją konkretnie wskazać błędy i są w stanie dać faktyczne porady. Tutaj rozumiem większość wypunktowanych błędów w użyciu kafelków, ale nie wiem dlaczego łóżko przy ścianie jest błędem, ale zaufam, że jest.
Muszę się odnieść jednak do tego: "Ja również nie przypominam sobie żebyś kiedykolwiek zgłaszał takie zapotrzebowanie np na discordzie, więc nie odwracaj swojego niechlujstwa faktem, że nic nie potrafisz, bo sam program nie wymaga od ciebie nawet znajomości programowania."
Ja naprawdę nie lubię prosić o pomoc i wolę wszystko załatwić sam. Tak samo z nauką, uczę się sam i zbieram doświadczenie też sam. Poradniki na YT jednak są spoko, szczególnie do bardziej technicznych spraw czy eventów, oglądałem ich trochę.

"Nie wmawiaj sobie, że stare gry mają taką charakterystykę, bo aktualnie tylko sam sobie robisz krzywdę."
Mi tutaj nie chodzi o jakość mojej produkcji, ale o sam gameplay. Jakość na pewno poprawi się w miarę zdobytego doświadczenia ale głównej koncepcji zmieniać nie chcę, bo sam lubię klasyczne gry JRPG i chciałbym aby moja gra była podobna do nich właśnie.

Dziękuję również za link do strony z grafikami. Postaram się wykorzystać jakieś grafiki które się tam znajdują.

Naprawdę zależy mi żeby zrobić tą grę najlepiej jak umiem, ale nie dam rady sprostać oczekiwaniom wszystkich przez tak krótki okres korzystania z programu.

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP] Falafel's Quest II DEMO

Post autor: HGS »

Jak na moje to układ łóżek jest straszny to raz. Dwa łóżka wyżej są UCIĘTE (Nie ma górnej części)

ODPOWIEDZ