[RPGVXAce] Umiłowanie
- Katarzyn Pleopucja
- Posty: 13
- Rejestracja: pn lip 06, 2020 12:59 pm
[RPGVXAce] Umiłowanie
Witam, mój w sumie czwarty projekt w Makerze
Pozwalam sobie wrzucić dalszy ciąg przygód. Wkraczają nowe postacie i fabuła troszkę rusza do przodu. Robi się też bardziej "weird", ale bez przesadki.
Wiem, że moje zagadki czasem mogą być nietypowe, dlatego tym razem zamieściłem w folderze z grą PDF-a z podpowiedziami i rozwiązaniem do wszystkich zagadek. Dla tych co nie lubią się głowić nad zagadkami randomowego gostka z forum
TYTUŁ: Umiłowanie
WERSJA: 2. (po prostu kontynuacja )
GATUNEK: przygodowa, logiczna, obyczajowa, humor, (pseudo-)horror, "weird"
AUTOR: Katarzyn Pleopucja
SILNIK: RPGVXAce
JĘZYK: PL
KATEGORIA: 18+
CZAS GRY OBECNY: ok. 45-60 min
CZAS GRY DOCELOWY: 3-4h max.
Krótki opis: Gra toczy się w małym miasteczku, bohaterami jest trójka krewnych i Zmyślony Przyjaciel jednego z nich. Paczka wybywa na weekend do opuszczonego domu dziadków. Pierwszego dnia wyjazdu odnajdują figurkę, która to sprowadza na nich różne nieprzyjemnostki.
Rozgrywka to przede wszystkim dialogi, zagadki logiczne i mini gierki (w tym potyczki z "bossami"). W walkach z przeciwnikami można wybrać poziom trudności. Nie korzystam z wbudowanej mechaniki walk. Znajdowane itemki służą tylko do rozwiązywania łamigłówek. Nie ma miksturek, broni itd. Prosta gierka raczej. Trochę nietypowa, może nawet specyficzna, ale a nuż ktoś się w tym światku odnajdzie.
Gra była testowana przeze mnie i przez Siłę Trzecią Także jest szansa, że bez bugów się obejdzie. Jakby jakieś wykwitły, proszę krzyczeć
Za wszelki feedback - wdzięczność.
Miłej gry!
Link do gry: [Link aktywny po zalogowaniu]
[120 mb]
Screeny:
Btw.: Dość szalona pora i dzionek na wrzucenie projektu XD
Pozwalam sobie wrzucić dalszy ciąg przygód. Wkraczają nowe postacie i fabuła troszkę rusza do przodu. Robi się też bardziej "weird", ale bez przesadki.
Wiem, że moje zagadki czasem mogą być nietypowe, dlatego tym razem zamieściłem w folderze z grą PDF-a z podpowiedziami i rozwiązaniem do wszystkich zagadek. Dla tych co nie lubią się głowić nad zagadkami randomowego gostka z forum
TYTUŁ: Umiłowanie
WERSJA: 2. (po prostu kontynuacja )
GATUNEK: przygodowa, logiczna, obyczajowa, humor, (pseudo-)horror, "weird"
AUTOR: Katarzyn Pleopucja
SILNIK: RPGVXAce
JĘZYK: PL
KATEGORIA: 18+
CZAS GRY OBECNY: ok. 45-60 min
CZAS GRY DOCELOWY: 3-4h max.
Krótki opis: Gra toczy się w małym miasteczku, bohaterami jest trójka krewnych i Zmyślony Przyjaciel jednego z nich. Paczka wybywa na weekend do opuszczonego domu dziadków. Pierwszego dnia wyjazdu odnajdują figurkę, która to sprowadza na nich różne nieprzyjemnostki.
Rozgrywka to przede wszystkim dialogi, zagadki logiczne i mini gierki (w tym potyczki z "bossami"). W walkach z przeciwnikami można wybrać poziom trudności. Nie korzystam z wbudowanej mechaniki walk. Znajdowane itemki służą tylko do rozwiązywania łamigłówek. Nie ma miksturek, broni itd. Prosta gierka raczej. Trochę nietypowa, może nawet specyficzna, ale a nuż ktoś się w tym światku odnajdzie.
Gra była testowana przeze mnie i przez Siłę Trzecią Także jest szansa, że bez bugów się obejdzie. Jakby jakieś wykwitły, proszę krzyczeć
Za wszelki feedback - wdzięczność.
Miłej gry!
Link do gry: [Link aktywny po zalogowaniu]
[120 mb]
Screeny:
Btw.: Dość szalona pora i dzionek na wrzucenie projektu XD
Ostatnio zmieniony pt sty 01, 2021 11:36 pm przez Katarzyn Pleopucja, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Pobrałem i zagrałem. Bez spoilerów, widać że styczność z Makerem już miałeś gdzieś tam wcześniej, bo gra posiada zaimplementowane zewnętrzne grafiki, jakaś inna muzyka, mapping jest całkiem dobry, fajnie się lokacje prezentują i gra posiada klimat.
Jako że fanem bluźnierstw nie jestem i średnio się zapatruje jak pixelowe postacie z którymi mogę porozmawiać (a doładniej, przeczytać wiadomość), przeklinają, jakoś tak psuje według mnie atmosferę. Więc grę należy zdecydowanie oznaczyć znakiem towarowym +18, bo odrobinę tego jest.
Dalej nie zdradzając samych szczegółów. w domku kiedy postać podchodzi do piekarnika, on wybucha i od razu jest ekran końca gry. Takich smaczków jest odrobine więcej i moim zdaniem takie zastosowania w grach są odrobine nie na miejscu, bo trzeba się non stop pilnować, czy czasem mi zaraz gry nie wywali, kiedy przeklikuje lokacje w poszukiwaniu przełącznika, który pchnie fabułę naprzód. (Zwróć uwagę, że u Ciebie gra, głównie kładzie nacisk na zwiedzanie lokacji i klikanie klawisza klatka po klatce i nagle "pach" --> ekran końca gry.). Może warto dać zastosowanie że gracozwi odejmie punkty HP, lub nałoży na niego jakiś stan wpływający na ruch po mapie (spowolnienie, lub coś podobnego), bo został zraniony..
Jako że fanem bluźnierstw nie jestem i średnio się zapatruje jak pixelowe postacie z którymi mogę porozmawiać (a doładniej, przeczytać wiadomość), przeklinają, jakoś tak psuje według mnie atmosferę. Więc grę należy zdecydowanie oznaczyć znakiem towarowym +18, bo odrobinę tego jest.
Dalej nie zdradzając samych szczegółów. w domku kiedy postać podchodzi do piekarnika, on wybucha i od razu jest ekran końca gry. Takich smaczków jest odrobine więcej i moim zdaniem takie zastosowania w grach są odrobine nie na miejscu, bo trzeba się non stop pilnować, czy czasem mi zaraz gry nie wywali, kiedy przeklikuje lokacje w poszukiwaniu przełącznika, który pchnie fabułę naprzód. (Zwróć uwagę, że u Ciebie gra, głównie kładzie nacisk na zwiedzanie lokacji i klikanie klawisza klatka po klatce i nagle "pach" --> ekran końca gry.). Może warto dać zastosowanie że gracozwi odejmie punkty HP, lub nałoży na niego jakiś stan wpływający na ruch po mapie (spowolnienie, lub coś podobnego), bo został zraniony..
Spoiler:
- Katarzyn Pleopucja
- Posty: 13
- Rejestracja: pn lip 06, 2020 12:59 pm
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Hej, dzięki za zainteresowanie i uwagi!
Właśnie, żeby nie trzeba było aż tak się pilnować, dałem przy wejściu do kuchni save screen. Tak samo jest tuż przed bossem.
Ale można dać save screen tuż przed piekarnikiem i dać potem wybór czy chcesz odpalić. To by chyba już totalnie załatwiło. Albo zwolnienie postaci rzeczywiscie. HP wolałbym, żeby zostało pełne na walkę.
Co do języka to tak się obawiałem, jak zostanie przyjęty. Oznaczę +18 w poście i w dalszej rozgrywce będę, myślę, ograniczał przekleństwa do minimum. Choć celowo unikałem w miarę tych mocniejszych dotychczas.
Jeszcze raz dzięki
I Wesołych Świąt wszystkim!
Właśnie, żeby nie trzeba było aż tak się pilnować, dałem przy wejściu do kuchni save screen. Tak samo jest tuż przed bossem.
Ale można dać save screen tuż przed piekarnikiem i dać potem wybór czy chcesz odpalić. To by chyba już totalnie załatwiło. Albo zwolnienie postaci rzeczywiscie. HP wolałbym, żeby zostało pełne na walkę.
Co do języka to tak się obawiałem, jak zostanie przyjęty. Oznaczę +18 w poście i w dalszej rozgrywce będę, myślę, ograniczał przekleństwa do minimum. Choć celowo unikałem w miarę tych mocniejszych dotychczas.
Spoiler:
I Wesołych Świąt wszystkim!
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Mimo wszystko, fajnie że próbujesz, fajne że tworzysz i się nie poddajesz. Rozwijać skrzydła i tworzyć lepsze i lepsze projekty, aby tylko sił nie zbrakło i będzie dobrze
- Katarzyn Pleopucja
- Posty: 13
- Rejestracja: pn lip 06, 2020 12:59 pm
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Dzięki, dzięki
No właśnie tak dalej myślę i taka przeklikanka całej chaty będzie tylko w tym pierwszym segmencie zagadek. W kolejnych seriach zagadek w tym domu (i w innych tak dużych lokacjach) dam po prostu gwiazdki w miejscach, z którymi będzie można wejść w interakcję i ograniczę ich ilość, nie jak w pierwszym segmencie, że z każdym niemal krzesłem i donicą możesz pogaworzyć . To przyspieszy grę i fabułę, na plus myślę.
Chciałem, żeby było tyle interakcji, żeby też "humoru" wstawić na max, ale raczej co za dużo to niezdrowo, raczej się gracz nastawia na rozwój fabuły. Tyle interakcji spowalnia wydarzenia, a jak komuś humor nie podchodzi to męczy na dodatek.
No właśnie tak dalej myślę i taka przeklikanka całej chaty będzie tylko w tym pierwszym segmencie zagadek. W kolejnych seriach zagadek w tym domu (i w innych tak dużych lokacjach) dam po prostu gwiazdki w miejscach, z którymi będzie można wejść w interakcję i ograniczę ich ilość, nie jak w pierwszym segmencie, że z każdym niemal krzesłem i donicą możesz pogaworzyć . To przyspieszy grę i fabułę, na plus myślę.
Chciałem, żeby było tyle interakcji, żeby też "humoru" wstawić na max, ale raczej co za dużo to niezdrowo, raczej się gracz nastawia na rozwój fabuły. Tyle interakcji spowalnia wydarzenia, a jak komuś humor nie podchodzi to męczy na dodatek.
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Jak na pierwszą grę którą widze wydaną przez ciebie jest w niej wyrazistość i klimat. Mi osobiście wiadomości nie przeszkadzały, a wręcz przeciwnie, bo według mnie nadawały charakteru postacią. Mini gry, starannie i przemyślana budowa i konstrukcja map. Wszystko prezentuje się całkiem dobrze.
Przez ciebue nabrałem ochoty, abym przysiadł do swojej gry i ją kontynuował.
Przez ciebue nabrałem ochoty, abym przysiadł do swojej gry i ją kontynuował.
- Katarzyn Pleopucja
- Posty: 13
- Rejestracja: pn lip 06, 2020 12:59 pm
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Dzięki
Siadaj i ciśnij.
Dobrze, że to 1. gra, którą ode mnie widzisz xD
Jest tu jeden mój staroć sprzed 8 lat chyba i na starym jeszcze forum wrzuciłem drugą, ale są warte polecenia inaczej
Siadaj i ciśnij.
Dobrze, że to 1. gra, którą ode mnie widzisz xD
Jest tu jeden mój staroć sprzed 8 lat chyba i na starym jeszcze forum wrzuciłem drugą, ale są warte polecenia inaczej
- Natan Zuckerkandl
- Posty: 167
- Rejestracja: ndz gru 13, 2020 3:18 am
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Fajne postacie z anime, kupiłeś mnie! Pobieram
- Katarzyn Pleopucja
- Posty: 13
- Rejestracja: pn lip 06, 2020 12:59 pm
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Cool, obyś wytrwał w tej zabawie
Myślę, że wrzucę jeszcze za jakiś czas trzecie demko i potem już pełną wersję. Nie siadam często, więc jak z całością wyrobię jakoś w lutym, to będzie git.
Myślę, że wrzucę jeszcze za jakiś czas trzecie demko i potem już pełną wersję. Nie siadam często, więc jak z całością wyrobię jakoś w lutym, to będzie git.
Re: [RPGVXAce] Umiłowanie
Świetna humorystyczna gra. Bardzo podobało mi się w niej wykonanie mapek. Wyglądają na prawdę bardzo solidnie i cieszą oko. Fabuła też całkiem całkiem i wstawki graficzne niczego sobie. Polecam !