[RMXP]Eden Universe

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
Natan Zuckerkandl
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 13, 2020 3:18 am

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Natan Zuckerkandl »

Mapa jest naprawdę duża, nie mogę się doczekać demo 8-)

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Witam. Dość sługo mnie nie było z uwagi na liczne problemy ze zdrowiem w ostatnim czasie, ale to mnie nie zatrzymuje przed posuwaniem prac nad moimi grami do przodu. Na dziś przygotowałem garść informacji dotyczącą zachowań sztucznej inteligencji stworów nad którymi pracuję.

Graficzne zestawienie zachowań stwora:
Obrazek

W Edenie "Stwory" czyli coś na wzór chowańców z Black and White także będą posiadały swoje SI. Zapodaję pewnym szablonem zachowań, które będziemy mogli sobie ustawić i tym samym manipulować wachlarzem zachowań naszej bestii. Z początku będziemy mieli możliwość ustawienia tylko 3 zachowań jednocześnie, ale z czasem, gdy nasz podopieczny podrośnie i jego umysł się rozwinie tych zachowań będzie można ustawiać więcej i z większą częstotliwością :slight_smile:

Jest to jeden z bardziej zaawansowanych mechanizmów sztucznej inteligencji w grach z makera nad jakimi mi przyszło pracować.

Kilka przykładów:

#01 Stworzenie gracza ma włączone zachowanie nauki, nawiązywania relacji z innymi stworami i dobroduszność. Stwór znajduje się w osadzie sojusznika, którego atakuje armia waszego wspólnego wroga. Chowaniec przebywając w osadzie uczy się cudów i sposobów obrony osady od twojego sojusznika, dzięki czemu w przyszłości będzie w stanie skuteczniej bronić twojej własnej osady przed najeźdźcami.

#02 Stworzenie przeciwnika atakując twoje miasto ma włączone zachowanie nauki. Postanawiasz użyć cudu kuli ognia za każdym razem, gdy się zbliży, by je zabić. Po jakimś czasie orientujesz się, że stwór przeciwnika zaczyna ciskać kulami ognia w twoje miasto. W tej sytuacji stwór nauczył się od ciebie cudu, którego używałeś przeciw niemu dzięki zachowaniu "nauka"

#03 Stworzenie sojusznika podlewa pola i lasy na swojej strefie wpływów. Twoje stworzenie ma włączone zachowanie nauki i nawiązywania relacji z innymi stworami. SI w tym momencie zadziała tak, że oba stwory zaczną się doskonalić w dziedzinie, która ich w tym momencie zainteresowała, czyli jak podlewać lasy i pola.


Prowizoryczny panel, który ułatwi nam zarządzanie zachowaniem stwora:
Obrazek

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Akser »

Graficznie wszystko spoko, fajna salatka, ale przechodzac do konkretow, kiedy bede mogl zagrac w Eden, wiadomo ze robota sie wydluzyla bo na budowie tak bywa, ale szanuje za robocizne i wyczekuje jej efektow.

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Nie obiecuję póki co żadnego terminu [możliwe, że będzie prezent na Boże Narodzenie]. Sporo rzeczy się opóźnia z różnych powodów. Również czasowych i technicznych. Eden jest grą strategiczną, a ten typ rozgrywki wymaga ode mnie chociażby dopracowania trzonu rozgrywki jakim jest rozwój miasta itp. Nie wspomnę też o tym, że osoba, która tworzy muzykę - no cóż jestem od niej trochę zależny, a właściwie od tego, czy ma czas na stworzenie kompozycji :)

Fabularnie jest to wymagane niestety, by gra posiadała własną i niepowtarzalną ścieżkę audio. I demo ma kilka takich wyznaczników niestety, bez których nie wydam żadnej grywalnej wersji, gdyż zależy mi na jakości produktu takowego, gdy ten ujrzy światło dzienne. Z pewnością testowałem wszystkie systemy, które już dodałem do gry i są bardzo stabilne, a to dobrze wróży. Teraz wszystko opiera się o to czy znajdę chwilę czasu, by poskładać rzeczy, które mi zostały, oraz czy czas będzie miał również kompozytor, bo o aktorów głosowych się nie martwię. Ci cały czas deklarują gotowość do nagrywek :)

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Tematem konkursu jest "Moja własna kraina w Edenie"
Co wchodzi w skład zadania konkursowego?

#01 - Przygotowanie opisu krainy, którą chciałbyś zobaczyć w świecie Edenu.
a) Opis powinien zawierać:
- Krótki opis klimatu / fauny samej wyspy.
- Króki opis bóstwa, które sprawuje pieczę nad tą krainą.
- Zaleca się również opisanie innych szczegółów, które mogą być charakterystycznym elementem danego rejonu.
#02 - Mile widziane są szkice, rysunki, mapy, koncepcje wizualne samej wyspy.
#03 - Praca konkursowa musi być autorską inwencją twórczą
#04 - Pracę konkursową można przesyłać na ten adres mailowy: haxogamestudios@gmail.com

Prace konkursowe zostaną poddane ocenie, a następnie wyłonimy jednego zwycięzce, który za swoje zaangażowanie otrzyma:
- (przedpremierowy) Unikalny kubek z motywem Edenu
- Oraz nagrodę niespodziankę o łącznej równowartości 200 złotych polskich.

KONKURS ZWIĄZANY Z EDENEM

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: McLaren »

Super pomysł HGS :) Domyślam się czym będzie nagroda niespodzianka ;)

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Rubin »

Pomysł świetny, ale zobaczymy jak to będzie z samą frekwencją, mam nadzieje że będzie duża, chodź czy w tym okresie ludzie mają czas na zabawy, no nie wiem =]

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Dawno nie pisałem nic o nowościach, ale w zasadzie chcę unikać pisania o sprawach, które są mało ciekawe. W zasadzie dużo czasu teraz poświęcam na tworzeniu uproszczeń mechanik. Mam na myśli głównie sterowanie w grze. Jako, że z nowości za bardzo nie mam co wrzucić (raczej to nastąpi za tydzień), to zapodam ciekawostką o projekcie Eden. Bardziej spostrzegawcze osoby załapią o co tu chodzi :)

Protoplasta Edenu:
Spoiler:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Moje gry mogą zmieniać formę, silnik, szatę graficzną ale nadal zachowują swojego ducha bez względu na okres, w jakim podejmowałem się prób stworzenia tych rzeczy :)
Wyniki konkursu:
"Moja Własna Kraina w Edenie"
Gratuluję zwycięzcy i życzę powodzenia pozostałym uczestnikom w przyszłym konkursie, który odbędzie się w najbliższym czasie! Pojawili się tacy, którzy wątpią w to, czy projekt posuwa się do przodu. Nie będę wytykał palcami, bo to nie ładnie. Nie mam zamiaru prowadzić nic nie wnoszącej dyskusji w pewnym osobnikiem, więc przejdę do konkretów.

Eden rozwija się ostatnio bardzo dynamicznie. Ja wiem, że na to nie wygląda, ale dobre i rewolucyjne gry nie powstają w 5 minut. Eden będzie koronnym przykładem stanięcia na wyżynach możliwości silnika RPG Maker XP. Ilość włożonych mechanizmów w samą myszkę można zaobserwować już po samym filmiku, na którym włączyłem pustą mapę testową. Aktualnie mam prawie ukończoną pierwszą wyspę, wraz z pełnym dubbingiem do niej. Jesteśmy na etapie tworzenia soundtracku i pisania fabuły pod kolejne landy.

Muszę zasmucić pewną osobę, że gra nie wyszła tak szybko jak tego oczekiwałem, ale nie mam w zwyczaju na siłę wypuszczać gier, które nie spełniają moich przynajmniej podstawowych założeń. Eden na chwilę obecną jest grywalny, ale może stać się przyjemniejszy w obsłudze, gdy poświęcę mu więcej uwagi. Wszelkie zajawki, screeny, muzyka, czy dubbing są tylko przedsmakiem faktycznej zawartości gry. Nie podoba się? To nie śledź watku gry, ponieważ nie dbam o to, czu robi ci to spoiler. Poza tym nikt nie publikuje tutaj fabuły, a puste assety, które będą częścią czegoś większego.

Kolejnym faktem jest, że powoli zmierzam ku platformie Steam i żeby było tego mało, to społeczność zagraniczna wyraża swoje duże zainteresowanie owym tytułem, a co za tym idzie Eden powstanie w dwóch wersjach językowych, jeśli chodzi o pełny dubbing i conajmniej 4, jeśli chodzi o napisy.

Dodatkowym super tematem będzie możliwość tworzenia własnych scenariuszy, dzięki ułatwionym narzędziom i poradnikowi które przygotuje.
Gra przejdzie również małą metamorfozę graficzną. Będzie zawierała cała masę ciekawostek. Na pewno się nie zawiedziecie.
Filmik z działającym systemem zaawansowanej myszki + możliwość duplikacji eventów i przenoszenia ich za jej pomocą
"Moja Własna Kraina w Edenie"

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Eden na Steam? Obrazek No więc na samym wstępie muszę się pochwalić tym, że wszcząłem proces weryfikacji gry Eden, by móc ją wydać na platformie Steam. Jest to ogromny sukces, który mnie odrobinę zaskoczył jako autora, ponieważ zbierałem się do tego od dłuższego czasu i zawsze stawało coś na przeszkodzie. O dziwo nie jest to Pogromca, a Eden właśnie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - bo Eden jest grą dużo bardziej przystępną niż skomplikowana i rozbudowana gra RPG / Survival, a więc przemówi do większej grupy osób. Dla tych, którzy zaraz zaczną na prawo i lewo wygadywać, że się sprzedałem i tworzę gry tylko dla kasy muszę coś zaznaczyć:

- Po pierwsze "sprzedałeś się" oznacza tak na prawdę komplement, ponieważ w tych czasach, by sprzedać - trzeba coś posiadać
- Po drugie będzie wersja demo do przetestowania za darmo, więc zanim wydasz na ten tytuł pieniądze, będziesz mógł zobaczyć, czy gra tego typu jest dla ciebie.
- Po trzecie nie ma nic złego w tworzeniu dobrych, ciekawych i na swój sposób unikalnych gierek wkładając w to serce i przy okazji zarabiać na tym, by móc dalej inwestować w to co się kocha robić prawda?

Dość smętnego gawędzenia! Idę o zakład, że zajrzałeś w ten post, by dowiedzieć się więcej o nowościach?

NOWOŚCI:
- Rozpisaliśmy i dodaliśmy do gry 4 nowych bogów
- Dodano do gry kilka nowych efektów dźwiękowych
- Dodano do gry nowe stworzenie: Wilki
- Dodano do gry nowe stworzenie: Krowy
- Dodano do gry nowe stworzenie: Tygrysy
- Dodano do gry nowe stworzenie: Zebry
- Dodano do gry nowe stworzenie: Lwy
- Dodano do gry 50 nowych ikon symbolizujących różne warianty boskiej dłoni
- Dodano do gry nową cywilizację: Japonia
- Dodano nowy cud (cud kamienia, który generuje 10 jednostek tego surowca)
- Dodano nowy cud (cud węgla, który generuje 10 jednostek tego surowca)
- Dodano nowy cud (cud złota, który generuje 10 jednostek tego surowca)
- Dodano nowy cud (cud metalu, który generuje 10 jednostek tego surowca)


ZMIANY:
- Podmieniono kilka nieautorskich efektów dźwiękowych na licencjonowane
- Zwiększono maksymalny limit populacji na główną osadę z 750 > 1500 (planuję tu zaszaleć do liczby 2,500)
- Zwiększono limit obiektów na mapie
- Zmieniono całkowicie system budowania
- Zmieniono całkowicie system manipulacji otoczeniem
- Zmieniono zachowania niektórych cudów
- Zmieniono i udoskonalono SI stwora


Zachęcam do sprawdzenia sobie jak obecny Eden wygląda i działa. Przypominam, że jest to nadal wczesna wersja projektu :)

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Rubin »

Świetnie!
Czekam z niecierpliwością i jestem pod ogromnym wrażeniem jak gra ewoluowała na przestrzeni ostatniego roku.
HGS jak zabierasz się za produkcję gry, to z pełną parą. Sam wkładasz w to masę pracy + organizujesz pod dany projekt inne osoby
gdzie materiały są w pełni autorskimi. Jak zawsze wspominam co raz zerkając w rozwój Edenu, ta gra to będzie coś porządnego!

ODPOWIEDZ