[RMXP]Eden Universe

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Dzisiaj doszedł praktycznie ostatni niezbędny panel umożliwiający zarządznie boskim Awatarem.

Boski Awatar - jest to stworzenie, które ma na celu pomóc graczowi w jego boskich obowiązkach. By stało się to możliwe w Edenie zaimplementowałem sztuczną inteligencję, która obiera swoje reakcje na bazie ustawień różnych pożądanych przez gracza zachowań. Awatar może tak samo jak gracz czynić cuda, których może się nauczyć podpatrując gracza, przeciwnika lub inne awatary. Boska istota potrafi też reagować na zmianę taktyki (zarówno gracza, jak i przeciwnika). Będzie też opiekował się mieszkańcami wiosek, a także pomagał w ich rozwoju. Może pełnić funkcję militarną, jako część boskiej armii złożonej z fanatyków.

Boski awatar posiada 3 statusy:
- Zdrowie
- Głód
- Zmęczenie
Może też dojrzewać. Na początku avatar posiada możliwość wykonywania tylko 3 czynności jednocześnie. Z czasem jednak liczba ta może wzrosnąć nawet do 10.
Obrazek

Awatar użytkownika
Oxidizer
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 25, 2022 1:14 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Oxidizer »

Widziałem informację, że grę trzeba będzie zakupić. Wiadoma jest już cena za Eden? Wstępne szacunki?

Co do opisywanej wyżej mechaniki wygląda to ciekawie i fajnie będzie coś zbugować przy okazji :D Takie rzeczy, jak sztuczna inteligencja mają tendencje do bycia wrażliwymi na zabawę suwaczkami. Dobrze rozumiem, że Avatar będzie posiadał mechanikę na wzór dojrzewania? Super, że tak prosta gra będzie oferowała coś w rodzaju "Pet'a", który nam pomaga. Pograłem w Black and White, by zrozumieć specyfikację gry, króeą tworzysz i nawet jeśli będą jakieś niedoróbki, to fajnie, że chcesz ożywić dość martwy tytuł w innej formie.

PS. Patrząc na Eden faktycznie można dostrzec ogromne podobieństwa obu gier xD

Awatar użytkownika
mickul7682
Posty: 119
Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am

Re: [RMXP]Eden

Post autor: mickul7682 »

Pamiętam jak ta gra posiadała jesszcze szczątkowy - paskudny szaromorski nterfejs. Teraz gra prezentuje się lepiej, chociaż daleko jej do ideału. Nie ideał oceniać będziemy, a pomysł, mechanikę i co rażne gameplay. Fabularnie nie spodziewam się za wiele ponieważ wiele gier strategicznych fabularnie mało oferuje. Z Edenem może być podobnie. Wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Nie mniej wyczekuję tej produkcji, bo jest na co czekać. Optymalna data premiery?

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: Akser »

Grafika, wszystko wygląda spoko. Nie chce się rozpisywać nie wiadomo ile bo mi się nie chce.
Jestem przerażony faktem że z tej gry zaczyna się robić drugi pogromca w którym będzie naćkane 1500 mechanik, gdzie połowa będzie zupełnie niepotrzebma. Co za dużo to nie zdrowo. Z umiarem HGS rób z UMIAREM!

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Moja gra jest dedykowana pod konkretną społeczność, która jest bardzo wymagająca. To głównie pod ich oczekiwania jest tworzona gra, a to oznacza, że będzie ona naprawdę dobra. Nie mogę sobie pozwolić na nie dodawanie jakichś kluczowych mechanik, bo to nie jest typowa gra RTS, gdzie mogę zamiast fabuły dla przykładu dać więcej jednostek. Tu musi wszystko się dobrze zgrać. Fabuła, klimat, zabawa cudami, gameplay, balans i mechanika Avatarów stanowią potężny trzon rozgrywki. Jeśli mechanika avatarów zawiedzie, to będzie dupa blada, ponieważ jest to bardzo podstawowy system na którym opiera się cała reszta. Bez Avatarów nie jesteś w stanie imponować neutralnym osadom, które są poza twoim zasięgiem. Kto grał w Black and White, ten wie, że potrafi to być uciążliwe. Powolny rozwój, stawianie domków, tylko po to, by nasze wspływy dosięgnęły wioski przeciwnika i żebyś mógł wchodzić z nią w interakcje.

Eden ma system pewnych zasad. Zasada 1 mówi, że możesz budować, czynić cuda, podnosić rzeczy tylko tam, gdzie sięgają twoje wpływy.
Nie masz wpływów? Nie możesz robić nic - musisz czekać. Avatar może złamać tę zasadę, jeśli nauczysz go pobbijania wiosek i czynienia cudów. Może pasywnie zdobyć dla ciebie nową wioskę, podczas, gdy ty rozwijasz swoją. Po zdobyciu nowej wioski odblokowują się nowe moce, więc zdobywanie wiosek jest kluczowe, dla zwiększenia twojej boskiej potęgi. Aktualnie jesteśmy na etapie implementacji fabuły, jeśli chcesz wiedzieć. Nie oznacza to jednak, że nie rozwijane są mechaniki, ponieważ wersja demo - to tylko ułamek mozliwości, jakie dawać będzie Eden.

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: PInroz »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz kwie 24, 2022 1:38 pm
Moja gra jest dedykowana pod konkretną społeczność, która jest bardzo wymagająca.
Uwielbiam, ten ciągły argument, że Eden jest kierowany do konkretnej grupy docelowej, kiedy ktoś ze społeczności RPG Makera, zarzuci że jest za dużo ''zbędnych mechanik''.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz kwie 24, 2022 1:38 pm
To głównie pod ich oczekiwania jest tworzona gra, a to oznacza, że będzie ona naprawdę dobra.
Czekaj, sam mi kiedyś mówiłeś żebym nie tworzył grę pod innych, a tym czasem sam to robisz w przypadku Edenu. :shock:

Fajnie że gra się rozwija i mimo wszystko czekam. A to czy będzie dobra, to już oceni grupa docelowa, o ile się do niej kwalifikuję. Więc trzymam kciuki, aby EDEN, w końcu doczekał się pełnej wersji ;)

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden

Post autor: HGS »

Uwielbiam, ten ciągły argument, że Eden jest kierowany do konkretnej grupy docelowej, kiedy ktoś ze społeczności RPG Makera, zarzuci że jest za dużo ''zbędnych mechanik''.
A ja powtarzam cały czas "Nie interesuje mnie społeczność makerowa". Nie celuję w nią, bo jest za mała względem tego, co oferuje mi przeciętna grupa "Indie Game Development". Co najmniej od kilku lat o tym informuję - żadna to nowość :lol: :lol: :lol: . Fajnie, jeśli i tu jest zainteresowanie, ale mam swoje kamienie milowe i nie porzucę ich dla nikogo. Nawet jakby sam papież mnie o to błagał.
Czekaj, sam mi kiedyś mówiłeś żebym nie tworzył grę pod innych, a tym czasem sam to robisz w przypadku Edenu.
Zgadza się. Tylko zauważ czym jest Eden. Eden jest jawnym nawiązaniem do Black and White. Rozsądnym byłoby więc sądzić, że w takim kierunku zmierzać będzie gra. Pokrywa się to zarówno z tym co oczekuję ja - jako autor, z oczekiwaniami społeczności tej gry. Czasami mają oni bujną wyobraźnię i nie wszystkie ic pomysły są dobre. Nie zmienia to jednak faktu, że kilka z sugestii, które mi się spodobały mimo, że ich nie planowałem - pojawiły się. Niezależnie od tego, czy to były pomysły społeczności (tzw. targetowej), czy makerowej. Przypominam, że sporo pomysłów na etapie, gdy eden raczkował właśnie zrodziła się tutaj na forum. Później zainteresowanie się bardzo przeniosło na społeczność B&W.

Jako autor stoję na straży tego co nadaje się do implementacji do gry - by tak jak wspomnieliście (nie było tego za dużo), ale też żeby dodawać fajne smaczki. To właśnie one sprawiają, że dana gra osiąga sukces. Zwracanie uwagi na szczegóły. @PInroz tworząc swoje Anvocun z pewnością jako autor zależy ci, by gra była jak najbardziej dopracowana i zawierała wszystko, co niezbędne, żeby grasz się dobrze bawił prawda? No to tutaj mamy podobnie. Eden to nadal bardzo prosta gra i mam nadzieję, że już niedługo sami się przekonacie :) W Pogromcy rządzą mechaniki, w Edenie rządzi klimat i prostota (wbrew pozorom).
Fajnie że gra się rozwija i mimo wszystko czekam. A to czy będzie dobra, to już oceni grupa docelowa, o ile się do niej kwalifikuję. Więc trzymam kciuki, aby EDEN, w końcu doczekał się pełnej wersji
Grupą docelową w zasadzie jest każdy, kto liczy na fajną, prostą i przyjemną grę z elementami strategii. Jeśli lubisz proste, klimatyczne gry fabularne z łamigłówkami, elementami strategicznymi, to nie możesz trafić lepiej :) Gwarantuję. Planowane jest, by po demo udostępnić grę we wczesnym dostępie i systematycznie dodawać nowe mapy z fabułą, by prace szybciej posuwały się do przodu. Aktualnie wszystkie projekty stoją, bo Eden ma priorytet. Mi również zależy, by jak najszybciej ukazała się pełna wersja :D

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [RMXP]Eden Universe

Post autor: HGS »

Chciałbym wszem i wobec ogłosić, że Eden Universe zawitał na platformie Steam.
Możecie wesprzeć mój projekt dodając go do listy życzeń, obserwując i udostępniając dalej :)
Korzystając z okazji chciałbym odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących samej gry.
Czy gra będzie posiadała demo?
Tak, jak najbardziej. Planuję udpstępnić demo w dwóch wersjach językowych. Polskiej i angielskiej.

Czy pełna wersja gry będzie płatna?
Tak, będzie płatna.

Jaką cenę będzie wynosić legalna kopia gry na Steam?
Cena za Eden Universe na Steam będzie wynosiła 14,99 USD

Czy planujesz zniżkę w dniu premiery?
Tak, owa zniżka jest planowana.

Kiedy pojawi się jakaś grywalna wersja gry?
Już niedługo. Musimy dopiąć rzeczy na ostatni guzik.
Eden Universe - Trailer
Obrazek

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [RMXP]Eden Universe

Post autor: Rubin »

Mimo że wielokrotnie wspominałem na discordzie i na stronie rpgmaker.pl - Niezmiernie jestem dumny, że ze swoją twórczością wyruszasz w świat i prezentujesz swoje umiejętności i produkcje na zagranicznych stronkach. Ogromna duma i ekscytacja - mimo wielu przeciwności, jadu i zazdrości - nie poddajesz się tylko brniesz do przodu. ŚWIETNA ROBOTA

Awatar użytkownika
mickul7682
Posty: 119
Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am

Re: [RMXP]Eden Universe

Post autor: mickul7682 »

Gratulacje. Czekam i na pewno kupię.

ODPOWIEDZ