[VXA] Wiedźmin KRES CECHU ✔

Ostatni etap projektu, czyli praktycznie pełny, grywalny projekt, gotowy do pobrania i grania.
Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: HGS »

Gra zapowiada się fajnie mimo wszystko ja zachowuję dystans do gier, które starają się udawać być Wiedźminami itp. Dlaczego? Dla mnie to jest fajna tematyka, ale z drugiej strony odnoszę wrażenie, że jest to brnięcie w odtwarzanie innej gry w RM czego za bardzo nie popieram. Było już wiele prób robienia następcy Wiedźmina w RM i dla mnie osobiście nie były one udane. Pokładam spore nadzieje w tym projekcie więc jeśli się rozczaruję to z pewnością nie omieszkam się użyć krytyki. Zabierając się za tematykę Wiedźmina musicie być świadomi tego, że ja będę bardzo wymagający. Inaczej miałaby się sprawa gdybym widział wasze własne uniwersum i nie miałbym z czym porównywać gry. Niestety Wiedźmin i Wiedźmin III w moim sercu są zapamiętane dobrze i od gry 2D będę mocno oczekiwał poziomu fabularnego na zbliżonym do gier komercyjnych. Wizualnie gra wygląda ciekawie choć mam wrażenie, że jest to zlepek grafik. Widać to w przypadku niektórych drzew.

S0LDIER
Posty: 77
Rejestracja: pn cze 29, 2020 4:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: S0LDIER »

Jestem bardzo ciekaw efektu końcowego, bo zapowiedzi gierki są na najwyższym poziomie i zrobione niczym by przy tym siedział sam CD Project.
Mimo że mam średni stosunek do sytuacji gdzie w grach spod RPG Makera są wykorzystywane nazwy wielkich produkcji jak "Gothic" "Wiedźmin" "Assasin", tak tutaj mam nadzieje że to nie skopie waszej gry.

Chodź nie miałem okazji w to zagrać, trailery sugerują że warto będzie czekać na premierę !

Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:14 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: Witcherek01 »

Witajcie, tu znowu my, ekipa Wilczego Miotu! Trochę informacji i kilka screenów, dajemy znać że jeszcze żyjemy i trzymamy się bardzo dobrze :D

Co do paru informacji:
-Mechanika fabularna w grze mocno przypominać będzie tą z Wiedźmina 2.
-Akcja gry dzieli się na zamkniętą i na otwartą.
-Przy tym drugim gra otwiera się na sporą lokację gdzie możemy wypełniać zadania poboczne i tym podobne.
-Sama gra ma kilka zakończeń.
-Na pewno też uświadczycie zadania pobocznego "przepływającego" przez całą grę, ciągnącego się przez wszystkie, 3 akty.
-Menu, tzn. ekran przedmiotów oraz ekwipunku jest przejrzysty i intuicyjny, wchodząc do przedmiotów można spojrzeć na
to jak dany przedmiot wygląda w wyższej skali, z większymi szczegółami
-Każda broń jak i pancerz posiada swój w pełni osobny wygląd

Kolejna, największa informacja zawarta jest w książce którą ujrzeć możecie niżej ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Trochę od trzech osób:

"Z mojej strony mogę pochwalić się paroma mechanikami, które zdołałem zaaplikować do gry
(choć przy jednej potrzebowałem drobnej pomocy :P). Między innymi gra w kości, czy urozmaiceniami
w walce z bossami a także oleje czy runy do mieczy. By zbytnio nie wdrażać się w zawiłości techniczne,
przejdę od razu do następnej sprawy. Mianowicie co dalej z mojej strony. Obecnie mam okres dość małych
prac związanych z tym projektem, chęć do życia i do śmierci trochę mi uciekła, ale powoli wraca i na
pewno nie skończy się na tych paru mechanikach. Fajnie by było zrealizować jeszcze grę z monetami,
więcej urozmaiceń walk, czy bardziej zawiłe rzeczy związane z systemem rozwoju postaci o których
zbyt dużo nie mogę na razie powiedzieć."
-Ode mnie na razie tyle, zdarzeniowiec i człowiek odpowiedzialny, za to, że
jakaś broń będzie op lub nie, w skrócie ludź od balansu, Goblin aka Ziemniakford.

A co ze mną? Przez jakiś czas miałem kompletny brak weny i kiedy współtworzący dziubali przy projekcie ja się
"obijałem", po tym jak zapowiedzieliśmy grę na tymże forum i pojawił się spory odzew wena z automatu wróciła,
wziąłem się grubo do roboty. M.in. głównie dzięki mnie każdy pancerz, miecz czy runa ma swój osobny, własny wygląd,
w postaci chara oraz obrazku i ikony w menu, to oczywiście nie wszystko ale po prostu - wiele nie chcę zdradzać ;)
-To byłem ja, człowiek od wszystkiego po trochu - Witcherkus Zero Jedynkus

"Spokojnie, ja się bardziej obijam."
-Piolodiusz do Witcherka podczas dyskusji o projekcie

//Witcherek01, Tautulas, Goblin, Piolodiusz

Yami
Posty: 75
Rejestracja: wt cze 02, 2020 11:02 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: Yami »

Zapowiedź przednia, bardzo mi się podoba i w dodatku tyle nowych screenów ! ;)
Oczekuje dopracowanego systemu walki, bo tutaj widzę pasek akcji, więc abyście nie zapomnieli dorobić tej sztucznej inteligencji u wrogów aby
oni też jakoś myśleli, a nie pusto lecieli do bogatera ;]

Graficzki bardzo fajnie się prezentują, bardzo klimatycznie - stylistycznie, wydaje się ze sobą spójne i najlepszy ten mroczny klimacik.
Bałem się że Wiedźmina, zrobicie w tych typowo cukierkowych odcieniach z RPG Makera, ale na szczęście dajecie radę :)
no nic tylko czekać :)

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: Rubin »

Super - i zapowiedź się udała ;] Bardzo się cieszę że udało mi się Witcherka namówić, aby pojawiło się więcej info o gierce, bo bardzo na nią czekam :).
Co mi się najbardziej podoba, to zdecydowanie mroczny i ciemny klimat .
Miałem minimalne obawy że zespół wilczego miotu może zrobić grę typowo cukierkową dla RPG Makera, ale na szczęście zadbali o to i przekształcają to w mroczną stronę --> super że to zmierza w tym kierunku ;]

Widzę na screenach pasek akcji no i tak jak miałem okazje grać w wersję Beta, trzymam kciuki, aby system walki był doszlifowany i dopracowany,
nie tylko brać pod uwagę możliwości bohatera, czyli "czarny, bronie, przeróżne ataki", lecz zwrócić szczególną uwagę na tzw sztuczną inteligencję i dopracować funkcjonowanie wrogich NPC - aby unikali pocisków, sami również rzucali czary, stosowali obronę itd....

Zapowiedź bardzo tajemnicza, nie mówiąca zbyt wiele i właśnie o to chodzi !
by nie dawać wszystkiego na talerzu, tylko budować ten tzw "Hype" na gierkę. No i ten tekst w księdzę ;] Super pomysł

P.S no i czekam aż w końcu na pasku akcji pojawią się autorskie ikonki umiejętności, a te z RTP będą w końcu podmienione ;]

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: McLaren »

Widać progres panowie :)

S0LDIER
Posty: 77
Rejestracja: pn cze 29, 2020 4:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: S0LDIER »

Fajna zapowiedź i profesjonalny trailer świetnie wykonany. Daje wrażenie dużej produkcji niczym by przy tym pracowała ogromna korporacja.
Zapoznałem się z opisem zapowiedzi i tutaj kolejnej która została dodana wczoraj i fabularnie wydaje się że będzie porządnie i się nie zawiodę.
W dodatku, widzę że będzie tutaj rozbudowany ABS, nie ten standardowy z RPG Makera, gdzie co kilka kroków, pojawia się losowa walka i przez to mapy świeca pustkami. Czekam na więcej :)

Czytając komentarze widzę że tutaj sporo osób zwraca uwagę na kontrast ?
- Na moje oko wszystko jest dobrze widoczne, Paski i obiekty na mapach, fajnie że poszliście w mroczny Wiedźmiński klimat, a nie tym typowo stylizowany RPG-owo słodko kolorowy.

No cóż, czekam na więcej, może jakiś filmik z ABSu :] ?
Załączniki
unknown..png
unknown..png (55.19 KiB) Przejrzano 3083 razy

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 07, 2020 2:12 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: Goblin »

Cieszymy się, że nowe informacje tak bardzo się wam spodobały.

Cóż, zachowania przeciwników to niewątpliwie coś ważnego, ale nie wierze w swoje umiejętności aż tak, by z miejsca powiedzieć, czy uda mi się je zrobić tak, by te nie chodziły w ścianę za bohaterem, czy nie robiły jaki dziwnych manewrów. Przewiduje dwa rozwiązania, a które się wybierze to kwestia tego, jak długo będzie chciało mi się grzebać przy tym i czy w ogóle xd.

Cieszymy się tez, że podoba wam się kierunek artystyczny obrany przez nas. Na pewno ikonki jak dobrze pójdzie to będą autorskie. Na razie, co ciekawe, otrzymaliśmy jedną odpowiedź (nie tu), że jest za ciemno. Ale nie będziemy zmieniać całej grafiki pod jednego człowieka. Wszystkich się nie zadowoli. Ewentualnie jeśli się naprawdę okażę, że to problem większej grupy osób, dodamy jakąś opcje na początku gry dobrania rozjaśnienia.

// już dwa odpowiedzi, druga pojawiła się pod koniec pisania posta

Pozdrawiam, Goblin aka Ziemniakford.

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: Akser »

Kurde, tak na marginesie, to się troche nowości na forum pojawiło 8-)
Ale... Widzę że robota idzie mocno do przodu i daliście kolejną zapowiedź z projektu. Tajemnicza, mroczna, coś co jak napisał powyżej Rubin
autor: Rubin » ndz sie 02, 2020 9:14 am
Zapowiedź bardzo tajemnicza, nie mówiąca zbyt wiele i właśnie o to chodzi !
by nie dawać wszystkiego na talerzu, tylko budować ten tzw "Hype" na gierkę. No i ten tekst w księdzę ;] Super pomysł
Fajna sprawa że nie pokazujecie wszystkiego i trzymacie wszystko na premierę, to podkręca moją ciekawość co do projektu :mrgreen:
No i może byście jeszcze jako taką ostateczną zapowiedź dali fajnie zmontowany trailer z gameplayu ? :mrgreen:
autor: Goblin » ndz sie 02, 2020 11:02 am
Cóż, zachowania przeciwników to niewątpliwie coś ważnego, ale nie wierze w swoje umiejętności aż tak, by z miejsca powiedzieć, czy uda mi się je zrobić tak, by te nie chodziły w ścianę za bohaterem, czy nie robiły jaki dziwnych manewrów. Przewiduje dwa rozwiązania, a które się wybierze to kwestia tego, jak długo będzie chciało mi się grzebać przy tym i czy w ogóle xd.
No, jak już robicie taki duży projekt w tyle osób, to jak jednemu się nie chce, to drugi musi chcieć.
W takich gierkach jak wiedźmin walka będzie tutaj grała główne skrzypce, więc na co ja zwracam uwage, no aby nie była zbyt nachalna no i żeby ABS nie był drewniany. Jeśli to będzie wykonane, to macie u mnie 100 punktów w skali 10'ciu jak w banku 8-)
autor: S0LDIER » ndz sie 02, 2020 10:47 am
Czytając komentarze widzę że tutaj sporo osób zwraca uwagę na kontrast ?
- Na moje oko wszystko jest dobrze widoczne, Paski i obiekty na mapach, fajnie że poszliście w mroczny Wiedźmiński klimat, a nie tym typowo stylizowany RPG-owo słodko kolorowy.
Kontrast?, ale o co chodzi bo nie rozumiem.
Toć Wiedźmin to ma być mroczna, ciemna gra, ja tutaj napisy i paski wszystkie widze, są czytelne - może to kwestia ustawienia jasności ekranu. No ale Ja problemów żadnych nie mam, a jak coś jest nie teges,to wystarczy że autorzy zrobią mały myk i ustawią Opcje z możliwością zmiany kontrastu czyli (zmiany barwy ekranu) na Ciemna<>Jasna i problem rozwiązany :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - VX] Wiedźmin KRES CECHU

Post autor: Rubin »

Hmm widze że dyskusja się rozwinęła, więc powiem tak.
Miałem okazję grać w Betę i jeśli odpalisz grę na full ekranie to serio, wszystko jest przejrzyste i widoczne.
Paski jest dobrze widać i czuć właśnie takowy mroczny klimat. Nie jest to na zasadzie że jak chcesz w RM zrobić noc to dajesz barwę na ciemny niebieski i sprawa załatwiona, lecz tutaj ten mrok jest odczuwalny no i na moje nie psuje to widoczności. Więc..... :roll: :roll: (żeby każdemu dogodzić)

Najlepszym rozwiązaniem będzie według mnie wprowadzić możliwość modernizacji HUD, no bo tutaj niby te cienie nie przeszkadzają, ale komuś mogą barwy przeszkadzać, więc żeby gierka nie oberwała za "głupotę", uważam że najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie, by gracz mógł sobie ręcznie ustawiać w "opcjach" jasność i kontrast hudu.

Komuś będzie za ciemno, no to proszę --> Opcje --> Zwiększ jasność
Komuś będą zbyt jasne paseczki/obrazki przeszkadzać i nie będą pasować do mrocznego kontrastu i obiektów, proszę --> Opcje --> rozjaśnij sobie.

Uważam że takie rozwiązanie, upora się z tematem kontrastów i widoczności..

ODPOWIEDZ