[ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: HGS »

Przyzwoicie :)

Awatar użytkownika
Teo
Posty: 126
Rejestracja: pt wrz 25, 2020 8:46 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Teo »

Ja się wypowiem, nawiązując do samego screena. Bo wiem, że swojego casu była bardzo ożywiona dyskusja, jeśli chodzi o kontrasty i barwy.
Według mnie, teraz jest bardzo wyważone i centralnie jest jaśniej, a po bokach ciemniej. Nie jest to rażąco wyróżniające się, gdzie to centralne, koło oświetlające gracza, może przeszkadzać. Według mnie wygląda całkiem ok.

Nad systemem walki, nadal pracujesz, więc trzymam kciuki, bo przeważnie w większości na nim wykładają się projekty, a tym bardziej że ma to być ABS. Jestem bardzo ciekaw jak będzie się prezentować i czy nie będzie drewniany.

Jeśli chcodzi o animacje, to super!
Wiem, że już wcześniej sporo ich miałeś w grze i bardzo o to dbasz. Ale tak teraz mi przeszło przez głowę, że jak wejdziesz na mapę, gdzie będzie kilka potworów + do tego dojdą odpalone ewenty np, z menu, gdzie wciśniej guziczek, to czy to wszystko jak się uruchomi i zapętli, to czy gra nie spdanie do 1 FPS :mrgreen: (testowałeś to może już)?

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
pn maja 03, 2021 6:28 pm
jak wejdziesz na mapę, gdzie będzie kilka potworów + do tego dojdą odpalone ewenty np, z menu, gdzie wciśniej guziczek, to czy to wszystko jak się uruchomi i zapętli, to czy gra nie spdanie do 1 FPS :mrgreen: (testowałeś to może już)?
Na większą skalę jeszcze nie. Zmiana wyglądu oraz wyciąganie i chowanie broni opartych jest w dużej mierze na zmiennych i kilku przełącznikach. Nawet jeżeli ilość funkcji będzie z czasem rosła to raczej nie zrobi olbrzymich spadków FPSów... a przynajmniej taką mam nadzieje. Trzeba też wziąć pod uwagę że te mechaniki uruchamiają się tylko w wyznaczonych momentach. Gdyby było inaczej to gra cierpiała by na słabą płynność i to dość srogo.

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Akser »

Bardzo duża ilosc zmian i ciekawostek jesli chodzi o projekt Przeczytałem w newsie na twierdzy i stad, zauwazyłem ze cos nowego wpadło na forum.
Animacje miałem okazje widziec juz na discordzie wiec skoro ulepszasz je dalej to chyba bedzie to najmocniejsza strona jesli chodzi i gre

Pomysl z minimapa ktory zaproponowal rubin wydaje sie rozsadny i mozliwosc wlaczania i wylaczania mapy gdy zdobedzie ja gracz w przedmiotach, rowniez fajny pomysl Skrawek mapy i dopiero mozna ja wlaczyc

jak pozostali rowniez ja, ciekaw jestem systemu walki, bo na dole ekranu widac pasek umiejetnosci wiec bedzie to ABS - aby tylko dynamika nie zawiodla

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: McLaren »

Widzę, że jest progres :) @PInroz zdajesz sobie sprawę, że Twój projekt jest w czołówce najbardziej oczekiwanych gier?
Bardzo podoba mi się zaprezentowany screen, postać wygląda bardzo dobrze, widać postęp w rysowaniu :)
Hud wygląda świetnie :) Przypomina mi Gothica i inne tego gatunku gry cRPG.

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: X-Tech »

Dobrze to wygląda, ale zrezygnuj z automapy to chyba nie te czasy żeby chodzić z komórką z gps. To psuje klimat.

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: McLaren »

Może nie zaraz rezygnować a trochę podrasować, by mapa rzeczywiście nie wyglądała jak GPS ;) Dać jakąś graficzkę starej mapy, zamiast strzałek dać krzyżyki.
Można też dać mapę do ekwipunku, otwierasz i wyświetla Ci się mapa danej lokacji i Twoje położenie.
Osobiście mi nie przeszkadza GPS ;)

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
sob maja 22, 2021 12:25 pm
ale zrezygnuj z automapy to chyba nie te czasy żeby chodzić z komórką z gps. To psuje klimat.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
sob maja 22, 2021 5:19 pm
Może nie zaraz rezygnować a trochę podrasować, by mapa rzeczywiście nie wyglądała jak GPS ;) D
Może lepiej opowiem wam jakie mam zamysły w stosunku do minimapy, żeby lepiej zrozumieć sens jej istnienia. Pomysł jest taki że gracz w pewnym momencie gry może nauczyć się zdolności ''Nawigacja'' która odblokowuje minimapę. Co to dokładnie oznacza? Pokazuje ona dokładne położenie przedmiotów, z czym można wejść w interakcję oraz klasyczne położenie przeciwników i npc na mapie. Planuje dodać jeszcze jakieś bonusy by opłacało się wyuczenia się tej zdolności. Natomiast wygląd minimapy racze aż tak dokładnie się nie zmieni. Hmm chociaż. w sumie to się zobaczy ;)

Jeżeli macie jakieś pomysły związane z minimapą, to piszcie... z chęcią zapoznam się z waszymi sugestiami :ugeek:

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: X-Tech »

Problem w tym, że to nie jest futurystyka, ale gra opierająca się naturalnym środowisku. Jeśli sam gracz nie będzie rozwijał zmysłu orientacji a będzie korzystał z pokazu klocków tileseta w takim settingu ala gps zniszczy to wg. mnie immersje. nieważne jak to nazwiesz i jak to określisz to nie pełni innej roli niż wspomaganie się telefonem komórkowym. Poza tym spójrz na środowisko jest naturalne i wygląda płynnie. Kiedy upraszczasz widok w formie mapy upłycasz postrzeganie tego co ma w grze naturalną głębie na rzecz klockowatego środowiska z gry ala brickgame 8in1 xd To już twoja decyzja. Nie jestem fanem zapowiedzi i póki nie ma gier nie wierzę w nic. Większość to raczej ściema więc szkoda mi angażować się, ale warto było napisać odnośnie odczuć z tego typu automapy tutaj.

Jeśli chodzi o symulację papieru to uratuj to. Zrób tę mapę na guzik jako forma zbliżenia na punkt na papierowej mapie, w której znajduje się gracz, ale kosztem braku wyświetlania ruchu w czasie rzeczywistym. To totalnie uratuje ten patent.

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: X-Tech »

Kwestia też jakiego typu to gra. Jeśli to będzie hard sci-fi z elementami fantasy a system rozgrywki będzie czymś w stylu metroida z wielkimi labiryntowymi połączonymi otwartymi lokacjami taka mapa faktycznie może wspomagać wielokrotną eksplorację i mimo wszystko wpasować się pod rozgrywkę, ale jeśli to ma być bajer na siłę do gry fantasy z lokacjami mniej złożonymi gdzie dominuje historia to raczej totalnie zepsuje immersję. Wystarczy rad ....

ODPOWIEDZ