[ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: HGS »

Nie mogę się z tobą zgodzić. Dałeś przykład Zombika, który w sporej mierze swoich gier używa tych samych - prostych mechanik. Bez większego wkładu jest w stanie stworzyć nową grę. To samo tyczy się grafiki, bo ta często jest zaczerpnięta z RTP. Pinroz tworzy grę od 0 na własnych zasobach, skryptach i systemach. Przyczepiłeś się chłopaka na siłę teraz. Oczywiście nie umniejszam Zombikowi, ale takie są fakty i wydaje mi się, że Zombik to doskonale wie. Każdy czuje się dobrze w różnych gatunkach i Zombik najwyraźniej uzupełnia niszę dobrych gier, ale prostych w swej budowie. Pozostawiając miejsce dla innych twórców, którzy chcą podejść do tematu ambitniejszymi ścieżkami, ale bardziej czasochłonnymi.

Trochę źle dobrałeś sobie argumenty. Podajesz przykład twórcy, który tworzy gry taśmowo, ale sa one proste i nie wymagają zbyt wielkiego nakładu pracy z twórcą, który chce zrobić coś większego i co oczywiste przekłada się na dłuższy proces twórczy. Ja również nie stworzyłem swoich gier jeszcze do końca przypominam i jakoś mi się nie obrywa za to. Tworzę swoim tempem i nie dbam o to, czy komuś się to podoba, czy nie. Jak coś dodaję, to się tym pochwalę, albo i nie. Pogromca II powstaje 4 lata i dopiero doczekał się wersji demo, a Eden tworzę już z pół roku. Pinroz tworzy Anvocun 1/2 lata i z tego co zdążyłem się zorientować skupia się bardzo na animacjach. Widziałem na własne oczy ilość klatek animacji jakie są narysowane dla głównego bohatera. Nawet taki masochista jak ja by się tego nie podjął. Ja mam 4 klatkowe animacje, a Pinroz 12/24 zależy od typu animacji.

Prócz tego rozwija się w kierunku rysowania map nie za pomocą kafelek, a paralaxy, dzięki czemu mapy będą wyglądały lepiej. Najpierw dodawane są tutaj mechaniki, a dopiero później przyjdzie czas na fabułę. Ja też tworzę w podobny sposób.

X-Tech
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 02, 2020 1:54 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: X-Tech »

Radziłbym wylać wody wiadro na głowę osobom samym sobie nawzajem, które czas nieudolności w tworzeniu własnych gier tłumacza ich złożonością. Przede wszystkim czas powstawania gry to wynik świadomości tego co się robi i doświadczenia w tworzeniu. Pozorne jest myślenie że gra która powstaje szybko to efekt jej prostoty. W większości wypadków fakt że jeden czy drugi twórca robi gry sprawnie w krótkim czasie to doświadczenie i ilość opublikowanych gier. Oczywistym jest że osoba która ich nie publikowała a chce zrobić coś większego zacznijmy od tego nie powinna zakładać zapowiedzi dopóki nie ma ukończone 90 procent gry. Nie na tym polega zapowiedź by zawracać ludziom głowę tym że się odpaliło rma na chwilę. Zapowiedź to zbiór info o tym co jest już w grze i o bliskiej premierze max 2 miesiące na datę premiery od jej założenia. Gry nie ma to taka zapowiedź powinna lecieć do działu archiwum poczekalni w którym tkwią zablokowane tematy z zapowiedziami w nagrodę za to że w ciągu dwóch miesięcy nie pojawiło się demo lub pelniak. Autor w końcu wysyła demo lub pelniak temat zapowiedzi wraca. To jest motywacja do tworzenia a nie agencyjnego lania wody faktem stworzenia rysunków i graficzek. Zapowiedź to konkrety dla graczy które mogą zachęcić do grania i konkretne info. Takie zablokowane tematy jak ten wstawione do archiwum były by najlepsza motywacja by ukierunkować działanie na wydanie dema a nie pustego lania wody zabierającego czas na bzdury i zabierającego wiarygodność realnych zapowiedzi gier

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: McLaren »

Czas pokaże, czas zweryfikuje. Nie ma co się wywodzić na ten temat.

Awatar użytkownika
mickul7682
Posty: 119
Rejestracja: czw sie 06, 2020 11:58 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: mickul7682 »

Ja tam widzę, że projekt idzie do przodu. Nie rozumiem tago bólu tyłka, że prace stoją. Od czasu starych wersji widać ewidentnie, że twórca coś dłubie i zmienia.

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

Tak projekt idzie cały czas do przodu. Sporo się pozmieniało, z czego jestem bardzo zadowolony. Przede wszystkim mam w końcu cały obszar, na którym rozgrywać się będzie Prolog gry. Obecnie pracuję nad jaskiniami, a raczej ich całkowitą przebudową. Zmieniłem też wygląd gór, przez co mam ich teraz dwie warianty... brązowe i szare, co wpłynęło również na wygląd jaskiń.

Obrazek
Obrazek

Powstały jak by to określić... ''dwa biomy''. Szare jaskinie oraz Brązowe jaskinie. Bedą one się na przemiennie zmieniać w czasie eksploracji jaskiń, by dopasować się kolorystycznie do gór oraz dodać różnorodność w owych jaskiniach. Na screenach możecie ujrzeć jak to będzie miej więcej wyglądać. Po za tym pracowałem również nad innymi aspektami lokacji jak np. ruiny

Obrazek
Ale na razie zawiesiłem nad nimi pracę, bo skupiam się na wcześniej wspomnianych jaskiniach. Oprócz tego zmian doczekał się znowu wygląd bohatera, menu oraz system walki. Zrezygnowałem z animacji wyciągania i chowania broni, gdyż zjadało to FPSy, przynajmniej w bardziej skomplikowanych kombinacjach. A poszedłem raczej w takim samym kierunku jak jest to przedstawione w Kruku. Czyli po prostu broń jest widoczna na postaci i po wciśnięciu przycisku S... lub enter bohater atakuje. Więc jest dobrze.

W przyszłości jak dorobię się już gameplay'u to zapewne zrobię restart całej Zapowiedzi. Bo zmieniło się naprawdę dużo. A sam temat gry jest strasznie zaspamiony bezsensownymi wypowiedziami X-Techa i Aksera, więc usunięcie tematu i założenie go od nowa będzie konieczne. Lecz na chwilę obecną biorę się do roboty i Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
KateRio22
Posty: 84
Rejestracja: pt gru 25, 2020 4:05 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: KateRio22 »

Świetna robota! Wszystko ma super klimat i nie mogę się doczekać. Nowy design bohatera jest przepiękny moim zdaniem :D Niezła konkurencja mi się robi :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Rubin »

No w końcu coś nowego!
Świetnie się teraz prezentuje gra i naprawdę podgrzałeś teraz atmosferę i liczę że w końcu wyjdzie to demo. =]
Nie mogę się doczekać.

P.S - co do wypowiedzi i Komentarzy, to nie m problemu, albo założymy nowy temat z grą gdy przejdzie do Dem/Pełniaków.
Albo wskazane przez ciebie wypowiedzi w Twoim temacie, zostaną przeniesione do kosza i nie będą szkalować i szpecić tematu.

Świetna robota Pinroz

Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: HGS »

Nie trzeba kasować wątku w mojej ocenie to bardzo głupie. Jest przycisk edycji i możesz edytować całą treść pierwszego posta. Polecam skorzystać z tej opcji. To dużo lepsze niż utrata całego wątku, w którym ludzie włożyli chęć wypowiedzenia się na temat twojej gry. To kwestia szacunku ciebie jako autora do osób, które obserwują twoją grę.

Awatar użytkownika
Rubin
Posty: 324
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:33 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Rubin »

Spoiler:
Obrazek
Edit: Ta lokacja wygląda prześwietnie. Dodatkowo, tak jak w przypadku Wiedźmina, o czym pisałem chłopakom.
Zrób dla świętego spokoju żeby dogodzić każdemu, by nie było za mało czerwonego w czerwonym. I ustaw możliwość regulacji
jasności w grze. Ten kto ma profesjonalny monitor i mimo ciemności będzie chciał ciemniejsze odcienie, to sobie to wyreguluję, a ten kto ma monitor z tzw. "du#ą", starocia z 2003 roku. To sobie w ustawieniach gry ogarnie jasne barwy =]

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

Odkąd zmieniłem grafikę, to ludzie już się nie czepiają odnośnie tego że jest ciemno... ba za atut do piszą że jest jasno :lol:
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz sty 23, 2022 3:41 pm
Nie trzeba kasować wątku w mojej ocenie to bardzo głupie.
W sumie. Cóż na razie to tylko taka luźna sugestia. Chociaż w sumie racja.

ODPOWIEDZ