[ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

[ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

Obrazek czyta się: Anwokun
RPG Maker: XP
Gatunek: RPG
Data Premiery: ???

SŁOWO OD AUTORA:
O to mój pierwszy i zarazem główny projekt. Anvocun to gra RPG nad którą pracowałem już od moich pierwszych początków z RPG Makerem, czyli od 2013 roku, o ile dobrze pamiętam. Projekt ten przechodził wiele metamorfoz: zmiany RPG Makera VX na XP, masy usprawnień graficznych, skryptowych itp, aż w końcu otrzymałem to co teraz widzicie na screenach. Planuję by Anvocun stał się dużym RPGiem, na miarę Opowieści z Edorii lub Parallel Worlds. Czy mi się to uda? Nie wiem, mam taką nadzieję że sprostam swoim oczekiwaniom.

ŚWIAT GRY:
Anvocun to olbrzymia kraina, tętniąca życiem oraz nieokiełznaną energią. Na jej ziemi żyła nie jedna cywilizacja, toczona była nie jedna wojna, przechodziła przez nią nie jedna zagłada. Aż do dzisiejszych czasów roku 1425, gdzie kraina przechodzi całkowite Odrodzenie (Renesans). W wielu krajach rozwija się handel, rzemiosło, architektura, poezja, technologia. Świat wygląda teraz zupełnie inaczej, niż za czasów Wielkich Wojen. Dopiero teraz ludzie zaczynają dostrzegać prawdziwy sens swojego istnienia. Niestety ten okres musi się kiedyś skończyć, albowiem na krainę nadciągają czarne chmury. Czas Trzeciej Wielkiej Wojny nadchodzi! Wojny która zadecyduje o nowym porządku świata. A wszystko zacznie się w kraju zwanym Kormenią.

Przylesie – Hrabstwo leżące na południowy zachód Kormenii. Przez olbrzymie pasmo górskie i gigantyczne połacie lasu jest całkowicie odizolowana od reszty państwa. Dostać się tam można wyłącznie przełęczą prowadzącą przez góry. Kiedyś można było podróżować do Przylesia drogą powietrzną za pomocą Sterowców, niestety w obecnej chwili jest to bardzo niebezpieczne. Na terenach hrabstwa zaobserwowano działanie dziwnych anomalii pogodowych w postaci wyładowań elektrycznych o niespotykanej do tond sile. Co jest dziwne takie zjawisko doświadczono wyłącznie na terenach wcześnie wspomnianego hrabstwa. A ich największe stężenie znajduje się w okolicznych ruinach które są pozostałością po jednej z dawnych cywilizacji, która niegdyś zamieszkiwała tę krainę. Niektórzy mówią że te ziemię dotknęła klątwa, inni z kolei głoszą że to zemsta bogów którzy chcą ukarać ludzkość za to że powoli odsuwają się od ofiarowanej przez nich magii zastępując ją swoimi własnymi tworami, maszynami i urządzeniami. Są też tacy którzy uważają to za znak powrotu pradawnej rasy która tysiące lat temu opuściła Anvocun, chcąc zbadać sekrety kryte się za gwiazdami. Nikt dokładnie nie wie jaką tajemnicę skrywa Przylesie i to właśnie tam w dużej mierze rozgrywać się będzie akcja gry.

FABUŁA:
Na granicy Przylesia odbywa się wymiana handlowa z transportem ze stolicy Kormenii. Oprócz niezbędnych towarów, na tereny Przylesia przybyła grupa ludzi, którzy udali się w ten rejon w poszukiwaniu pracy. W śród nich jest młody i ambitny chłopak o imieniu Soren, który tak jak inni szuka dla siebie stałego źródła dochodu, z myślą co go może spotkać w tym tajemniczym hrabstwie. Owa grupa przybywa do Traktu Granicznego, gdzie przeprowadzana jest wcześniej wspomniana wymiana. Zatrzymują się tam na noc żeby odpocząć i coś zjeść, by móc w pełni sił z samego rana wyruszyć w dalszą drogę. Niestety w nocy Trakt Graniczny został zaatakowany przez nieznanych napastników. Cały transport towarów zostaje skradziony, wielu ludzi nie żyje. Jakimś cudem przeżyła zaledwie garstka, wśród której jest również Soren. Mimo tego nieszczęścia, nie zniechęca się by ruszyć dalej w Przylesie. Gdzie go nogi poniosą? Co zrobi? Jakie decyzje podejmie? Czas pokaże. Jedno jest pewne... życie Sorena już nigdy nie będzie takie same.

GRAFIKA I MUZYKA:
Anvocun wykorzystuje moje autorskie zasoby graficzne, zmodyfikowane zasoby z RPG Makera XP oraz lekko przerobione zasoby z internetu. O muzyce, nic nie napiszę, bo na razie tak owej nie posiadam w projekcie. Planuję wprowadzić, specjalnie skomponowane na potrzebę tej produkcji utwory muzyczne. Sam tego nie dokonam, więc w tym przypadku będę musiał prosić kogoś o pomoc/współpracę.

MECHANIKA:
Mechanika od czasów zapowiedzi na innym forum uległa całkowitej zmianie. Zrezygnowałem z Ekwipunku na zdarzeniach itp, na rzecz przerobionych skryptów od Dragon Kamillo. Moim zdaniem wygląda to całkiem dobrze, jednak wymaga jeszcze sporo pracy, zanim ujrzy światło dzienne.

SCREENY:
Screeny prezentują jedynie to co obecnie posiadam (Szału nie ma). Wszystko może jeszcze ulec zmianie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2021 9:21 am przez PInroz, łącznie zmieniany 1 raz.

Yami
Posty: 75
Rejestracja: wt cze 02, 2020 11:02 pm

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Yami »

:idea: :idea: Czekam z niecierpliwością !
Czytając fabułę może wyjść coś ciekawego, nie mogę się doczekać !

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:23 pm

Re: Anvocun [XP]

Post autor: McLaren »

To jeden z najbardziej oczekiwanych przeze mnie projektów :) @PInroz dziękujemy Ci za wstawienie swojej zapowiedzi. Zastanawiam się nad handlem w grze, jak on wygląda? Będzie wymienny?

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Akser »

Zapowiada się nieźle.
Najbardziej zwróciły moja uwagę fajnie zrobione statusy.
Fajnie dostosowane ikonki poziom doświadczenie, tylko nie rozumiem o co chodzi z tą Krwią 🤡

Fabuła jak na początek taka w miarę, jestem ciekaw jak zostanie to wykorzystane w projekcie i jak przełoży się na rozgrywkę.

BARDZO czekam na ten projekt chętnie zagram.

Redakcja
Posty: 446
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:31 pm

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Redakcja »

Anvokun - zapowiada się bardzo ciekawe.
Idąc od początku, bardzo ambitnie iż chcesz zrobić coś tak wielkiego jak Opowieści z Edorii, jestem ciekaw, czy tylko długość rozgrywki nie przerośnie ilości pomysłów i nie zaważy o jakości projektu. :)

- Świat Gry -
Jestem bardzi ciekaw jak będzie wyglądać świat w 1425 roku. Jak będzie widoczny wydźwięk Renesansu,
Wojna i nowy porządek świata, czyli głównie tutaj będzie się sporo działo, bo jak wskazuje opis, bohater znajdzie się w śeodku tych wszystkich wydarzeń, sprowadzenia społeczności i przygotowanie do nowego istnienia. Ciekawi mniejak zostanie to wykorzystane do
odbioru świata przez gracza no i czy Ci się uda u gracza wywołać wejście w świat tej fabuły, czy gierka to będzie oddawać (mam nadzieję !)

- Fabuła -
Tutaj dosyć tajemniczo opisałeś ten wątek, bo domyślam się że jest to tylko ułamek nawet tego początkowego etapu rozgrywki.
Czyli wcielamy się w bohatera, który będzie odpowiedzialny za ocalenie świata/ludzi, przed złem (niby wątek oklepany),
ale tutaj masz szeroki wachlarz możliwości, jak może potoczyć sie fabuła i cała rozgrywka.

- Grafika/Muzyka -
Ekstra sprawa, po screenach już mi się bardzo spodobało otoczenie i tilesety. Ekstra sprawa że wykorzystujesz swoje autorskie prace,
zdaje sobię sprawę jaki jest to ogromny nakład pracy, aby to wykonać więc tym bardziej na duży +
A co do muzyki, mam nadzieje że Ci się uda skomponować coś własnego, ale zasoby z internetu mają takie możliwości iż sądzę że nie ma sensu
poświęcać, czasu i uwagi na autorskie dźwięki (które jest trudno skomponować).
Niemniej, często zwracam na to uwagę przy recenzjach, ale muzyka odgrywa bardzo ważną rolę w grze, ponieważ jest głównie odpowiedzialan
za klimat jaki odczuwa gracz i znacznie może nadać znaczenie, nawet minimalistycznym wydarzeniom w grze.
(Czy męczyć się nad autorskimi?
- fajna sprawa jak najbardziej na plus, ale Ja gdybym miał do wykorzystania ogólnodostepne zasoby, nie inwestowałbym w to czasu)

- Mechanika -
Cóż tutaj można się wypowiedzieć, nie grałem w projekt więc nic tutaj nie napisze.
Jestem jedynie ciekaw tego jak tutaj odbywa się system walki. Czy to jest lekko zmodyfikowany podstawowy ten z RM, czy jakiś ABS w czasie rzeczywistym, odgrywanym na mapie, gdzie widać chodzących wrogów po mapie.
- Przekonam się jak zagram :)

- Screeny -
Wszystko prezentuje się czysto i dobrze dopasowane. Jedynie co "jakoś mi nie leży" to charsety bohaterów, jakoś tak nie wpasowują się w
"kafelki"...
Menu: zapowiada się obiecująco, już widać po nich że majstrowałeś coś przy balansie i statystykach, więc zdecydowanie podkręca to mój apetyt na ten tytuł :]

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
sob cze 06, 2020 2:40 pm
Zastanawiam się nad handlem w grze, jak on wygląda? Będzie wymienny?
Mam kilka pomysłów, jak będzie wyglądać handel w Anvocun, zwłaszcza że zależy mi na balansowaniu ceną danego towaru (Gdyż chcę wprowadzić zdolność targowania się), lecz oprócz tego nieco zmniejszyć poszczególne ceny by gracz nie otrzymywał połowy normalnej kwoty jak to zwykle bywa w grach z RPG Makera. Jednak na razie aż tak nad tym nie myślę.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
sob cze 06, 2020 2:42 pm
nie rozumiem o co chodzi z tą Krwią
To nic innego jak zdrowie postaci.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
sob cze 06, 2020 6:17 pm
Jestem jedynie ciekaw tego jak tutaj odbywa się system walki.
Jeżeli chodzi o system walki, będzie to zmodyfikowany ABS, który możecie kojarzyć z takiej gry jak Cena Krwi - Retrospekcja. Wzbogacony o mechanikę wyciągania i chowania broni (zrobionej na zdarzeniach). Oprócz tego w Anvocun jest również zaimplementowana na zdarzeniach mechanika zmiany wyglądu bohatera (wygląd zmienia się w zależności jaki Soren ma pancerz, broń i tarczę).
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
sob cze 06, 2020 6:17 pm
Jedynie co "jakoś mi nie leży" to charsety bohaterów, jakoś tak nie wpasowują się w
"kafelki"...
Jeżeli ktoś z was ma jakieś sugestie lub uwagi co można poprawić, to z chęcią je przyjmę ;)

Redakcja
Posty: 446
Rejestracja: czw maja 14, 2020 2:31 pm

Re: [XP] Anvocun

Post autor: Redakcja »

Jeżeli chodzi o system walki, będzie to zmodyfikowany ABS, który możecie kojarzyć z takiej gry jak Cena Krwi - Retrospekcja. Wzbogacony o mechanikę wyciągania i chowania broni (zrobionej na zdarzeniach). Oprócz tego w Anvocun jest również zaimplementowana na zdarzeniach mechanika zmiany wyglądu bohatera (wygląd zmienia się w zależności jaki Soren ma pancerz, broń i tarczę).
No tu super, bo często sie martwie o systemy walki ale również i o balans (statystyki bohatera, npc, oraz broni) - pamiętaj żeby na to zwracać również uwagę bo w nie jednej gierce w którą grałem balans jest spierdaczony, przez co walki albo są przesadnie łatwe, albo w druga stronę.
Super że uplasujesz potwory na mapce i będzie można z nimi walczyć lub nie :) Lubię takie rozwiązania niż, te standardowe co kilka kruków jesteśmy atakowani, a przez to mapy świecą pustkami.
Jeżeli ktoś z was ma jakieś sugestie lub uwagi co można poprawić, to z chęcią je przyjmę
Co to dych charsetów, przepraszam, ale jak tak patrzę na nie a otoczenie w którym stoją to jakoś wydają się tak jakbym wklejone, które nie komponują się ze sobą, nie wiem czy ja mam kłopoty ze wzrokiem czy faktycznie coś tutaj nie gra
- może niech inni zerkną :)

Deranus
Posty: 27
Rejestracja: śr cze 03, 2020 8:27 am

Re: [XP] Anvocun

Post autor: Deranus »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz cze 07, 2020 3:16 pm
Co to dych charsetów, przepraszam, ale jak tak patrzę na nie a otoczenie w którym stoją to jakoś wydają się tak jakbym wklejone, które nie komponują się ze sobą, nie wiem czy ja mam kłopoty ze wzrokiem czy faktycznie coś tutaj nie gra
- może niech inni zerkną :)
Wg mnie, to ogólnie postaci są strasznie wysokie, jakby miały nawet 2,5-3 kratki wysokości (chyba, że to wina tego, że pracuję w MV i RTP z XP nie widziałem); poza tym, mam wrażenie, że postać obrócona bokiem jest wyższa niż obrócona przodem.

Awatar użytkownika
Akser
Posty: 258
Rejestracja: pt cze 05, 2020 5:18 pm

Re: [XP] Anvocun

Post autor: Akser »

Po screenach gierka wydaje się serio świetna. ale tak rozmawiam z @Clownem i przeczytałem fabułę i mam lekkie obawy że fabuła jest po prostu za lekka jak na taki poważny klimat jaki oferuje grafika.
Jeżeli ktoś z was ma jakieś sugestie lub uwagi co można poprawić, to z chęcią je przyjmę

- kurde, mimo że racji przyznawać nie lubie xd, ale tutaj coś też widzę że te charsety by się przydało dopracować bo jakoś nie pasują do otoczenia.
Może by je pomniejszyć, dopracować graficznie (barwy) żeby ciemniejsze były (coś bym tutaj pokombinował).
Cały transport towarów zostaje skradziony, wielu ludzi nie żyje. Jakimś cudem przeżyła zaledwie garstka, wśród której jest również Soren.
Czyli o co w zasadzie chodzi, główny cel gry to odnalezienie tego skradzionego towaru ?

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz cze 07, 2020 5:42 pm
charsety by się przydało dopracować bo jakoś nie pasują do otoczenia.
Może by je pomniejszyć, dopracować graficznie (barwy) żeby ciemniejsze były (coś bym tutaj pokombinował).
Powiem tyle: Nie chcę pomniejszać charsetów, ponieważ kłóciło by się to z resztą otoczenia które powiększyłem specjalnie po to by do niech dopasować. Co do Dopracowań graficznych, no to już prędzej, gdyż pracuję nad udoskonaleniem charsetów z jednego powodu (mgła i odcienie ekranu strasznie obniżają FPSy gry więc nie co bawię się kolorami i cieniami by gra nabrała klimatu).
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt cze 09, 2020 10:27 pm
Czyli o co w zasadzie chodzi, główny cel gry to odnalezienie tego skradzionego towaru ?
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Soren chce znaleźć pracę na Przylesiu, a niespodziewany atak jest tylko pretekstem do popędzenia fabuły do przodu. (Odnalezienie skradzionego towaru... hmm pasuje na zadanie poboczne ;))
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz cze 07, 2020 5:42 pm
Wg mnie, to ogólnie postaci są strasznie wysokie, jakby miały nawet 2,5-3 kratki wysokości
Śmieszne że na innym forum nikt nie przyczepił się do wielkości charsetów :roll: Skoro powiększyłem chrasety to logiczne że powiększyłem też całą resztę. Może dla tego że standardowe charsety są dwa razy mniejsze i dla tego, ciężko niektóry to przyswoić.

ODPOWIEDZ