
RPG Maker: XP
Gatunek: RPG
Data Premiery: ???
SŁOWO OD AUTORA:
O to mój pierwszy i zarazem główny projekt. Anvocun to gra RPG nad którą pracowałem już od moich pierwszych początków z RPG Makerem, czyli od 2013 roku, o ile dobrze pamiętam. Projekt ten przechodził wiele metamorfoz: zmiany RPG Makera VX na XP, masy usprawnień graficznych, skryptowych itp, aż w końcu otrzymałem to co teraz widzicie na screenach. Planuję by Anvocun stał się dużym RPGiem, na miarę Opowieści z Edorii lub Parallel Worlds. Czy mi się to uda? Nie wiem, mam taką nadzieję że sprostam swoim oczekiwaniom.
ŚWIAT GRY:
Anvocun to olbrzymia kraina, tętniąca życiem oraz nieokiełznaną energią. Na jej ziemi żyła nie jedna cywilizacja, toczona była nie jedna wojna, przechodziła przez nią nie jedna zagłada. Aż do dzisiejszych czasów roku 1425, gdzie kraina przechodzi całkowite Odrodzenie (Renesans). W wielu krajach rozwija się handel, rzemiosło, architektura, poezja, technologia. Świat wygląda teraz zupełnie inaczej, niż za czasów Wielkich Wojen. Dopiero teraz ludzie zaczynają dostrzegać prawdziwy sens swojego istnienia. Niestety ten okres musi się kiedyś skończyć, albowiem na krainę nadciągają czarne chmury. Czas Trzeciej Wielkiej Wojny nadchodzi! Wojny która zadecyduje o nowym porządku świata. A wszystko zacznie się w kraju zwanym Kormenią.
Przylesie – Hrabstwo leżące na południowy zachód Kormenii. Przez olbrzymie pasmo górskie i gigantyczne połacie lasu jest całkowicie odizolowana od reszty państwa. Dostać się tam można wyłącznie przełęczą prowadzącą przez góry. Kiedyś można było podróżować do Przylesia drogą powietrzną za pomocą Sterowców, niestety w obecnej chwili jest to bardzo niebezpieczne. Na terenach hrabstwa zaobserwowano działanie dziwnych anomalii pogodowych w postaci wyładowań elektrycznych o niespotykanej do tond sile. Co jest dziwne takie zjawisko doświadczono wyłącznie na terenach wcześnie wspomnianego hrabstwa. A ich największe stężenie znajduje się w okolicznych ruinach które są pozostałością po jednej z dawnych cywilizacji, która niegdyś zamieszkiwała tę krainę. Niektórzy mówią że te ziemię dotknęła klątwa, inni z kolei głoszą że to zemsta bogów którzy chcą ukarać ludzkość za to że powoli odsuwają się od ofiarowanej przez nich magii zastępując ją swoimi własnymi tworami, maszynami i urządzeniami. Są też tacy którzy uważają to za znak powrotu pradawnej rasy która tysiące lat temu opuściła Anvocun, chcąc zbadać sekrety kryte się za gwiazdami. Nikt dokładnie nie wie jaką tajemnicę skrywa Przylesie i to właśnie tam w dużej mierze rozgrywać się będzie akcja gry.
FABUŁA:
Na granicy Przylesia odbywa się wymiana handlowa z transportem ze stolicy Kormenii. Oprócz niezbędnych towarów, na tereny Przylesia przybyła grupa ludzi, którzy udali się w ten rejon w poszukiwaniu pracy. W śród nich jest młody i ambitny chłopak o imieniu Soren, który tak jak inni szuka dla siebie stałego źródła dochodu, z myślą co go może spotkać w tym tajemniczym hrabstwie. Owa grupa przybywa do Traktu Granicznego, gdzie przeprowadzana jest wcześniej wspomniana wymiana. Zatrzymują się tam na noc żeby odpocząć i coś zjeść, by móc w pełni sił z samego rana wyruszyć w dalszą drogę. Niestety w nocy Trakt Graniczny został zaatakowany przez nieznanych napastników. Cały transport towarów zostaje skradziony, wielu ludzi nie żyje. Jakimś cudem przeżyła zaledwie garstka, wśród której jest również Soren. Mimo tego nieszczęścia, nie zniechęca się by ruszyć dalej w Przylesie. Gdzie go nogi poniosą? Co zrobi? Jakie decyzje podejmie? Czas pokaże. Jedno jest pewne... życie Sorena już nigdy nie będzie takie same.
GRAFIKA I MUZYKA:
Anvocun wykorzystuje moje autorskie zasoby graficzne, zmodyfikowane zasoby z RPG Makera XP oraz lekko przerobione zasoby z internetu. O muzyce, nic nie napiszę, bo na razie tak owej nie posiadam w projekcie. Planuję wprowadzić, specjalnie skomponowane na potrzebę tej produkcji utwory muzyczne. Sam tego nie dokonam, więc w tym przypadku będę musiał prosić kogoś o pomoc/współpracę.
MECHANIKA:
Mechanika od czasów zapowiedzi na innym forum uległa całkowitej zmianie. Zrezygnowałem z Ekwipunku na zdarzeniach itp, na rzecz przerobionych skryptów od Dragon Kamillo. Moim zdaniem wygląda to całkiem dobrze, jednak wymaga jeszcze sporo pracy, zanim ujrzy światło dzienne.
SCREENY:
Screeny prezentują jedynie to co obecnie posiadam (Szału nie ma). Wszystko może jeszcze ulec zmianie.



