[ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Dział projektów w pierwszej fazie tworzenia (tytuł, informacje pierwotne, skromna prezentacja projektu).
Awatar użytkownika
HGS
Posty: 341
Rejestracja: wt maja 26, 2020 4:27 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: HGS »

Co do grafik mi się badzo podoba to co zaprezentowałeś na screenach.

Awatar użytkownika
Loyni
Posty: 129
Rejestracja: czw sie 27, 2020 10:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Loyni »

Spoiler:
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
ndz sty 23, 2022 11:24 am
Tak projekt idzie cały czas do przodu. Sporo się pozmieniało, z czego jestem bardzo zadowolony. Przede wszystkim mam w końcu cały obszar, na którym rozgrywać się będzie Prolog gry. Obecnie pracuję nad jaskiniami, a raczej ich całkowitą przebudową. Zmieniłem też wygląd gór, przez co mam ich teraz dwie warianty... brązowe i szare, co wpłynęło również na wygląd jaskiń.

Obrazek
Obrazek

Powstały jak by to określić... ''dwa biomy''. Szare jaskinie oraz Brązowe jaskinie. Bedą one się na przemiennie zmieniać w czasie eksploracji jaskiń, by dopasować się kolorystycznie do gór oraz dodać różnorodność w owych jaskiniach. Na screenach możecie ujrzeć jak to będzie miej więcej wyglądać. Po za tym pracowałem również nad innymi aspektami lokacji jak np. ruiny

Obrazek
Ale na razie zawiesiłem nad nimi pracę, bo skupiam się na wcześniej wspomnianych jaskiniach. Oprócz tego zmian doczekał się znowu wygląd bohatera, menu oraz system walki. Zrezygnowałem z animacji wyciągania i chowania broni, gdyż zjadało to FPSy, przynajmniej w bardziej skomplikowanych kombinacjach. A poszedłem raczej w takim samym kierunku jak jest to przedstawione w Kruku. Czyli po prostu broń jest widoczna na postaci i po wciśnięciu przycisku S... lub enter bohater atakuje. Więc jest dobrze.

W przyszłości jak dorobię się już gameplay'u to zapewne zrobię restart całej Zapowiedzi. Bo zmieniło się naprawdę dużo. A sam temat gry jest strasznie zaspamiony bezsensownymi wypowiedziami X-Techa i Aksera, więc usunięcie tematu i założenie go od nowa będzie konieczne. Lecz na chwilę obecną biorę się do roboty i Pozdrawiam :D
Mapa Ruin to zdecydowanie mój faworyt z tych co zaprezentowano. Jeśli chodzi o usunięcie animacji, to po części rozumiem a po części nie. Bo w takim razie ile jest nawalonych zdarzeń na mapie, skoro postać przycina na animowaniu. A przecież sama animacja to kwestia zmiany klatki charsetu i powinno to jakoś funkcjonować. Więc jeśli są problemy z FPS z elementami animacji, to co w momencie jak w trakcie walki otworzę ekwipunek bohatera, gdy na polu będzie się dużo dziać + dojdą zdarzenia z funkcjonalności menu oręża. Mam nadzieje że komputer mi się nie spali 🤣

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

Chodziło mi raczej o to że są spadki FPSów ,a po za tym samo tworzenie tych animacji jest strasznie czasochłonne. Dlatego z tego zrezygnowałem.

Awatar użytkownika
KorHabas93
Posty: 57
Rejestracja: pn sty 24, 2022 11:54 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: KorHabas93 »

Jestem pod wrażeniem ile fajnych projektów sie tu tworzy. Zaprezentowane screeny tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że wiesz co robisz. Czuć inspirację Gothic. Będę obserwował ten projekt.

Awatar użytkownika
Teo
Posty: 126
Rejestracja: pt wrz 25, 2020 8:46 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Teo »

Jak pisali powyżej. Ogromna szkoda że zrezygnowałeś z animacji. Natomiast moje pytanie jest następujące, czy robisz grę na starym RGSS czy na nowym, który jest bardziej optymalny a zarazem poprawia FPS i płynność. Bo RM XP słynie niestety z tego że lubi się przycinać i nie jest płynnym, więc warto może o tym pomyśleć.

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt sty 25, 2022 12:29 am
na starym RGSS czy na nowym
Prawdopodobnie na starym. I właśnie jest teraz pytanie czy wersja RPG Makera XP na steamie jest tą nowszą. Bo jeżeli tak to zawsze można się przerzucić ;)
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt sty 25, 2022 12:08 am
wiesz co robisz. Czuć inspirację Gothic.
Owszem wiem. Mam pomysł który chcę zrealizować, tylko potrzeba mi czasu i chęci. A inspiracja Gothic'iem jest, choć inspiruję się też grą Lionheart: Legacy of the Crusader... przynajmniej jeżeli chodzi o kreację świata.
[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt sty 25, 2022 12:29 am
Ogromna szkoda że zrezygnowałeś z animacji.
No trochę szkoda, ale biorąc pod uwagę, że zajmowało to sporo czasu... wydaje mi się że rezygnacja była słuszna.

Awatar użytkownika
KorHabas93
Posty: 57
Rejestracja: pn sty 24, 2022 11:54 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: KorHabas93 »

Widać na pierwszy rzut oka czym się inspirowałeś. Zaprezentowane screeny mają wyraźnie zaznaczony klimat i kierunek w stronę Gothic. Ciekawi mnie jak z muzyką będzie w wykonaniu twojej gry :geek:

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 213
Rejestracja: pn cze 01, 2020 7:35 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: PInroz »

[Wymagane logowanie] pisze: [Wymagane logowanie]
wt sty 25, 2022 12:33 pm
Ciekawi mnie jak z muzyką będzie w wykonaniu twojej gry
Planuję specjalnie skomponowaną pod projekt. Ale to daleka przyszłość.

Awatar użytkownika
Natan Zuckerkandl
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 13, 2020 3:18 am

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: Natan Zuckerkandl »

O:) Jak muzyka będzie w stylu Gothic 1 lub 2 to czad :)

Awatar użytkownika
KorHabas93
Posty: 57
Rejestracja: pn sty 24, 2022 11:54 pm

Re: [ZAPOWIEDŹ - XP] Anvocun

Post autor: KorHabas93 »

Jak postępy nad grą?

ODPOWIEDZ